Goldfish Posted February 19, 2022 Share Posted February 19, 2022 Deze lijst wordt de komende weken nog verder uitgebreid. AANBOD Yacon (plant) Lage Veenman kisten (twee modellen, waarvan eentje stapelbaar is). Zie foto's in eerste reactie op dit topic. 11L potten vierkant Diverse andere modellen kleinere (p8 tot grote modellen potten) Inkoop service bij de Firma Vreeken (wel graag dan de nummers van de artikelen vermelden anders zoek ik mij suf daar), 8 april ben ik daar mogelijk nog een keer te vinden. Beperkt wat wortel opschot van gele (2 rassen) en rode (1 bekend ras) herfstframbozen. Verder zomerframbozen van moderne rassen maar doordat die door elkaar heen gegroeid zijn kan ik ze niet meer identificeren naar ras. Maagdenpalm (Vinca minor) Tomatenzaailingen: 2x Summer of Love : Vleestomaat, 200-400 gram, groen/geel met rode strepen 1x Hot Jade Black (niet helemaal zeker😞 zwarte cherry met goede smaak 1x Green Docters Frosted: Cherry, helder groen en heeft dan wat weg van een bevroren druif. 1x Aunt Ruby Yellow Cherry: een gele cherry die als een van de weinige een phyto aanval in mijn kas overwon in 2021. En dan een aantal Amerikaanse toprassen. Deels recente prijswinnaars van de AAS (All American Selections). 2x Pink Champagne 2x Sunset Torch 1x Red Torch 3x Plum Drop (door een onduidelijkheid met zaaien is het wel een van de Amerikaanse rassen, maar kan niet garanderen of het Plum is) Meerdere ongeveer 3 jarige vrouwelijke kiwibessen, heb meerdere rassen. Enige beperking is dat niet alle kaartjes goed zijn blijven zitten, zodat ik maar 80% zeker ben wie wie is. Rassen zijn o.a. Ananasnaya en Jumbo 1x Issai (zelf vruchtzettende kiwibes) (2/3-jarig) (vergeven mits in leven) 6 jarige Vitikiwi (voor de echte liefhebber). Staat op een wat onhandige plek bij mij (in een 60 liter kuip) en bij een goede ruil mag ie op transport. Zelf vrucht zettend (zonder zaden dus niet strikt genomen zelfbestuivend) gelijk één van haar voorouders de Issai. Wordt in de markt gezet als een verbeterde versie daarvan. Is denk ik een 1.70 meter hoog met wat lateralen, maar zal die terugsnoeien (als het nog kan, tijd is kritiek nu, moet erg uit kijken voor bloeden). Witte Braam (Polar Berry) Salsa (enkeldragende aardbei, laat) Fytotherapie, praktische kruiden en plantengids, uitgever: Alpeneditions (heb 2 exemplaren die weg mogen), 86 blz, 2009 Veldgids voor natuurliefhebbers : Vlinders en andere insecten van west- en midden Europa, Readers Digest, 1987 Kroniek der geneeskruiden, Richard le Strange, 1977 Tuinieren het hele jaar door, Hans Martin Schmidt, uit de jaren 90 schat ik GEVRAAGD Zaailingen Tamarillo (tomatenboom) Zaailingen Snackpaprikas Zaailingen Pepino (meloenpeer, appelmeloen) Zaailingen of zaad van bewezen Phytoresistente rassen anders dan deze (die ik zelf al heb): Mountain Magic, Primabella, Mountain Merit, Sunviva, Consuelo, Cocktail Crush, Plum Regal, Rubylicious, Crimson Crush. Ik heb mogelijk zaailingen over van deze rassen als tegenruil. * Stek/wortelopschot van een vijf-bladige Akebia die geen paarse bloemen geeft maar bv wit zoals Akebia Quintana Alba * Stek van een drie-bladige Akebia, liefs een andere kleur dan wit. Zelfgemaakte kruidenthee Deksel voor kweekbak (38cm x 24cm en 12cm of hoger) Aardbeienplantjes, waarvan het ras bekend is! Kan er wel 20 tot 25 gebruiken. Ik heb ontdekt dat mijn plantjes van Duivenvoorde de winter slecht hebben doorstaan in hun bakken. Komt door verwaarlozing van mijn kant vast en lag niet aan de kwaliteit. Bon Maman jampotjes Muntplantjes anders dan pepermunt, Marokkaans, sinasappel chocolade. Zaailingen van snackpaprika's dan kan ik daar een lokale tuinvriendin een plezier mee doen. Gebogen stukken betonijzer, pakweg 50cm meer mag. Ik gebruik die om de ramen in de broeibak extra vast te zetten, maar ook om de ramen er op te laten rusten wanneer ik ze wat til, om bestuivers er onder door te laten vliegen. - gele plakstrips voor rouwvarenmuggen - idem een low-tech oplossing voor witte vlieg Zaailingen Meloen Zaailingen Pompoen Of verras mij RUILS Jorieke: Plastic emmers met deksel + aardappel Witte XYZ (van AC) voor stekken Zoete Aardappel. Jorieke: 6x Polka, 1x Lambada voor Suiker naast de Suiker en nog eens Suiker zoals gebruikelijk Eettafel: 1x Fanta/7-up AC: lift (ovb van zijn werk) 6 SALSA Appelvrouw: 2 zaailingen tomaat Jerusalem + 1x CCBPB+Old German+ Chloé + Green Tiger, Summer of Love. en OCA voor kruidenthee en evt nog iets Fre3ke: Yacon en stek/tak Chinese sierkwee . 4x stapelbare Veenmans kisten, voor Corsicaanse munt, evt 1x Pompoen zaai Nasuada: zie lopende uitwisseling per PB. o.a. Issai ovb, 2x Vijg + wortelstekken div herfstframbozen , chaemeolos, voor thee + experimenten --> check Fazantenbes Stan: kreeg 1-2x Surinaamse Aubergine maar zaailingen zijn helaas kassiewijlen Arja: OCA (paars), krijg ik overtollige snackpaprika zaailingen Ciska: ik krijg aardbeienmunt en aardbeien voor 10x SALSA aardbeien RedZebra: 5 Paarse Zeb zaden voor Damsel Claudy: gele framboos wortel opschot, 15 P8 potjes, zaden (zaailing?) Green Doctors Frosted, Aunt Ruby, twee lage kisten voor snackpaprika zaailingen, , 1x Zoete Aardappel OudHolland: 5 zaailingen (zie verderop), 6 Salsa voor wat Bonne Maman, evt zaden phytorassen Jootje: 2x Pepino voor.... tomaten?! Angela: voor 1-2 Pompoen de Provance Weggeef : 1x Celano , 1x Purple Zebra , en wat andere rassen van Whaley , totaal 6 planten. \ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted February 19, 2022 Author Share Posted February 19, 2022 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 20, 2022 Share Posted February 20, 2022 Ha Vincent, kruidenthee maak ik graag voor je. Nog altijd zonder munt? Ik zaai dit jaar alleen enkel buitentomaten dus ik opteer graag voor enkele planten. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted February 20, 2022 Author Share Posted February 20, 2022 Deal! Ik ben een beetje van mijn geloof gevallen. Munt mag dus, maar zonder is zeker net zo fijn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted February 20, 2022 Share Posted February 20, 2022 (edited) Ik zou wel graag Yakon willen. Ik kan ruilen met mentha arvensis, of mentha requienii (weet nooit hoe je het precies schrijft, maar is de lage munt waar crème de menthe van wordt gemaakt, en die in de vollegrond kan zonder overlast te geven, en bij kool schijnt te werken tegen ongedierte). Edit: ik wil ook graag een tak van je chaenomelis cathayensis, als het mogelijk is, dan probeer ik die te stekken. Ik was het vorig jaar vergeten. En ik kan ook ruilen met een pompoen Sweet mama, ik denk dat ik er nog wel eentje over heb in april. Edited February 20, 2022 by fre3ke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted February 21, 2022 Author Share Posted February 21, 2022 Yacon (is een paarse, ras echter onbekend) is voor @Fre3ke. Die Kruipende of Corsicaanse munt spreekt mij wel aan. Alleen als muizen een hekel hebben aan zaaiilingen van Sweet Mama, dan wil ik die hebben, maar hoeft zeker niet. Een tak van de eetbare Chinese sierkwee ga ik regelen. Erg goed als weerhaag, dus als afscheiding tegen gespuis met al die stekels. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted February 23, 2022 Share Posted February 23, 2022 (edited) Heel graag de zelfbestuivende kiwibes. De bessen zijn klimmers toch? In onze boomgaard wil ik nog wat betongaas 3 stroken zetten en daar bij een gele framboos, taybarry een met druiven en is het leuk om dan een zo'n muurtje met minikiwies te planten? Krijg ik dat in een jaar dicht? Of gaat dat heel langzaam? Ook al even privé met je gesproken, erg veel interesse in stekjes voor mijn voedselbos in aanplant. Ik heb kruidenthee uit eigen tuin en potje met 100% chocoladedrops voor je. Edited February 23, 2022 by Nasuada Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted February 23, 2022 Author Share Posted February 23, 2022 Zie ook PB. Ze laten alle drie hun bladeren vallen in de winter dus helemaal dicht krijg je het niet. Ik denk dat de druif het snelste gaat (heeft ook de grootste bladeren), dan de gele framboos/ tayberry en dan de Issai. Die groeit pak weg 1 tot max 2 meter per jaar, maar heeft wel een seizoen of twee nodig om echt goed aan te slaan. Je kan met 1 Issai prima een waaier maken (met vijf hoofdtakken) van 2 meter hoog en 3 meter breed, dus dat gaat lukken met zo'n betonhek. Ik heb overigens ook nog wel wat wortelopschot van twee rassen gele herfstframboos, een bekend ras rode herfstframboos en een mix van rode zomerframbozen (drie rasse maar die kan ik niet meer uit elkaar. Ik verkies de kruidenthee boven de chocolade, Daarvan is de huidige voorraad te groot, evenals mijn buikomvang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted February 23, 2022 Author Share Posted February 23, 2022 @Fre3ke, vandaag 6 takjes Chinese sierkwee op goed geluk in de grond gestopt zonder stekpoeder. Het zou zo maar kunnen dat er daar 1 of 2 van gaan aanslaan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan W Posted February 23, 2022 Share Posted February 23, 2022 Die zaailingen van Surinaamse herkomst lijken mij wel interessant. Wellicht ruilen tegen een wilde muntplant? Zou een watermunt kunnen zijn aangezien deze in het water langs de oever van een zandwinplas groeide. Heeft een wat paars/groen blad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted February 26, 2022 Author Share Posted February 26, 2022 Hoi Stan, watermunt heb ik reeds. Maar je mag 1x die Aubergine uit Suriname (mogelijk een langwerpig model, is niet zeker) ook zonder tegenruil hebben. En wie weet zie ik later nog wat op je lijstje staan dat mijn belangstelling heeft. Er zijn er 3 ontkiemd, nu nog in leven zien te houden. Ik heb ook zaden van Kousenband gekregen en een of andere koolsoort maar weet niet of ik dit jaar ga zaaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted February 27, 2022 Share Posted February 27, 2022 Vincent dan graag de issai en wat wortelschot van de gele framboos en rode herfst framboos als hij echt lekker is:-). De thee is voor jou maar te weinig dus je hebt nog wat te goed. Wellicht eitjes / zelfgemaakte zeep, wasmiddel of shampoo waar ik nog mee ga experimenteren? Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted February 27, 2022 Author Share Posted February 27, 2022 Die Issai is even onder voorbehoud, want moet even kijken of ie door de winter gekomen is. Ik heb namelijk een paar kiwibessen laten verpieteren in het najaar (sorry). Smaak is relatief, maar omdat het beschermde moderne rassen zijn hoop ik dat ze bevallen. Je krijgt van de 3 rassen die ik nog wel kan identificeren wat wortel opschot. Tegenruil komen we wel uit. Ik ruil om het ruilen, niet om het ontvangen. Ik vind het zeker niet erg om als testpubliek te fungeren van zelfgemaakte zeep etc. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted February 27, 2022 Share Posted February 27, 2022 Waarschijnlijk heb je de veel voorkomende marroccaanse munt al, en de aardbei munt? Heb ook citroen munt nog ergens...ergens... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted February 28, 2022 Share Posted February 28, 2022 Ik heb hier pepermunt staan. Stukje van hebben? Hij ruikt heerlijk fris als je hem aait, smaak weet ik niet want ik drink nooit muntthee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted February 28, 2022 Author Share Posted February 28, 2022 @Arja @Ciska. Dank voor jullie aanbod. Ik drink ook weinig munt thee, maar had geen idee wat ik anders als tegenruil zou kunnen vragen. De Marokkaanse heb ik inderdaad al. Maar wil best een stekje van de aardbeienmunt. De echte pepermunt associeer ik teveel met vieze After Eight kaakjes die ik bij een deftige tante van mij geserveerd kreeg, is mij te heftig voor de thee ben ik bang, maar dank voor het aanbieden @arja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted February 28, 2022 Share Posted February 28, 2022 Ja, smerig he? 😆 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan W Posted March 3, 2022 Share Posted March 3, 2022 Op 26-2-2022 om 21:22, Goldfish zei: Hoi Stan, watermunt heb ik reeds. Maar je mag 1x die Aubergine uit Suriname (mogelijk een langwerpig model, is niet zeker) ook zonder tegenruil hebben. En wie weet zie ik later nog wat op je lijstje staan dat mijn belangstelling heeft. Er zijn er 3 ontkiemd, nu nog in leven zien te houden. Ik heb ook zaden van Kousenband gekregen en een of andere koolsoort maar weet niet of ik dit jaar ga zaaien. Dat is heel aardig, misschien ruilen tegen een bessenstruik uit de Ribes familie? Alles wat ik na mijn marktplaats verkoop over houd neem ik wel mee naar de moestuinforum dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted March 3, 2022 Author Share Posted March 3, 2022 @Stan W Op dit moment heb ik meer Ribes (rood, zwart, gele, josta... de kruisbessen heb ik bijna allemaal geruimd wegens ruimte gebrek) staan dan ik aan jam (en vers) kan opeten, maar ik ben wel bezig mijn ongeveer 30 jaar oude zwarte bessenstruiken te vervangen door meer moderne rassen waarvan ik de naam ken. Dus als er een klein zwarte bessen struikje overschiet met een bekend naam, dan neem ik die mee. Maar ik vind helemaal okay om je 2x die aubergine cadeau te doen. Het is op de moestuinforumdag uitermate toegestaan om a-symmetrische transacties te sluiten en dus ook om dingen gewoon weg te geven als je iemand anders er een plezier mee kan doen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 5, 2022 Share Posted March 5, 2022 Vincent, de snackpaprika gaat niet lukken. Er groeit te weinig. Kan ik iets anders voor je betekenen? Misschien iets Frans meenemen? Een zak Madeleine cakejes of een speciale limonadesiroop? Mayonaise met mosterd? Kipchips? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted March 5, 2022 Author Share Posted March 5, 2022 Hoi Appelvrouw, creatief voorstel die Franse producten maar ik ben (bijna) te dik volgens mijn BMI. Ik vind het prima om deze ronde de standaard hoeveelheid kruidenthee te ruilen tegen 5 zaailingen van grote tomaten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted March 9, 2022 Share Posted March 9, 2022 Goldfish, ik heb waarschijnlijk wel een paar boventallige zaailingen van snackpaprika's voor je. Ik neem sowieso mee wat ik te veel heb, maar ik meld het hier even omdat je ze specifiek noemt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted March 14, 2022 Author Share Posted March 14, 2022 Komende woensdag ben ik waarschijnlijk bij Vreeken in de buurt. Dus wie een order heeft, die moet dat dan uiterlijk woensdagochtend doorgeven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted March 14, 2022 Share Posted March 14, 2022 oh de verleiding..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudy Posted March 15, 2022 Share Posted March 15, 2022 (edited) hai Vincent, Heb wel interesse in gele framboos en de P8 potjes (zijn die groot genoeg voor parikaplantjes?) IK heb voor jou snackpaprikaplantjes. Groetjes van Claudia Edited March 15, 2022 by Claudy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts