Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb je nog een een zoethoutstekje over ? Een aantal tomatenplantjes kan ik je nog aanbieden zie lijstje bij appelvrouw, of p9 potjes maar die je heb je waarschijnlijk al van acpronk.

Geplaatst:

@redzebra, ja, dat is de laatste zoethout.

Ik wil de Anna's multiflora tomaat wel proberen.

Voor alle zoethout-afnemers nog dit: de plant gaat in de vollegrond woekeren via worteluitlopers, of dood. Dat je weet dat hij in pot moet blijven, en de oogst navenant klein is. 

Geplaatst:

Ik hoop dat die wel gaat woekeren, is meer opbrengst.
Voorjaar 2020 had ik de Chinese zoethout in de volle grond gezet, najaar 2021 uitgegraven, 1 tak kwam op de geplante plek op, 1 andere tak ongeveer 30cm verderop. Verder niks (helaas). Afgelopen najaar in een 30L kuip gezet.
De andere zoethout komt of in een 30L kuip of in een 65L speciekuip.

Gelukkig dat ik die eruit heb gehaald, want de gemeente heeft dus de beschoeiing vervangen, en tot wel een meter daarbuiten is de grond keihard, krijg er niet eens een schoffel doorheen.
Maar nu ik het zo bedenk, mijn Schisandra chinensis sadova no.1 stond 20cm van de beschoeiing en de gemeente heeft 20-30cm vanaf de beschoeiing uitgegraven om de asbest platen te verwijderen.
Jij had toch ook de Schisandra chinensis?

Geplaatst:

Ja, ik heb de Sadova en een reguliere, geslacht nog onbekend. Maar ze zijn te vaak verplaatst en de Sadova is nu een 60 cm hoog twijgje dus ik kan niets stekken.

Geplaatst:

Sorry, zonder aankondiging, maar de lijst is gesloten voor planten. Ik vertrek nu van huis en kom pas weer terug na de MTFD. Ik zal nog de tomatenlijst publiceren als ik even tijd heb 😬

Geplaatst: (aangepast)

Dit zijn de tomatenplanten van Lsjr33 die meegaan naar de MTFD. Het zijn allemaal vleestomaten, geloof ik.

marizol gold

peaches and cream

red belly

striped sweetheart

wild thyme purple

willard wynn

Beauty King X P20

Marsha's Starfighter Beefsteak

Marche de Samarkande

Orange copa 

Big Zebra 2x

Ook waren er een paar verrassingsplanten zonder label. Ik heb deze '33' gelabeld.

En ik heb eigen planten over. Wel kleiner/jonger dan de vorige lijst 

Tombolino 2x (struik 70 cm, kleine tomaat, f1)

Pineapple (eigen zaad, vlees)

Green zebra (eigen zaad, tros)

Mountain Magic (f1, tros).

Is allemaal echt over, dus er hoeft niet geruild te worden.

aangepast door fre3ke
  • Like 1
Geplaatst:

@acpronk, ik zeg nog even niets toe, want er zijn misschien anderen die ook iets willen van het lijstje. En van alles is maar één.  De vier die ik eerder voor je apart had gehouden krijg je sowieso. 

Geplaatst:

Aangezien er geen conflicten zijn bij uw tomatenwensen, worden ze alle vervuld.

Alleen de Mountain Magic niet @acpronk. Hij had maar één lobblaadje, en heeft zich ook niet verder ontwikkeld. Heb je in plaats daarvan interesse in de Amazon Chocolate (vlees) of Russian Swirl (dwarf)? 

• Like 1

Oh ja lekker onhandig van me.. Wat betreft de tomaten onbekend, omgedoopt tot "33"  

Is het sowieso een soort uit onderstaande lijst. Daar heb je natuurlijk geen klap aan want je hebt geen idee wat het is :D Maar het zijn dus wel hele leuke soorten als je het mij vraagt! Zeker een gokje waard 

big cheef stripes
black krim
Blue chocolate
dad barber paste
Evil olive
Fruit punch
gigante del re
grandma viney yellow and pink
Hahms gelbe topftomate
Hillbilly Flame
Honey giant
Kaleidoscopic jewel
lithium sunset
lovers lunch
marizol gold
Northern ligts
peaches and cream
plan 9 from outerspace
red belly
striped sweetheart
tasmanian chocolate
tennessee suprise
wild thyme purple
willard wynn
Pineapple
Beauty King X P20
Pitanga
Marche de Samarkande
Amazon Chocolate
Gold medal
Mushroom striped basket
Black elephant
Mar Azul
Lucid Gem

aangepast door Lsjr33

lijkt me fun, wil ook een "33" meenemen  en afwachten wat het wordt 😀, stuur dan wel een foto van de vrucht door, zodat jij  @Lsjr33 kunt bevestigen welke het  is.

aangepast door redzebra
  • Like 1
Geplaatst:
1 uur geleden, Lsjr33 zei:

Tomaten roulette 🤣 Wel leuk als de mensen die het aandurven even laten weten wat het is geworden natuurlijk!

Leuk, tomaten roulette. Minder gevaarlijk dan peper roulette... 🥵

• Like 1

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Geplaatst:

Dat wordt nog leuk. Ik kan alvast zeggen dat '33' niet is: 

marizol gold

peaches and cream

red belly

striped sweetheart

wild thyme purple

willard wynn

Beauty King X P20

Marche de Samarkande

Orange copa 

Big Zebra

- evil olive

- fruit punch

- primary colors

- russian swirl

- amazon chocolate

- grandma viney etc.

- hillbilly flame

- Northern lights

- plan 9 from outer space

-pineapple

-honey giant

Geplaatst:

Nee hoor @appelvrouw want ik zou toch alleen peultjes zetten dit jaar, en deze zaadjes zijn super goedkoop in de Kleefse supermarkt. Ik hoop dat ze goed kiemen, de ene soort had wat bruine plekjes. 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...