Jump to content

Goldfish voorjaar 2022 (versie 2)

Goldfish

Recommended Posts

Hoi Claudia, hoeveel vierkante P8 potjes wil je?  Framboos wordt geregeld!  Ik heb weinig verstand van paprika kweken.  Het afgelopen seizoen had ik daar tomaten in en dat was te doen.  Toch ga ik dit seizoen voor P9 voor de tomaten.

Op 15-3-2022 om 16:15, Claudy zei:

hai Vincent,

Heb wel interesse in gele framboos en de P8 potjes (zijn die groot genoeg voor parikaplantjes?) IK heb voor jou snackpaprikaplantjes.

Groetjes van Claudia

P als in vierkant 8cmx8xcmx8cm, is een goede maat voor peperplantjes. ik zelf gebruik zaai trays en daarna P9. Ik heb in het verleden ook wel met P 6->P9  gewerkt. Pepermaat  van mij gaat direct van DENO naar P9. In P9 kun je ze vrij groot krijgen, heb ze wel zo lang gehad dat ze omvielen, zeker bij gebrek aan water=gewicht kluit. Dus ja P8 kun je ook mee uit de voeten. Gewoon op tijd overpotten. Maar als je nu nog moet zaaien, of net gezaaid hebt kun je gelijk van P8 ver naar je uiteindelijke 9-15L pot. Maar die P11 is bijna tweemaal zo groot, dus als je er de ruimte voor hebt, gewoon die doen.

Ik zoek vooral grote emmers en bakken, maar denk dat ik wederom niet ga redden helemaal daar te komen. Mijn kieming is ondanks de warmtematjes niet goed. En ik was ook al expres met slechts 89 tray gaten begonnen. En zal ook geen wie neemt donaldk mee topic starten;-).

Edited by donaldk

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Op 24-2-2022 om 00:18, Stan W zei:

Die zaailingen van Surinaamse herkomst lijken mij wel interessant. Wellicht ruilen tegen een wilde muntplant? Zou een watermunt kunnen zijn aangezien deze in het water langs de oever van een zandwinplas groeide. Heeft een wat paars/groen blad.

Slecht nieuws helaas.   Witte vlieg of wortelrot heeft de twee zaaiilingen die ik voor je had gemold.  Zij stonden al een week stil qua groei, maar gisteren waren ze morsdood.  Ik kan wel wat zaden voor je meenemen, zodat je die volgend jaar kan zaaien.  Laat maar even weten. 

Heeft iemand aardbeienplantjes, waarvan het ras bekend is voor mij? Ik heb helaas ontdekt dat veel mijn plantjes van Duivenvoorde de winter slecht hebben doorstaan in hun bakken (te nat?).  Komt zeker door verwaarlozing van mijn kant en lag niet aan de kwaliteit van de frigoplanten.