Stan W Posted April 6, 2022 Share Posted April 6, 2022 10 uren geleden, Goldfish zei: Slecht nieuws helaas. Witte vlieg of wortelrot heeft de twee zaaiilingen die ik voor je had gemold. Zij stonden al een week stil qua groei, maar gisteren waren ze morsdood. Ik kan wel wat zaden voor je meenemen, zodat je die volgend jaar kan zaaien. Laat maar even weten. Altijd goed. Jammer dat de dood zijn gegaan, maar dat hoort nou eenmaal bij het tuinieren. Heb overigens nieuwe stekken gemaakt de laatste weken. Zit ook zwarte bes met naam tussen. Tsema en Titania, zijn alleen nog niet beworteld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 6, 2022 Share Posted April 6, 2022 6x de Polka is goed, maar ik heb er meer hoor, dus wees niet te beleefd En ik kies dan voor suiker, als dat mag. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted April 6, 2022 Share Posted April 6, 2022 (edited) Ik heb eventueel nog wat Máxim en nog een 1 maal dragende naam zal ik even moeten opzoeken...net als jorieke uitlopers van vorig jaar. Komen ook allemaal bij duivenvoorde vandaan. Edited April 6, 2022 by Ciska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 7, 2022 Author Share Posted April 7, 2022 Maxim en enkel dragend vriendje is welkom! @Ciska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 7, 2022 Author Share Posted April 7, 2022 Het lijstje wordt nog uitgebreid maar ik kan een aantal interessante tomatenzaailingen aanbieden. Als ruil ben ik op zoek naar zaailingen van phytoresistente soorten maar zeker ook naar dwergrassen. En dan echt als , maximaal 40cm hoog! Iets anders uit mijn wensenlijstje kan natuurlijk ook. Of we stellen een ruil uit en doen een tegenruil dit najaar of gewoon... helemaal niet 😊 2x Summer of Love : Vleestomaat, 200-400 gram, groen/geel met rode strepen 1x Hot Jade Black (niet helemaal zeker😞 zwarte cherry met goede smaak 1x Green Docters Frosted: Cherry, helder groen en heeft dan wat weg van een bevroren druif. 1x Aunt Ruby Yellow Cherry: een gele cherry die als een van de weinige een phyto aanval in mijn kas overwon in 2021. En dan een aantal Amerikaanse toprassen. Deels recente prijswinnaars van de AAS (All American Selections). 2x Pink Champagne 2x Sunset Torch 1x Red Torch 3x Plum Drop (door een onduidelijkheid met zaaien is het wel een van de Amerikaanse rassen, maar kan niet garanderen of het Plum is) @appelvrouw, vier van de toegezegde rassen heb ik voor je (Jerusalem, Old German, Green Tiger, Livingstone Giant), alleen de vijfde: Carol Chyckos Big Black Pasta had nul opkomst. Zit er in dit lijstje soms een vijfde plant tussen die je ipv van CCBBP zou willen hebben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 7, 2022 Share Posted April 7, 2022 Summer of love..wat een mooie naam voor een tomaat. De kleurstelling staat me best aan. Graag. Ik heb in de kas enkele aardbeiplanten in de pot, aan t blad te zien vrijwel zeker Frau Mieze Schindler..is dat iets voor jou? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 8, 2022 Author Share Posted April 8, 2022 2x FMS is welkom Appelvrouw. Ik had ooit 55 rassen en begin helemaal weer onderaan met verzamelen. Summer of Love is genoteerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 8, 2022 Share Posted April 8, 2022 FMS komt mee naar Zelhem! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted April 8, 2022 Share Posted April 8, 2022 (edited) Vincent, ga ik regelen.. hoeveel van elk? Edited April 8, 2022 by Ciska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted April 8, 2022 Share Posted April 8, 2022 22 hours ago, Goldfish said: maar zeker ook naar dwergrassen Ik heb misschien wel een Venusje voor je over, als je die wil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 9, 2022 Author Share Posted April 9, 2022 Dat is aardig van je @Arja maar ik begrijp dat Teton de Venus zeker 120cm hoog wordt. Ik zoek laag blijvende rassen voor in de koude bak, nu mijn kas al helemaal op papier al helemaal gevolgd is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 9, 2022 Author Share Posted April 9, 2022 15 uren geleden, Ciska zei: Vincent, ga ik regelen.. hoeveel van elk? 4x Maxim is erg welkom. 6x mag natuurlijk ook. Ik zet ze in Batobakken (4x op 11 liter) dan wel in 20 liter vierkante bakken (Praxis) met zijn 6-en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted April 9, 2022 Share Posted April 9, 2022 Dit is dan denk ik echt een andere, want dit struikje was vorig jaar nog geen 30 cm hoog, met kleine, oranje tomaatjes. Het zaad kwam van iemand van hier op het MTF, misschien @Amrutten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted April 9, 2022 Share Posted April 9, 2022 Ik heb ook tenton de venus gehad en dat word inderdaad een gewone grote plant met hartvormige tomaten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted April 9, 2022 Share Posted April 9, 2022 (edited) @Arja, klopt. Heet gewoon Venus, is klein en oranje. Ik heb momenteel geen zaad over. Phyto vorig jaar, en alles was weg, voordat ik zaad kon winnen. Einde seizoen heb ik wrs. weer zaad te geef. Edited April 9, 2022 by Amrutten 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 9, 2022 Author Share Posted April 9, 2022 @Arja Als ze overblijft dan wil ik de kleine Venus verwelkomen in mijn tuin. Kan ik nog iets voor jou betekenen? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted April 9, 2022 Share Posted April 9, 2022 Ik kijk wat er overblijft, gaat op mijn lijstje voor 23 april - hela, dat is al over twee weken! Ik hoef er niet perse iets voor terug hoor, is helemaal goed zo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 10, 2022 Share Posted April 10, 2022 De kruidenthee is gemaakt, het is een extra grote zak geworden met een kleine munt toevoeging.. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 10, 2022 Author Share Posted April 10, 2022 Heerlijk @appelvrouw! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted April 10, 2022 Share Posted April 10, 2022 Mooi, Jet..die thee! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted April 10, 2022 Share Posted April 10, 2022 teton de venus (rood) en orange venus zijn inderdaad 2 verschillende, die van @Arja leek me orange venus te zijn, afgaande op de vorm grootte en bloemvorming van het plantje in het tomatentopic, fotootje en vorm wolwassen plant kan je o.a. hier vinden https://www.tessgruun.eu/tomatoes/tomato-orange-venus-10-seeds-tessgruun 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oudholland Posted April 16, 2022 Share Posted April 16, 2022 @Goldfish Heb je de tomaat Aunt Ruby Yellow Cherry, Pink Champagne, Red Torch en Plum Drop nog? Of andere rode/gele tomaten (liefst geen groen of bruin)? Ik heb nog plek voor meerder planten, dus als je nog wat hebt houd ik me aanbevolen. En heb je nog resistente planten? Ik heb dan nog enkele zaden te ruil voor je van Galahad of Phantasia. Had daar zaden van gekocht, maar geen tijd gehad om te zaaien. Dus als ik zaden zou kunnen ruilen tegen planten... We hebben hier nog een flink aantal jampotten Bon Maman staan (zal nog ff tellen hoeveel precies). Die breng ik sowieso voor je mee (graag bevestiging of je ze inderdaad nog kunt gebruiken). Of anders eventueel een paar stukken betonijzer. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudy Posted April 16, 2022 Share Posted April 16, 2022 Hai Vincent, Heb je nog een paar zaadjes van de green docter frosted? Groetjes van Claudia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 16, 2022 Author Share Posted April 16, 2022 @Claudy Is een zaailing ook goed?! Of ik (ook) zaden heb, zoek ik morgen/overmorgen voor je op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 16, 2022 Author Share Posted April 16, 2022 @Oudholland De vier soorten die je noemt heb ik voor je gereserveerd. Ik kan je ook een prijswinnende bi-color F1 (rood/geel) aanbieden, een ras met dubbele resistentie (Pha 2 en Pha 3) tegen Phyto Ik heb zeker belangstelling voor zaden van Phyto resistente rassen, ik moet ik even checken of ik Galahad nog nodig heb want ik heb laatst het nodige binnengekregen. Phantasia heb ik dacht ik niet zo uit het hoofd gezegd. Bon Maman is zeker welkom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts