Borsalino Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 Vandaag had mijn vrouw fruit meegekregen van een klant van haar die ze zelf van familie uit hun serre had gekregen, ze noemde het mistobel of kwistobel, was ze niet meer zeker van. Was zo lekker dat we ze alle 7 meteen hebben opgevroten.Het heeft de smaak van een lekkere blauwe druif, zaten geen pitjes in, de schil was ietwat taai, maar ging eraf zoals bij een druif.Kleur is roze-groen en zo groot als een kippeei.Er stond een stekelig steeltje aan, geen blaadjes. Kent iemand dit fruit? Quote
geedee Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 (aangepast) meloenpeer? pepino Kumquat??? Kaki?? 31 januari 2012 aangepast door Gast Quote
Jorieke123 Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 Helemaal geen pit(ten)? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 Zat ik ook even aan te denken, maar het had geen zaadjes/pitjes pepino wel in het midden en heeft geen stekelig steeltje zo ver ik kan herinneren, dat roze zat dat op de schil of was dat het vruchtvlees? (guave)en wat voor kleur was anders het vruchtvlees? Quote Even a broken clock is right twice a day
powerlite Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 kaki of persimon ? is ook een mispelachtige: Quote
Borsalino Geplaatst: 31 januari 2012 Auteur Geplaatst: 31 januari 2012 Nee dat is het allemaal niet, pepino is zelfs niet lekker.Mispel ken ik is het ook niet.Vlees is groen-gelig gelachtig, heb het nog nooit gezien op de markt ofzo.Was net een suppergrote druif zonder pitjes, smaak en al. Quote
Borsalino Geplaatst: 31 januari 2012 Auteur Geplaatst: 31 januari 2012 (aangepast) Nee Sharonfruit ken ik en vind ik zelfs zeer lekker.Kumquat ook niet, ze waren groter. 31 januari 2012 aangepast door Gast Quote
powerlite Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 Had ge nu eerst ne keer ne fotoke getrokken ipv direct alles op te fretten Quote
Borsalino Geplaatst: 31 januari 2012 Auteur Geplaatst: 31 januari 2012 Nee ook geen kiwibes. Mijn vrouw heeft net gebeld naar de klant, die der zoon kweekt eigen kruisingen.Is dus fruit dat niet bestaat en geeft die een eigen naam.Maar dat menske wist niet welke kruising. Vorig jaar had ze ook zoiets raars mee, was ook wreed lekker.Maar dat zag er niet uit en had plukjes vruchtvlees erinzitten dat lekker was. Quote
Borsalino Geplaatst: 31 januari 2012 Auteur Geplaatst: 31 januari 2012 Had ge nu eerst ne keer ne fotoke getrokken ipv direct alles op te fretten Ja kweet het ben een fretterke Maar als ge stukken naam en de inwendige vorm van Sharonfruit neemt en de naam mispel en persimon verbasterd komt ge op iets van kwistobel of mistobel of mistomoen.Kon het allemaal zijn volgens mijn vrouw. Quote
geedee Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 O dan weet ik het!! Het is een Melodruikazikappeltje Quote
Eva Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 O dan weet ik het!! Het is een Melodruikazikappeltje Quote
powerlite Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 O dan weet ik het!! Het is een Melodruikazikappeltje Duidelijk een overdosis aan fruit gegeten gij Quote
Nicolette Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Kan je niet zo'n fruitstruikje van ze overnemen of zo als je ze beloofd er trouw en goed voor te zorgen. Quote
Nicolette Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_culinary_fruits Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.