angela Posted April 21, 2022 Share Posted April 21, 2022 Ik heb al een issai maar die heeft weinig opbrengst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 21, 2022 Author Share Posted April 21, 2022 @angela Het is onwaarschijnlijk dat de Issai in staat zal zijn om de Jumbo te bevruchten dus dat is wel een dingetje. De deskundigen verschillen qua mening over dit vraagstuk maar er lijkt bij Issai sprake te zijn van infertiel stuifmeel, een alleenstaande Issai zou dan vruchten krijgen zonder zaden. Dit van mij heeft wel zaden in de vrucht maar goed daar staat ook een Weiki (m) in de buurt. Net zoals bv een Kaki vrucht kan zetten zonder bestuiving. Daarnaast zit er een verschil in bloeitijd tussen Issai (hybride) en de raszuivere kiwibessen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted April 21, 2022 Share Posted April 21, 2022 Dan zou het niet veel nut hebben om hem te zetten wel? Laat ik het maar niet doen zonde om te planten zonder opbrengst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 21, 2022 Author Share Posted April 21, 2022 Ik vrees het ook. Tenzij je ooit ook nog een potente echte man op de kop weet te tikken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted April 22, 2022 Share Posted April 22, 2022 Die heb ik een Adam staat er al jaren doet helemaal niks heeft het denk ik niet naar zijn zin bij mij. Nu ik stop met de tuin was ik ook niet van plan hem mee te verhuizen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 22, 2022 Author Share Posted April 22, 2022 Adam is een Siberische kiwibes en zal onder normale omstandigheden door o.a. verschil in bloeitijd geen gewone kiwibessen bestuiven. Veredelaars kruisen wel gewone kiwibes en Siberische kiwibes om o.a. de oogsttijd te vervroegen van "kiwibessen" maar die gebruiken dan b.v. ingevroren stuifmeel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 22, 2022 Author Share Posted April 22, 2022 Mijn lijstje sluit om 2030 voor wat betreft zaken die ik in mijn volkstuin heb staan , zoals frambozen en aardbeien. Tomaten kunnen eventueel nog gemeld worden tot 2230u vandaag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 23, 2022 Author Share Posted April 23, 2022 Op de weggeeftafel staat straks een Johma bakje met doe-het-zelf Szechuan peper inclusief instructie en wat gripzakjes. Verder een Chayote / Labu Siam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts