Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nog wat paprika's en pepers aan te bieden:

Allemaal gezaaid op 1 maart: 

Een aantal Ariane F1. Die volgens de ene website een meter hoog worden (daarom heb ik ze gekocht) en volgens de andere 40 tot 50 cm hoog. We wachten het af. 

Meerdere Dulce de Espana, hier gekocht: https://www.peperzadenwinkel.be/paprika-zaden/dulce-de-espana  

Meerdere Yellow Monster, zaadjes van Charly van dit forum. Dat zijn (op mijn zandgrond) geen hoge planten maar de vruchten zijn idd monsterlijk groot. 

2 maal Cayennepeper, met zijn 2-en in een potje. 

Een aantal Kyra, dat is een oranje puntpaprika. Zaden van de Bolster. 

En meerdere Piquillo: https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/zaadgids-online/groentezaden-fijnzadig/paprika-en-pepers/piquillo-mini-paprika-bio 

IMG_2591.jpg

Geplaatst:

Joriek 🥰 graag....hoeven geen wintergroene te zijn....als het de bodem maar kan gaan bedekken...kleur maakt ook niet uit en ook niet of het hoge of lage zijn...

Komen hier on de bostuin.

Wil je moeder iets terug??

Geplaatst:

hai Jorieke,

Bedankt voor het kijken..denk toch wat te laag voor mij, ik wil mensen buiten de tuin houden en 80 cm stappen ze zo overheen..maar erg bedankt voor het kijken!

groetjes van Claudia

Geplaatst:
21 minutes ago, Claudy said:

80 cm stappen ze zo overheen

Je kan het gaas misschien een stukje boven maaiveld ophangen? De palen zijn lang genoeg.

Ik heb zelf ook interesse in het groene gaas, maar ik heb geen 25 meter nodig en eigenlijk moeten mijn buren meebetalen. Dus beter als iemand anders het neemt. Als niemand het neemt, dan spreek ik zaterdag nog wel even erover met je, Jorieke. De glazen deuren moet ik ook even over denken want dat is een knutselproject en ik heb al veel op stapel.

Geplaatst: (aangepast)

Zou je voor mij nog een paar paprikaplanten willen reserveren, als je over hebt?

Als het kan de Ariane F1, Dulce de espana, en ook de yellow monster wil ik wel eens uitproberen.

En heb je van de Piquillo genoeg om meerdere mensen blij te maken? Zo ja (en alleen dan) mag je er voor mij ook een apart zetten.

Ik breng een zak potgrond voor je mee. Wat heb je liever, gewone of kokospotgrond? (van beiden heb ik geloof ik nog staan, van de Welkoop)

aangepast door Oudholland

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Geplaatst:

Helemaal goed Oudholland, je krijgt 4 plantjes. Het maakt mij niet uit welke potgrond, neem maar mee welke je kwijt wilt :) 

Voor het gaas en die palen enz. vragen we geen geld trouwens. Ik weet ook niet precies wat wel... haha. Misschien bak je wel lekkere broden, of granola (of muesli, ongebakken dus) of je maakt/mixt/hebt lekkere theemengsels met zaken als zoethout en kaneel enzo. 

En aanmaakhoutjes kunnen we ook altijd gebruiken. Niet geverfd of op een andere manier behandeld. En zaagsel, hennepstrooisel, etc. om als bedekking voor bij kippen te gebruiken. Stro of hooi zijn dan ook welkom! Hooi zeker, voor de ossen ook. Kippenvoer is dan ook een goeie. 

Nou ja... komt vast goed :) 

Geplaatst:

Aan iedereen: ik heb heel veel kroppen sla in mijn kas. Gewoon van zorgeloos rondgeslingerde zaadjes, verder helemaal geen werk aan gehad :cool: Maar goed, echt wel teveel om te eten en ze blijven niet heel lang meer mooi. Hier en daar schiet er al 1 door. Wil je komend weekend een flink grote salade eten? Neem dan een zak, bak, emmer, watdanook mee en trek een paar kroppen uit mijn kas! :thumbup: Je mag de lelijkste bladeren al bij de kippen gooien of thuis pas verwerken. 

• Like 6
Geplaatst:

@Arja en @fre3ke: willen jullie 6 of 10 eendeneieren? Er is genoeg :thumbup:

Normaal zijn eendeneieren best vies aan de buitenkant, de schil. Ze leggen ze graag in zand en de schil pakt dat nogal aan. Ook zijn eenden zelf niet heel... schoon. Wel aan de buiten/bovenkant maar niet rond hun gat ;) .

Maar we hebben sinds dit jaar echt een mooi legnest voor ze gemaakt met een stel nepeieren er in zodat ze er ook echt graag leggen. (lang verhaal kort: als je steeds eieren raapt en dus een leeg nest achterlaat dan gaan ze ergens anders een nest maken omdat de vorige plek duidelijk niet veilig genoeg was) 

En nu zijn de eieren iig een stuk schoner. Relatief.. 

• Like 1
Geplaatst:
On 4/15/2022 at 6:49 PM, Jorieke123 said:

Ik zoek nog wat plastic plantenpotjes die net even wat groter zijn dan een p11. Bijvoorbeeld 1,5 of 2 liter inhoud ofzo? 

Het worden er 7, ik dacht dat ik er meer had. Ik breng ze voor je mee. 

• Like 1
Geplaatst:

Ik heb wel interesse in die doos van 290 ml.

Iemand nog behoefte aan potten van 1 liter, die hebben wij zelf teveel (heb ik net op mijn lijst toegevoegd)

Oudholland

Geplaatst:
Op 15-4-2022 om 18:49, Jorieke123 zei:

Ik zoek nog wat plastic plantenpotjes die net even wat groter zijn dan een p11. Bijvoorbeeld 1,5 of 2 liter inhoud ofzo? 

Zie dit nu pas nav de reactie van Arja, maar ik heb nog een stapel ronde potten staan van 17 cm die denk ik 2 liter zijn. Zal ik er ook nog wat voor je meebrengen?

• Like 1

Oudholland

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...