redzebra Geplaatst: 18 april 2022 Geplaatst: 18 april 2022 Heb je nog een een zoethoutstekje over ? Een aantal tomatenplantjes kan ik je nog aanbieden zie lijstje bij appelvrouw, of p9 potjes maar die je heb je waarschijnlijk al van acpronk. Quote
fre3ke Geplaatst: 18 april 2022 Auteur Geplaatst: 18 april 2022 @redzebra, ja, dat is de laatste zoethout. Ik wil de Anna's multiflora tomaat wel proberen. Voor alle zoethout-afnemers nog dit: de plant gaat in de vollegrond woekeren via worteluitlopers, of dood. Dat je weet dat hij in pot moet blijven, en de oogst navenant klein is. Quote
acpronk Geplaatst: 18 april 2022 Geplaatst: 18 april 2022 Ik hoop dat die wel gaat woekeren, is meer opbrengst.Voorjaar 2020 had ik de Chinese zoethout in de volle grond gezet, najaar 2021 uitgegraven, 1 tak kwam op de geplante plek op, 1 andere tak ongeveer 30cm verderop. Verder niks (helaas). Afgelopen najaar in een 30L kuip gezet.De andere zoethout komt of in een 30L kuip of in een 65L speciekuip.Gelukkig dat ik die eruit heb gehaald, want de gemeente heeft dus de beschoeiing vervangen, en tot wel een meter daarbuiten is de grond keihard, krijg er niet eens een schoffel doorheen.Maar nu ik het zo bedenk, mijn Schisandra chinensis sadova no.1 stond 20cm van de beschoeiing en de gemeente heeft 20-30cm vanaf de beschoeiing uitgegraven om de asbest platen te verwijderen.Jij had toch ook de Schisandra chinensis? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
fre3ke Geplaatst: 18 april 2022 Auteur Geplaatst: 18 april 2022 Ja, ik heb de Sadova en een reguliere, geslacht nog onbekend. Maar ze zijn te vaak verplaatst en de Sadova is nu een 60 cm hoog twijgje dus ik kan niets stekken. Quote
fre3ke Geplaatst: 19 april 2022 Auteur Geplaatst: 19 april 2022 Sorry, zonder aankondiging, maar de lijst is gesloten voor planten. Ik vertrek nu van huis en kom pas weer terug na de MTFD. Ik zal nog de tomatenlijst publiceren als ik even tijd heb 😬 Quote
fre3ke Geplaatst: 20 april 2022 Auteur Geplaatst: 20 april 2022 (aangepast) Dit zijn de tomatenplanten van Lsjr33 die meegaan naar de MTFD. Het zijn allemaal vleestomaten, geloof ik. marizol gold peaches and cream red belly striped sweetheart wild thyme purple willard wynn Beauty King X P20 Marsha's Starfighter Beefsteak Marche de Samarkande Orange copa Big Zebra 2x Ook waren er een paar verrassingsplanten zonder label. Ik heb deze '33' gelabeld. En ik heb eigen planten over. Wel kleiner/jonger dan de vorige lijst Tombolino 2x (struik 70 cm, kleine tomaat, f1) Pineapple (eigen zaad, vlees) Green zebra (eigen zaad, tros) Mountain Magic (f1, tros). Is allemaal echt over, dus er hoeft niet geruild te worden. 20 april 2022 aangepast door fre3ke 1 Quote
acpronk Geplaatst: 20 april 2022 Geplaatst: 20 april 2022 Mountain magic is F1.Kan ik er 1 van krijgen?En nog een Beauty King x P20 en Wild Thyme Purple van Lauren. Plus de andere. Alvast bedankt Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
fre3ke Geplaatst: 20 april 2022 Auteur Geplaatst: 20 april 2022 @acpronk, ik zeg nog even niets toe, want er zijn misschien anderen die ook iets willen van het lijstje. En van alles is maar één. De vier die ik eerder voor je apart had gehouden krijg je sowieso. Quote
redzebra Geplaatst: 20 april 2022 Geplaatst: 20 april 2022 Zitten wel een aantal mooie tussen, die Marsha's Starfighter Beefsteak zou ik die mogen reserveren ? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 20 april 2022 Geplaatst: 20 april 2022 (aangepast) Wat een verleidelijk lijstje veel soortjes die ik nog niet ken Ik heb wel interesse in de Marizol en de Willard Heb je ze zelf al eens eerder gehad? 20 april 2022 aangepast door angela Quote
Oudholland Geplaatst: 20 april 2022 Geplaatst: 20 april 2022 Kan ik de Marche de Samarkande en de red belly nog reserveren? Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
fre3ke Geplaatst: 22 april 2022 Auteur Geplaatst: 22 april 2022 Aangezien er geen conflicten zijn bij uw tomatenwensen, worden ze alle vervuld. Alleen de Mountain Magic niet @acpronk. Hij had maar één lobblaadje, en heeft zich ook niet verder ontwikkeld. Heb je in plaats daarvan interesse in de Amazon Chocolate (vlees) of Russian Swirl (dwarf)? 1 Quote
Lsjr33 Geplaatst: 22 april 2022 Geplaatst: 22 april 2022 (aangepast) Oh ja lekker onhandig van me.. Wat betreft de tomaten onbekend, omgedoopt tot "33" Is het sowieso een soort uit onderstaande lijst. Daar heb je natuurlijk geen klap aan want je hebt geen idee wat het is Maar het zijn dus wel hele leuke soorten als je het mij vraagt! Zeker een gokje waard big cheef stripes black krim Blue chocolate dad barber paste Evil olive Fruit punch gigante del re grandma viney yellow and pink Hahms gelbe topftomate Hillbilly Flame Honey giant Kaleidoscopic jewel lithium sunset lovers lunch marizol gold Northern ligts peaches and cream plan 9 from outerspace red belly striped sweetheart tasmanian chocolate tennessee suprise wild thyme purple willard wynn Pineapple Beauty King X P20 Marsha's Starfighter Beefsteak Pitanga Marche de Samarkande Amazon Chocolate Gold medal Mushroom striped basket Black elephant Mar Azul Lucid Gem 22 april 2022 aangepast door Lsjr33 Quote
Goldfish Geplaatst: 22 april 2022 Geplaatst: 22 april 2022 Kunnen er ook dingen via Fre3ke retour gegeven worden aan @Lsjr33? In elk geval heel tof dat je via deze route een bijdrage levert, hopelijk kan je de volgende keer er zelf bij zijn. Quote
Lsjr33 Geplaatst: 22 april 2022 Geplaatst: 22 april 2022 Dat is heel lief, maar niet nodig hoor! Ik heb al basilicum gekregen van Freeke 😁 En volgende keer kom ik graag zelf ruilen. 2 Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 22 april 2022 Geplaatst: 22 april 2022 Oh die Mar Azul staat op mijn verlanglijstje. Leuke soorten! Quote
fre3ke Geplaatst: 22 april 2022 Auteur Geplaatst: 22 april 2022 @angela, wil je een gokje wagen met een '33'? Het zou de Mar Azul kunnen zijn, want die ben ik niet tegengekomen. Ik neem ze morgen mee. 1 Quote
Lsjr33 Geplaatst: 22 april 2022 Geplaatst: 22 april 2022 Tomaten roulette 🤣 Wel leuk als de mensen die het aandurven even laten weten wat het is geworden natuurlijk! Quote
redzebra Geplaatst: 22 april 2022 Geplaatst: 22 april 2022 (aangepast) lijkt me fun, wil ook een "33" meenemen en afwachten wat het wordt 😀, stuur dan wel een foto van de vrucht door, zodat jij @Lsjr33 kunt bevestigen welke het is. 22 april 2022 aangepast door redzebra 1 Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 22 april 2022 Geplaatst: 22 april 2022 37 minuten geleden, fre3ke zei: @angela, wil je een gokje wagen met een '33'? Het zou de Mar Azul kunnen zijn, want die ben ik niet tegengekomen. Ik neem ze morgen mee. Ja hoor waarom niet 😉 Ik vind de meeste uit het lijstje wel leuk. Quote
Oudholland Geplaatst: 22 april 2022 Geplaatst: 22 april 2022 1 uur geleden, Lsjr33 zei: Tomaten roulette 🤣 Wel leuk als de mensen die het aandurven even laten weten wat het is geworden natuurlijk! Leuk, tomaten roulette. Minder gevaarlijk dan peper roulette... 🥵 1 Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
fre3ke Geplaatst: 22 april 2022 Auteur Geplaatst: 22 april 2022 Dat wordt nog leuk. Ik kan alvast zeggen dat '33' niet is: marizol gold peaches and cream red belly striped sweetheart wild thyme purple willard wynn Beauty King X P20 Marsha's Starfighter Beefsteak Marche de Samarkande Orange copa Big Zebra - evil olive - fruit punch - primary colors - russian swirl - amazon chocolate - grandma viney etc. - hillbilly flame - Northern lights - plan 9 from outer space -pineapple -honey giant Quote
Goldfish Geplaatst: 22 april 2022 Geplaatst: 22 april 2022 Is 33 dan niet die vleesetende variant uit Bolivia? 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 april 2022 Geplaatst: 25 april 2022 Erg bedankt voor de doperwten. I owe you one.👏 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
fre3ke Geplaatst: 25 april 2022 Auteur Geplaatst: 25 april 2022 Nee hoor @appelvrouw want ik zou toch alleen peultjes zetten dit jaar, en deze zaadjes zijn super goedkoop in de Kleefse supermarkt. Ik hoop dat ze goed kiemen, de ene soort had wat bruine plekjes. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.