Oudholland Posted April 16, 2022 Share Posted April 16, 2022 Die bi-color, graag. Kan ik alvast kijken of wel of geen resistentie hier veel scheelt. Ik heb een stel potten voor je gereserveerd + enkele tomatenzaden. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 18, 2022 Author Share Posted April 18, 2022 @Claudy Wil je nu wel of niet P8 of wat grotere potjes , en zo ja hoeveel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 18, 2022 Author Share Posted April 18, 2022 Uitbreiding aanbod: Witte braam (Polar Berry, is een mutant van een zwarte braam, vruchtzetting schijnt soms een probleem te zijn) Aardbei Salsa (enkeldrager, laat) Uitbreiding vraag: zaailing Pompoen, zaailing Meloen (idealiter zo vies smakend als zaailing dat muis, konijn, haas en slak ze niet opeten). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudy Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 beste Vincent, Als je wat zaden hebt zou het mooi zijn van de Green docter frosted en van de Aunt Ruby Yellow. IK zou graag wat van de P8 potjes willen proberen, aangezien de kleine bekertjes voor zaaiingen ook niet handig zijn en omvallen. stuk of 10-15 als je dat hebt Je wilt graag resistente tomatensoorten hebben. ik heb datlo, miel du mexique, malajkkiyovaya shkatulka, yellow dragon en volgens mij ook nog golden queen. Sommige nog een plantje anders wat zaad. Hoor graag wat je wilt. Groetjes van Claudia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudy Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 Hai Vinvent, Heb je nog een laag kratje over 1-2 handig voor vervoeren van plantjes. Wil je nog een Yaconplant? Of een zoete aardappelplant? IK heb ook nog een erg lekkere tomatensoort Indigo Apple, wet niet of deze resistent is..wel een sterke plant. Groetjes van Claudia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 18, 2022 Author Share Posted April 18, 2022 @Claudy Ik heb een stapel van dat soort kratjes, dus er gaan er twee naar jou toe. Yacon: die ik bied ze zelf aan, maar ik wil best een Zoete Aardappel van je overnemen of toch 1x Yacon voor de variatie. Is die Indigo Apple een zaailing of bied je zaden aan? Als jij ze al heel lekker vind, moet het een hele belevenis zijn. Van de andere soortjes die je noemt voldoen 3 of 4 zaden. Miel du Mexique heb ik overigens nog (2018 gehad van je) en is dus nog kiemkrachtig. Ik kijk nog naar zaden van Aunt Ruby en Green Doctors Frosted, de eerste heb ik vermoedelijk de tweede twijfel ik aan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 Ik wil ook graag een paar kratjes. Ik heb er een stuk of vier te weinig, merk ik nu. Hoe gaat het met de stek van chaenomeles? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 18, 2022 Author Share Posted April 18, 2022 @fre3ke Dan krijg je de stapelbare variant 4x , de hele lage gaan naar Claudy. Alle stekken laten blad zien, maar dat is nog geen garantie dat er beworteling aangeslagen is, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 Super, die kratten. Ik wil juist ook stapelbare. Misschien heb ik een pompoenzaailing over, even morgen afwachten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 18, 2022 Author Share Posted April 18, 2022 BTW Met stapelbaar bedoel ik dus het model met die 4 uitsteeksels, die juist zorgen voor een stevige stapel doordat ze allemaal in elkaar grijpen (op foto 2) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 18, 2022 Author Share Posted April 18, 2022 Uitbreiding aanbod, boeken: Fytotherapie, praktische kruiden en plantengids, uitgever: Alpeneditions (heb 2 exemplaren die weg mogen), 86 blz, 2009 Veldgids voor natuurliefhebbers : Vlinders en andere insecten van west- en midden Europa, Readers Digest, 1987 Kroniek der geneeskruiden, Richard le Strange, 1977 Tuinieren het hele jaar door, Hans Martin Schmidt, uit de jaren 90 schat ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudy Posted April 20, 2022 Share Posted April 20, 2022 (edited) hai Vincent, Van de indigo apple heb ik een plantje, misschien ook nog eentje over van de malajkkiyovaya shkatulka, of de datlo. Wat wil je dan een plantje of zaad?. De andere heb ik niet gezaaid dit jaar. Van de tomatensoorten die ik je heb gevraagd wil ik wel zaa en anders is een plantje ook goed. Heb zelf al veel planten..super leuk..maar om ze kwijt te kunnen...is een uitdaging Zoete aardappel krijg je, wou je nog Yacon? In de afsprakenlijst stond die er niet meer bij. Groetjes en tot zaterdag! Je Edited April 20, 2022 by Claudy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted April 20, 2022 Share Posted April 20, 2022 (edited) Vincent, hoeveel aardbeitjes salsa heb je in de aanbieding? Dan zou ik graag wat aardbeitjes van je willen. heb voor jou 6x Maxim en 6x weetnaamnietmeer enkeldragers ....ik zal even zoeken..🤔 Edited April 20, 2022 by Ciska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 20, 2022 Author Share Posted April 20, 2022 @CiskaHeb je aan 6 genoeg om de Salsa te kunnen dansen? Meer mag ook. De leverancier had er 4 moeten leveren maar leverde er 46...... en terugsturen is zinloos met Frigo goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted April 20, 2022 Share Posted April 20, 2022 Eeeeehmmmmm, dansen met mijn aritmisch gevoel word em niet......maar 6 is genoeg😅 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted April 20, 2022 Share Posted April 20, 2022 (edited) Vincent, als het mag dan liever 10... heb bedden van 10 plantjes lang. Komt mooi uit. Heb de naam van de weetnietmeerenkeldragers opgezocht, waarschijnlijk is het elianny, zijn best grote groeiers.. Edited April 20, 2022 by Ciska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 20, 2022 Author Share Posted April 20, 2022 10 x Salsa genoteerd!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted April 20, 2022 Share Posted April 20, 2022 Super! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oudholland Posted April 20, 2022 Share Posted April 20, 2022 Als je nog genoeg plantjes Salsa hebt (had er helemaal overheen gelezen)... Dan zou ik er ook graag 6 hebben. Of 12, maar dat alleen als ze over zijn en niemand anders ze zou willen. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 21, 2022 Author Share Posted April 21, 2022 De Salsa neem ik 6x voor je mee @Oudholland Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 21, 2022 Author Share Posted April 21, 2022 Voor alle personen die zaterdag plantjes of stekken krijgen van mij rechtstreeks of via de weg-geef-tafel : alles - voor zover nodig- is afgehard. Ook de tomatenplanten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 21, 2022 Share Posted April 21, 2022 Sjiek hoor Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted April 21, 2022 Share Posted April 21, 2022 Ik heb geen pompoenzaailing voor je, ze zijn nog steeds niet opgekomen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted April 21, 2022 Share Posted April 21, 2022 Vincent heb je de Jumbo nog? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted April 21, 2022 Author Share Posted April 21, 2022 @angelaJa. Met dus wel de clausule dat ik niet 100% maar voor 80 a 90% zeker ben dat de Jumbo de Jumbo is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts