Jorieke123 Posted February 19, 2022 Share Posted February 19, 2022 Mijn aanbod: -- een stukje van mijn azijnmoeder/moer. -- We hebben vast lekker wat eieren tegen die tijd. -- Er zaait hier zich van alles uit, ik moet nog kijken wat en hoeveel enz. Maar ik heb vast meerdere tijmplantjes, brave hendrik, zwartmoeskervel, salie, kattenkruid (met witte bloemen en citroengeur), kruidvenkel, kogel distel, en er volgt vast nog meer. -- eendeneieren -- Ik heb ook bergbasilicum-stekjes om aan te bieden. Mijn plantjes doen het goed en ik knip er nu af en toe wat takjes van af om ze op water te zetten voor jullie -- (gewortelde) Stekjes van zoete aardappels: Tainung 65 en Radiosa. Die bevallen mij al jaren goed De Tainung groeit idioot hard, met lange slierten die overal heen kruipen/slingeren. En hij maakt zo af en toe bijna monsterlijke knollen. Radiosa groeit juist aardig compact, bloeit naar mijn idee ook eerder/meer. De knollen zijn niet groot (ook niet klein..). Wel mooi paarsig van binnen. Beide soorten zijn lekker om te bakken in de oven, zo eten wij ze regelmatig. Ik heb o.a. nog gevonden en opgepot: 3x rabarber ('mijn' vroege soort) (1 voor Ciska, 1 voor Oudholland) 2x roomse kervel (voor Claudy en Fre3ke) 2x sint-janskruid 2x veldsalie 2x citroen-kattenkruid (bloeit wit) (1 voor Claudy) veel x tijm Siberische erwtenstruik, zaailingen van vorig jaar (nu 15 cm hoog in p9 potjes) en ik kan zaailingen van aardkastanje oppotten. Een paar soorten gaas: 12 uren geleden, Jorieke123 zei: --Groen harmonicagaas met mazen van zo'n 6 cm, de hoogte is 80 cm en lengte is 25 meter. Er zitten 8 palen bij van 120 cm, wat groen draad, draadspanners, en wat andere dingetjes om het te bevestigen. Er mist alleen een klein onderdeel, maar voor een klusser is dat geen probleem. Zoals deze: https://www.giga-gaas.nl/afrasteringspalen-set-175cm-voor-150cm-x-15m-harmo.html maar dan dus andere maten. En het onderdeel wat mist is dan dat wat de draadspanner bevestigd aan de paal met die 'spanstaaf'. Die kan je los kopen ergens, of je prutst wat met ijzerdraad -- 2 antraciet palen, van 195 cm lang en een doorsnee van zo'n 3,4 cm. Met groene plastic clips om er gaas aan te bevestigen. -- een rol voilieregaas van VidaXL (niet al te beste kwaliteit, maar wel handig voor iets tijdelijks ofzo). Gewoon een vrij dunne gegalvaniseerde draad, met van die kleine vierkante mazen. 1 meter hoog, +/- 25 meter op rol. Nog een rol harmonicagaas, met mazen van 5 bij 5, die is 75 cm hoog en 25 meter lang. En NOG een rol harmonicagaas, maar dan 80 cm hoog, mazen van 6 bij 6. En ook 25 meter lang. -- En dan ook nog 6 van deze kastdeurtjes van Ikea die ik ooit als kasje heb gebruikt. Je weet wel, zo'n laag ding een beetje in de grond, met van die eenruiters. Maar ze zijn van niet al te best hout, en niet voor buiten. Op zich voelen ze nog stevig, maar je zou ze ook uit elkaar kunnen halen om iets met de ruitjes te doen. Afmetingen: 55 bij 157. Ik zoek: -- Emmers met deksels. -- Potgrond -- Zout, suiker, azijn, -- zelfgebakken brood, ingevroren of om meteen in te vriezen 3 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted February 19, 2022 Share Posted February 19, 2022 Zoek je ook nog iets? Ik heb zeep voor je klaar staan in ieder geval 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 19, 2022 Author Share Posted February 19, 2022 Ja ik ga het lijstje nog wel aanvullen. Ik moet weer even inkomen haha. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted February 19, 2022 Share Posted February 19, 2022 Zal maar de aftrap doen😊 1x Berg basiel graag! Die van mij heeft het volgens mij niet overleefd. Staat ingepakt in de kas, maar zag er zo donker uit... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted February 19, 2022 Share Posted February 19, 2022 Stekjes van Tainung 65 en Radiosa (beide 1x, meer mag altijd) zijn welkom! Hoe groot (en met hoeveel) wil je die emmers met deksels hebben? Ik heb ze niet staan, maar kan er mogelijk wel aankomen in mijn omgeving. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 19, 2022 Author Share Posted February 19, 2022 Die mogen van rond de 10 liter zijn Goldfish. Wat meer mag ook, ik kreeg er eerder wat van Wortel van dit forum en die hebben volgens mij een inhoud van 15 liter. Die zijn ook mooi. Maar ze gaan na een tijdje toch kapot (we gebruiken ze redelijk intensief en ook buiten). Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted February 19, 2022 Share Posted February 19, 2022 10L emmers kan ik wel regelen, ik ken mensen die een snackbar hebben. Dan krijg je mayo- of pindasaus emmers.Stekken van Witte van Ecohoeve kan ik ook wel geven.Weet niet of ik zelf kan komen, geen auto ter beschikking op zaterdagen, en april is het erg druk met werk. Kan eventueel via @Goldfish of rorror. 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted February 19, 2022 Share Posted February 19, 2022 Ik wil wel als taxi fungeren. Zowel voor de emmers (+aardappels) als @acpronken of @rorror in hoogst eigen persoon. Uw chauffeur heeft en Corona gehad (in januari) en is dubbel gevaccineerd & geboosterd. Enig voorbehoud qua mijn deelname aan de MTFD is de erg slechte gezondheid van mijn vader. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted February 19, 2022 Share Posted February 19, 2022 (edited) Jorieke, hoe klein zijn die kleine weckpotten? Moet ik denken aan 100 ml of meer richting halve liter? Ik wil wel een (of twee, als je hebt) dozen eieren. Wil je lege eierdozen trouwens? En kan ik voor jou gewoon suiker en zout als bijdrage aan de dag meebrengen? Edited February 19, 2022 by Arja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted February 20, 2022 Share Posted February 20, 2022 -- Emmers met deksels. Hoeveel emmers heb je eigenlijk nodig? 5, 10?@Goldfish hoeveel emmers kun je meenemen? Hoe groot is jouw auto? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted February 20, 2022 Share Posted February 20, 2022 @acpronk Kia Rio dus niet al te groot. Het hangt er vanaf of ik 1 of 2 lifters krijg of niet, plus natuurlijk welke ruils ik nog meer kan maken. Uit mijn hoofd is het laadruim 78cm hoog, dus kijk maar hoeveel emmers je dan kan stapelen. Twee stapels moet dan kunnen, de rest gebruik ik voor de kweekpotten , zaailingen etc die ik verwacht te ruilen. Wat zou jij eventueel terug willen hebben als ruil, hetzij van mij, hetzij van Jorieke? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted February 20, 2022 Share Posted February 20, 2022 @Goldfish Bedankt voor het aanbod! Maar wij gaan er niet naar toe. 1 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted February 20, 2022 Share Posted February 20, 2022 Van jou een lift (retour).Maar dat hangt geheel af van wanneer ik mijn werkzaamheden binnen krijg, planning en of ik het op tijd af krijg of juist een tandje moet bijspringen.Verder ben ik wel in voor de minder alledaagse of exotische gewassen, mits winterhard of klein zodat ze in huis kunnen overwinteren. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted February 20, 2022 Share Posted February 20, 2022 Je hebt een lift ! En natuurlijk mag je op het laatste moment afhaken. Reken op een vertrek rond 10uur en terugkomst rond 18uur/1830. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 20, 2022 Author Share Posted February 20, 2022 @acpronk we zijn blij met hoeveel we er krijgen. 5 stuks is mooi, 10 is ook erg mooi. Meer dan dat is dan weer niet nodig. Tenzij ze een andere maat hebben bijv. Passende deksels zijn dan wel belangrijk. Ik kon hier in de buurt ook wel emmers krijgen maar daar waren dan geen deksels meer bij? Die trokken ze kapot ofzo ? Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 20, 2022 Author Share Posted February 20, 2022 @Arja ik heb ze van 80ml en 120ml dacht ik. Dus echt de kleinste potjes die ze maken volgens mij. Voor bijv. tomatenpuree. Ik gebruik ze graag, maar heb er dan toch wel wat teveel. Ik maak binnenkort de balans even op. Lege eierdozen hoeven we niet, dank je wel. Daar hebben we er voorlopig genoeg van Vooral suiker komt inderdaad goed van pas. Zout ook wel, maar daar hebben we ook nog wel een voorraadje van. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 20, 2022 Share Posted February 20, 2022 Ha fijn een lijstje. Ik schijn een stapel emmer met deksel gekregen te hebben, nog niet gezien staan beneden. Graag een stekje berg basilicum en ook zoete aardappel. Die gaat in een stuck kuip. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted February 20, 2022 Share Posted February 20, 2022 Ok duidelijk Jorieke, die potjes zijn te klein voor mij. Dan breng ik suiker voor je mee, en neem ik graag -als je ze hebt- eieren mee terug. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 24, 2022 Author Share Posted February 24, 2022 @Ciska ik las dat je helleborus zaailingen wilt? Mocht je er nog meer willen dan help ik je graag. Ik heb wel van alles door elkaar staan, vooral planten die ik ooit van jou kreeg maar ook van anderen. Dus ik kan niets beloven over de bloemkleur. En ze piepen pas net boven, het zijn nu voornamelijk alleen nog kiemblaadjes Maar ik pot ze graag voor je op. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted February 24, 2022 Share Posted February 24, 2022 (edited) Hi Jorieke, ik zou wel een geworteld stekje van de zoete aardappels: Tainung 65 en Radiosa willen. De Tainung is deze zo sterk dat ik deze ook los in mijn voedselbosrand kan laten staan/woekeren:-) of heeft hij echt wel de zorg van een moestuin nodig ( beschermd en heel herkenbaar zodat hij niet overwoekerd wordt door bv gras. mocht je nog zaailingen van helleborus kunnen missen dan houdt ik mij ook aanbevolen wil een strookje onder mijn keukenraam sparen Edited February 24, 2022 by Nasuada 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted February 24, 2022 Share Posted February 24, 2022 @Nasuada zoete aardappels hebben vooral veel zon nodig.Ik had een rijtje Tainung 65, en degenen die (deels) in de schaduw van de rabarber stonden, groeien minder en hadden ook minder (grote) knollen. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted February 24, 2022 Share Posted February 24, 2022 3 uren geleden, Jorieke123 zei: @Ciska ik las dat je helleborus zaailingen wilt? Mocht je er nog meer willen dan help ik je graag. Ik heb wel van alles door elkaar staan, vooral planten die ik ooit van jou kreeg maar ook van anderen. Dus ik kan niets beloven over de bloemkleur. En ze piepen pas net boven, het zijn nu voornamelijk alleen nog kiemblaadjes Maar ik pot ze graag voor je op. Jaaaaaaahhhhh graaaaag. Kleur makt niet uit. Hebben elzensingel genoeg om die te vullen en een stukje bostuin. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna3 Posted March 2, 2022 Share Posted March 2, 2022 Ik heb wel interesse in weckpotten! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 3, 2022 Author Share Posted March 3, 2022 Ik heb even naar de potjes gekeken: Er is 1 doosje (=12 potjes) met een tulp-model 220ml. 1 doosje (=24 potjes) met stort-model 80ml 2 doosjes (12 potjes per doos) stort-model 160ml en 2 doosjes (6 potjes per doos) stort-model 290ml. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 3, 2022 Share Posted March 3, 2022 Die van 290 ml spreken me wel aan! Ik kan ze ook voor Pickels gebruiken toch? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts