Jump to content

Ruillijst Jorieke

Jorieke123

Recommended Posts

Mijn aanbod: 

-- een stukje van mijn azijnmoeder/moer.

-- We hebben vast lekker wat eieren tegen die tijd.

-- Er zaait hier zich van alles uit, ik moet nog kijken wat en hoeveel enz. Maar ik heb vast meerdere tijmplantjes, brave hendrik, zwartmoeskervel, salie, kattenkruid (met witte bloemen en citroengeur), kruidvenkel, kogel distel, en er volgt vast nog meer.

-- eendeneieren

-- Ik heb ook bergbasilicum-stekjes om aan te bieden. Mijn plantjes doen het goed en ik knip er nu af en toe wat takjes van af om ze op water te zetten voor jullie

-- (gewortelde) Stekjes van zoete aardappels: Tainung 65 en Radiosa. Die bevallen mij al jaren goed :thumbup: De Tainung groeit idioot hard, met lange slierten die overal heen kruipen/slingeren. En hij maakt zo af en toe bijna monsterlijke knollen. 

Radiosa groeit juist aardig compact, bloeit naar mijn idee ook eerder/meer. De knollen zijn niet groot (ook niet klein..). Wel mooi paarsig van binnen. Beide soorten zijn lekker om te bakken in de oven, zo eten wij ze regelmatig.  

Ik heb o.a. nog gevonden en opgepot:

3x rabarber ('mijn' vroege soort) (1 voor Ciska, 1 voor Oudholland)

2x roomse kervel (voor Claudy en Fre3ke)

2x sint-janskruid 

2x veldsalie

2x citroen-kattenkruid (bloeit wit) (1 voor Claudy)

veel x tijm

Siberische erwtenstruik, zaailingen van vorig jaar (nu 15 cm hoog in p9 potjes)

en ik kan zaailingen van aardkastanje oppotten.  

Een paar soorten gaas: 

12 uren geleden, Jorieke123 zei:

--Groen harmonicagaas met mazen van zo'n 6 cm, de hoogte is 80 cm en lengte is 25 meter. Er zitten 8 palen bij van 120 cm, wat groen draad, draadspanners, en wat andere dingetjes om het te bevestigen. Er mist alleen een klein onderdeel, maar voor een klusser is dat geen probleem. 

Zoals deze: https://www.giga-gaas.nl/afrasteringspalen-set-175cm-voor-150cm-x-15m-harmo.html  maar dan dus andere maten. En het onderdeel wat mist is dan dat wat de draadspanner bevestigd aan de paal met die 'spanstaaf'. Die kan je los kopen ergens, of je prutst wat met ijzerdraad ;) 

IMG_5532.JPG

IMG_5530.JPG

IMG_5531.JPG

giga.jpg

-- 2 antraciet palen, van 195 cm lang en een doorsnee van zo'n 3,4 cm. Met groene plastic clips om er gaas aan te bevestigen. 

IMG_5533.JPG

IMG_5534.JPG

IMG_5535.JPG

IMG_5536.JPG

-- een rol voilieregaas van VidaXL (niet al te beste kwaliteit, maar wel handig voor iets tijdelijks ofzo). Gewoon een vrij dunne gegalvaniseerde draad, met van die kleine vierkante mazen. 1 meter hoog, +/- 25 meter op rol.

Nog een rol harmonicagaas, met mazen van 5 bij 5, die is 75 cm hoog en 25 meter lang. 

En NOG een rol harmonicagaas, maar dan 80 cm hoog, mazen van 6 bij 6. En ook 25 meter lang. 

IMG_5526.JPG

IMG_5527.JPG

-- En dan ook nog 6 van deze kastdeurtjes van Ikea die ik ooit als kasje heb gebruikt. Je weet wel, zo'n laag ding een beetje in de grond, met van die eenruiters. Maar ze zijn van niet al te best hout, en niet voor buiten. Op zich voelen ze nog stevig, maar je zou ze ook uit elkaar kunnen halen om iets met de ruitjes te doen. 

Afmetingen: 55 bij 157. 

IMG_5528.JPG

IMG_5529.JPG

Ik zoek:

-- Emmers met deksels. 

-- Potgrond

-- Zout, suiker, azijn, 

-- zelfgebakken brood, ingevroren of om meteen in te vriezen

• Like 3

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ 

Die mogen van rond de 10 liter zijn Goldfish. Wat meer mag ook, ik kreeg er eerder wat van Wortel van dit forum en die hebben volgens mij een inhoud van 15 liter. Die zijn ook mooi. Maar ze gaan na een tijdje toch kapot (we gebruiken ze redelijk intensief en ook buiten).

Giga-gaas.nl

10L emmers kan ik wel regelen, ik ken mensen die een snackbar hebben. Dan krijg je mayo- of pindasaus emmers.
Stekken van Witte van Ecohoeve kan ik ook wel geven.
Weet niet of ik zelf kan komen, geen auto ter beschikking op zaterdagen, en april is het erg druk met werk. Kan eventueel via @Goldfish of rorror.

• Like 3

Jorieke, hoe klein zijn die kleine weckpotten? Moet ik denken aan 100 ml of meer richting halve liter? 

Ik wil wel een (of twee, als je hebt) dozen eieren.

Wil je lege eierdozen trouwens? 

En kan ik voor jou gewoon suiker en zout als bijdrage aan de dag meebrengen?

Edited by Arja

@acpronk  Kia Rio dus niet al te groot.  Het hangt er vanaf of ik 1 of 2 lifters krijg of niet, plus natuurlijk welke ruils ik nog meer kan maken.  Uit mijn hoofd is het laadruim 78cm hoog, dus kijk maar hoeveel emmers je dan kan stapelen. Twee stapels moet dan kunnen, de rest gebruik ik voor de kweekpotten , zaailingen etc die ik verwacht te ruilen.  Wat zou jij eventueel terug willen hebben als ruil, hetzij van mij, hetzij van Jorieke?

Van jou een lift (retour).
Maar dat hangt geheel af van wanneer ik mijn werkzaamheden binnen krijg, planning en of ik het op tijd af krijg of juist een tandje moet bijspringen.

Verder ben ik wel in voor de minder alledaagse of exotische gewassen, mits winterhard of klein zodat ze in huis kunnen overwinteren.

• Like 1

@acpronk we zijn blij met hoeveel we er krijgen. 5 stuks is mooi, 10 is ook erg mooi. Meer dan dat is dan weer niet nodig. Tenzij ze een andere maat hebben bijv. 

Passende deksels zijn dan wel belangrijk. Ik kon hier in de buurt ook wel emmers krijgen maar daar waren dan geen deksels meer bij? Die trokken ze kapot ofzo :think: ?

Giga-gaas.nl

@Arja ik heb ze van 80ml en 120ml dacht ik. Dus echt de kleinste potjes die ze maken volgens mij. Voor bijv. tomatenpuree. Ik gebruik ze graag, maar heb er dan toch wel wat teveel. Ik maak binnenkort de balans even op.

Lege eierdozen hoeven we niet, dank je wel. Daar hebben we er voorlopig genoeg van :D 

Vooral suiker komt inderdaad goed van pas. Zout ook wel, maar daar hebben we ook nog wel een voorraadje van. 

Giga-gaas.nl

@Ciska ik las dat je helleborus zaailingen wilt? Mocht je er nog meer willen dan help ik je graag. Ik heb wel van alles door elkaar staan, vooral planten die ik ooit van jou kreeg maar ook van anderen. Dus ik kan niets beloven over de bloemkleur. En ze piepen pas net boven, het zijn nu voornamelijk alleen nog kiemblaadjes :) Maar ik pot ze graag voor je op. 

IMG_5363.JPG

Giga-gaas.nl

Hi Jorieke,

ik zou wel  een geworteld stekje van  de zoete aardappels: Tainung 65 en Radiosa willen.

De Tainung is deze zo sterk dat ik deze ook los in mijn voedselbosrand kan laten staan/woekeren:-)  of heeft hij echt wel de zorg van een moestuin nodig ( beschermd en heel herkenbaar zodat hij niet overwoekerd wordt door bv gras.

mocht je nog zaailingen van helleborus kunnen missen dan houdt ik mij ook aanbevolen  wil een strookje onder mijn keukenraam :-) sparen

Edited by Nasuada
  • Like 1

3 uren geleden, Jorieke123 zei:

@Ciska ik las dat je helleborus zaailingen wilt? Mocht je er nog meer willen dan help ik je graag. Ik heb wel van alles door elkaar staan, vooral planten die ik ooit van jou kreeg maar ook van anderen. Dus ik kan niets beloven over de bloemkleur. En ze piepen pas net boven, het zijn nu voornamelijk alleen nog kiemblaadjes :) Maar ik pot ze graag voor je op. 

IMG_5363.JPG

Jaaaaaaahhhhh graaaaag. Kleur makt niet uit. Hebben elzensingel genoeg om die te vullen en een stukje bostuin.

• Like 1

Ik heb even naar de potjes gekeken:

Er is 1 doosje (=12 potjes) met een tulp-model 220ml. 

1 doosje (=24 potjes) met stort-model 80ml

2 doosjes (12 potjes per doos) stort-model 160ml

en 2 doosjes (6 potjes per doos) stort-model 290ml. 

Giga-gaas.nl