Jump to content

Goldfish voorjaar 2022 (versie 2)

Goldfish

Recommended Posts

10 uren geleden, Goldfish zei:

Slecht nieuws helaas.   Witte vlieg of wortelrot heeft de twee zaaiilingen die ik voor je had gemold.  Zij stonden al een week stil qua groei, maar gisteren waren ze morsdood.  Ik kan wel wat zaden voor je meenemen, zodat je die volgend jaar kan zaaien.  Laat maar even weten. 

Altijd goed. Jammer dat de dood zijn gegaan, maar dat hoort nou eenmaal bij het tuinieren. 

Heb overigens nieuwe stekken gemaakt de laatste weken. Zit ook zwarte bes met naam tussen. Tsema en Titania, zijn alleen nog niet beworteld. 

Ik heb eventueel nog wat Máxim en nog een 1 maal dragende naam zal ik even moeten opzoeken...net als jorieke uitlopers van vorig jaar. Komen ook allemaal bij duivenvoorde vandaan.

Edited by Ciska

Het lijstje wordt nog uitgebreid maar ik kan een aantal interessante tomatenzaailingen aanbieden.  Als ruil ben ik op zoek naar zaailingen van phytoresistente soorten maar zeker ook naar dwergrassen. En dan echt als , maximaal 40cm hoog!  Iets anders uit mijn wensenlijstje kan natuurlijk ook.  Of we stellen een ruil uit en doen een tegenruil dit najaar of gewoon... helemaal niet 😊

2x Summer of Love : Vleestomaat, 200-400 gram, groen/geel met rode strepen

1x Hot Jade Black (niet helemaal zeker😞 zwarte cherry met goede smaak

1x Green Docters Frosted: Cherry, helder groen en heeft dan wat weg van een bevroren druif.

1x Aunt Ruby Yellow Cherry:  een gele cherry die als een van de weinige een phyto aanval in mijn kas overwon in 2021.

En dan een aantal Amerikaanse toprassen. Deels recente prijswinnaars van de AAS (All American Selections).

2x Pink Champagne

2x Sunset Torch

1x  Red Torch

3x  Plum Drop (door een onduidelijkheid met zaaien is het wel een van de Amerikaanse rassen, maar kan niet garanderen of het Plum is)

@appelvrouw, vier van de toegezegde rassen heb ik voor je (Jerusalem, Old German, Green Tiger, Livingstone Giant), alleen de vijfde: Carol Chyckos Big Black Pasta had nul opkomst.  Zit er in dit lijstje soms een vijfde plant tussen die je ipv van CCBBP zou willen hebben?

Summer of love..wat een mooie naam voor een tomaat. De kleurstelling staat me best aan. Graag.

Ik heb in de kas enkele aardbeiplanten in de pot, aan t blad te zien vrijwel zeker Frau Mieze Schindler..is dat iets voor jou?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

15 uren geleden, Ciska zei:

Vincent, ga ik regelen.. hoeveel van elk?

4x Maxim is erg welkom.  6x mag natuurlijk ook.  Ik zet ze in Batobakken (4x op 11 liter) dan wel in 20 liter vierkante bakken (Praxis) met zijn 6-en.

teton de venus (rood) en orange venus zijn inderdaad  2 verschillende, die van @Arja leek me  orange venus te zijn,  afgaande op de vorm grootte en bloemvorming van het plantje in het tomatentopic, fotootje en vorm wolwassen plant kan je o.a. hier vinden https://www.tessgruun.eu/tomatoes/tomato-orange-venus-10-seeds-tessgruun

• Like 1
  • Thanks 1

@Goldfish Heb je de tomaat Aunt Ruby Yellow Cherry, Pink Champagne, Red Torch en Plum Drop nog? Of andere rode/gele tomaten (liefst geen groen of bruin)?

Ik heb nog plek voor meerder planten, dus als je nog wat hebt houd ik me aanbevolen.

En heb je nog resistente planten? Ik heb dan nog enkele zaden te ruil voor je van Galahad of Phantasia. Had daar zaden van gekocht, maar geen tijd gehad om te zaaien. Dus als ik zaden zou kunnen ruilen tegen planten...

We hebben hier nog een flink aantal jampotten Bon Maman staan (zal nog ff tellen hoeveel precies). Die breng ik sowieso voor je mee (graag bevestiging of je ze inderdaad nog kunt gebruiken).

Of anders eventueel een paar stukken betonijzer.

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

@Oudholland De vier soorten die je noemt heb ik voor je gereserveerd. Ik kan je ook een prijswinnende bi-color F1 (rood/geel) aanbieden, een ras met dubbele resistentie (Pha 2 en Pha 3) tegen Phyto

Ik heb zeker belangstelling voor zaden van Phyto resistente rassen, ik moet ik even checken of ik Galahad nog nodig heb want ik heb laatst het nodige binnengekregen. Phantasia heb ik dacht ik niet zo uit het hoofd gezegd.  Bon Maman is zeker welkom.