Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nu nog kiwi en druif stekken?


Eva

Aanbevolen berichten

Nee hoor in mijn ogen zeker niet, als je maar doet voor de sapstroom weer opgang komt.

Is trouwens een leuke kwekerij op MP die ongeveer 50 rassen druiven aanbied in onbewortelde stek/takvorm mocht je nog soorten zoeken, dacht 1 euro per stek/tak.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze bedoelen dat ie op 't noorden kan staan!

Denk eens aan een compas

De meeste druiven moeten op het zuiden staan vanwege de zon, deze druif heeft dus blijkbaar niet zo veel zon nodig, veel zon kan echter geen kwaad!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat Randje er 10 wil en plek voor heeft, maar een paar extra stekken kan geen kwaad

kan je altijd nog weggeven en stek van druif heeft meestal wel een paar die niet aanslaan/wortelen dus een paar reserve kan geen kwaad.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet zoveel van druivenrassen maar ik kom elk jaar wel een aantal keer bij Fruitlent, het is hier om de hoek, ja ook om te proeven

 

Hier zijn de meest moderne rassen buiten aangeplant, denk niet dat je zonder iets thuiskomt, geef toe, de keuze is verschrikkelijk moeilijk wanneer je al dat moois ziet.

 

Trouwens je wordt er met het maken van je keuze erg goed geholpen! Chapeau

http://www.fruitlent.nl/verkoop/druivenstokken.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat Randje er 10 wil en plek voor heeft, maar een paar extra stekken kan geen kwaad

kan je altijd nog weggeven en stek van druif heeft meestal wel een paar die niet aanslaan/wortelen dus een paar reserve kan geen kwaad.

 

Ik heb vorig jaar 10 rassen gestekt , 8 ervan zijn geslaagd.

Heb ik gedaan aan de hand van 1 oogstekken, lukte vrij aardig. van veel rassen heb ik er meerdere.

 

Tip over spilvorm gesplitst naar: https://www.moestuinforum.nl/ruimte-besparen-met-spilvorm-t3898.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even over stekken van druif, mischien kun je netzogoed even kijken of iemand in de buurt of die je kent druif heeft en wat knippen, of advertentie hier met gevraagd druif takken

 

Zowieo lijkt me leuk als hier wat meer fruit mensen extra stekken nemen en we dat onderling kunnen ruilen, al dan niet beworteld.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan heel goed, dat de hoeveelheid uitval dan groter is ja. Maar druiven stekken nogal makkelijk, en je kan er ontzettend veel van maken als je de moeite neemt ( oogstek ipv takken/winterstek ) Dus dat verschil valt makkelijk op te vangen. Druiven stekken echt heel makkelijk, ook zonder dat ze de kans gehad hebben callus te vormen. Wel even bij blijven. Lukt echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Ik heb van de winter (wat heet winter, het heeft hier amper gevroren!) 14 takken van een druif geknipt en in de grond gestoken. Nu komen er zeker 10 van in blad. Moet ik hieruit concluderen dat al die takken het gered hebben en ook planten gaan worden, of kan ik nog uitval verwachten? Hoe weet ik dat een tak gepakt heeft?

Het is overigens een onbekende druif ("van mijn oma" van een kennis) en het gaat mij niet om een specifieke soort, dit is gewoon voor de nostalgie en de lekker. Bevalt de druif niet dan gaat-ie eruit en neem ik een andere soort.

Ik ben verbaasd over het gemak waarmee de takjes gepakt hebben tot nu toe!

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je pas zekerheid hebt over wortels, als ze echt gaan groeien. De eerste blaadjes lukken vaak wel zonder wortels.

Of even uitgraven. Bij mij idem dito, ik heb een heleboel stukjes hout in de grond gestoken, en de meesten lopen wel uit.

Al een paar keer getwijfeld of ik zal kijken of er wortels zitten, maar ik houd vol! Als er echt groei in zit, gaat het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...