Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2022


Jorieke123

Aanbevolen berichten

De twee opgekomen (van 10 zaden)  dikke pompoenen uit kas naar gemeentegrondje achter de schutting op het P-hofje verplant. In eigen tuintje is geen plaats voor dit. Dikke plens water erbij gedaan.

 

De vroeg voorgezaaide lathyrussen (gelukt) vanuit de kweekbak uitgeplant,  proberen tegen de kas met touwtjes te laten groeien*. Vorige keer dunne bamboestokken hiervoor gezet, maar dat wou niet. Laatste restje ter plekke uitgezaaid.

 

Uit hetzelfde kweekbakje de minuscule zaailingen van zeeschuim = teloxis aristata (vergeet steeds de nieuwe benaming) uitgeplant in kas en tuin.

 

Aflegger van de kamperfoelie in het strookje grond langs de kas geplaatst*.

 

*Doel: natuurlijke zonwering, samen met meerdere klimmers, eenjarig en vast.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond een pompoen pitje gezaaid, dochter gekregen van school waar een wedstrijd georganiseerd is in het kader van Boskoop 800 jaar. 1 oktober valt de grootste pompoen in de prijzen.
In de huistuin is geen optie, daar maken we geen schijn van kans. Dus in de moestuin, waar ik toch al een chronologisch ruimtegebrek heb.
Ik heb nu nog een vrij stukje van ongeveer 2m², maar dat zal wel te weinig zijn. Alternatief is tussen de fruitbomen waar ik ook tomaten ga zetten, plus bloemen en bodembedekkers. Dat wordt m waarschijnlijk.

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was mijn courgettes kwijt, die had ik voorgezaaid, maar waar waren ze gebleven? Vond ze ergens in huis terug tussen een paar kamerplanten. Snel uitgeplant, voordat ze zich weer verstoppen. 

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

@acpronk, de pompoen gewoon op de composthoop zetten. Een beetje vooraan, dan kun je achter afval blijven leggen.

 

Ik heb groenlof  Zuckerhut gezaaid. Ik vind witlof vies, dus dit misschien ook, daarom maar een zestal. En een paar zonnebloemen Henry Wilde, voor de vogels.

aangepast door fre3ke
Link naar reactie
Delen op andere sites

De flespompoenen in de tuin gepoot en weer Blauhilde gelegd. Het begint weer lekker vol te raken!

Ik begin elk jaar met lood in mijn schoenen, maar als het zaaigoed eenmaal geplant is, word ik er weer helemaal blij van.

Niet in de laatste plaats van alle klaprozen, vingerhoedskruid en - binnenkort - teunisbloemen...

 

Toevallig was hier ook hop komen aanwaaien. In potjes gezet voor de stekjeskast 🙃

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste tomaten uitgeplant in de tuin, nog een paar onder het tunneltje, de rest er naast.

Gelijk weer sperziebonen gelegd, de op11 mei gelegde Castandel boontjes waren prima opgekomen, dus dit is de tweede lichting.

Een komkommer Johanna in de platte bak geplant en een paar schorseneren verplant.

Thuis de peperplantjes verspeent, wat wel nodig was. Dan kunnen ze over een week of twee drie op de plek van de tuinbonen in de lage kas komen.

Het schorseneren zaad opgemaakt met voorzaaien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnieuw komkommers gezaaid:  de laatste 3 wedstrijdkomkommers en 3 snackkomkommers, in potjes in de kas gezet. Dit omdat mijn eerste zaailingen verrotte wortels hadden.

Klimboontjes die ik gelegd had, waren niet opgekomen. Nieuwe zaden opgehaald en genoeg bonen voor bij 3 stokken gelegd.

Ook rood bloeiende pronkers gelegd voor bij de andere 3 stokken, voor de sier en later voor de droogbonen.

De zaden van een kerstomaatje uit de winkel te kiemen gelegd.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de waterspinazie uitgeplant in een kleine tobbe. Er staan nu nog een tomatenparaplu overheen om de warmte vast te houden, want het is een beetje frisjes vandaag. Ook de ninestar perennial broccoli en wat aubergine planten op hun plekje geplant. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...