Ga naar inhoud

De zaden-carrousel 2e ronde (Deelname? Zie 1e bericht)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ze zaten in een klein gripzakje met een wit etiket erop met daarop de naam Physalis, stond niets meer bij.

Als ik dat handschrift vergelijk met die van jou op zo'n gevouwen gekleurd zakje (paprika), dan zie ik toch verschil. Jij schrijft A en op dit zakje zaden staat een @ (maar dan zonder rondje eromheen). Snappie?

Nu wordt ik wel heel benieuwd wie-o-wie die zaadjes erin heeft gestopt. Want ik wil toch wel weten of ze eetbaar zijn

Het zijn overigens gele zaadjes.

de niet eetbare lampionplant komt uit dezelfde familie maar wordt nooit physalis genoemd. het is de latijnse naam.

maar die naam geven ze in Nederland alleen maar aan de eetbare variant.

dus ga ze gerust kweken hoor

het verschil is trouwens ook duidelijk te zien als ze de lampionnen vormen.

de eetbare wordt groen/bruin, de oneetbare wordt fel oranje.

Geplaatst:

Dus verkleurd net zoals een tomaat? Ok, das te onthouden. Thanx

Ja je weet maar nooit als leek. Stel dat ik zo'n ding ga eten en ik leg t loodje

Kan ik mn moeder ook wat zaaisel mee geven. Die heeft haar eigen 'normale' lampionplant een beetje te kort afgesnoeid en die komt niet meer op. Dus ik dacht dan heeft ze gelijk een eetbare versie. Zij vind die lampionnetjes zo leuk.

Good things come in small packages

Geplaatst:

ff voor de zekerheid...

het hoesje(lampionnetje) van de sier physalis kleurt oranje...het besje van beide soorten worden ook oranje.

het hoesje van de eetbare physalis kleurt groen en daarna langzaam bruin.

Geplaatst:

Ok Eva, dacht dat je het over het besje had, niet over het lampionnetje. Dank voor je aanvulling, wat dan wel erg belangrijk is!

Jorieke, we zullen zien wat er van over is gebleven

Geplaatst:
Heb je t weer netjes ingepakt?

Daar kan ik wel antwoord opgeven...JA! Zag er keurig uit die doos, wat een reus zeg. Dat ga ik vandaag niet redden met uitzoeken Als alles mee zit, gaat ie maandag naar BonnieF, ik heb (nog) geen contact met Jasmin kunnen krijgen, dus door naar de volgende op de lijst. Bonnie zou wel nog proberen contact te krijgen, ze wonen in de zelfde plaats, dus kan Jasmin evt. nog bij Bonnie de doos ophalen! Nu snel weer aan 't werk en vanavond maar een keer op de bank eten, keukentafel is nu ff verboden terrein

carnaval-02533811330257865.jpg

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Alles is weer netjes ingepakt en de doos gaat vandaag op reis naar BonnieF! Ik heb mijn collectie weer aardig kunnen verrijken, helemaal happy!

Geplaatst:

Ik zie dat er weer heel veel bij is gekomen, ik had gezegd dat ik de doos voorlopig niet hoefde maar als ik dit zo zie begint het weer te kriebelen.

Ik sta nog steeds op de lijst dus zodra ik aan de beurt ben wil ik hem graag weer ontvangen.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst:

Wat houdt het 3-tje achter mijn naam in? Dat ik hem 3x heb ontvangen? Ik ga er nu wel van twijfelen, want mijn geheugen laat doorgaans te wensen over, maar volgens mij was dit pas mijn 2e keer! (1x envelop 1x de doos)

Geplaatst:
Bij je naam stond al een tweetje, dus ik dacht dat dit de 3e voor je was. Maar ik heb er weer een 2 van gemaakt.

Ok, dank je wel, maar Jim heeft 'm dan ook maar 2x gehad volgens mij, zelfde misverstand lijkt me

Geplaatst: (aangepast)
wow! wat een berg spulletjes!!!! En hij is al bijna bij mij!!!

Jos, Gee samen dingetjes uitzoeken als ie bij mij is?

Is wat mij betreft prima , scheelt postbode-tijd ;dan is ie sneller bij de anderen om lekker op tijd alles nog te zaaien

Lisa en frank VWL vinden jullie dat ok?? Zo ja, als jullie nog naar iets op zoek zijn....pm mij even....als ik die zaden heb , doe ik ze in de doos erbij

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ik zou ook wel graag mee willen doen?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Fijn dat het zo netjes is gebleven Koert Heb er genoeg tijd aan besteed om t georganiseerd af te leveren. Ik zag dat Jim er plantuitjes bij heeft gedaan. Leuk.

Lisa (en de rest), bij mij is ook 1x de envelop en 1x de doos langs geweest. Volgens mij bij Jim en Dennis ook. Ik zou zeggen dat iedereen van de lijst al 1x is verblijd met de envelop/doos en dat nu de 2e ronde is begonnen (bij Jorieke).

Geplaatst:

Ben ik dan nu aan de beurt? Ik heb de doos nog niet ontvangen, en zou hem graag ontvangen, of zijn er andere die hem ook nog niet hebben gehad?

Omdat het kan.

Geplaatst:

Guusd Jij bent na Olive aan de beurt;

De volgorde van rondsturen blijft namelijk steeds hetzelfde..ongeacht hoeveel keer de doos bij iemand geweest is.......zie 1e bericht

Geplaatst:

Ooh dat heb ik even gemist dan, maar ik wacht vol spanning af, ik heb al vanallesklaarliggen om erin te doen! Hoelang zou het duren voordat ik ben?

Omdat het kan.

Geplaatst:
Fijn dat het zo netjes is gebleven Koert Heb er genoeg tijd aan besteed om t georganiseerd af te leveren. Georganiseerd was het zeker, helaas mijn hoofd niet Met zulke hoeveelheden raak ik totaal het overzicht kwijt en was het dikke chaos, ik heb er dan ook het hele weekend over gedaan om uit te zoeken en toe te voegen Maar goed Jasmin en Bonnie zullen daar niks van merken Ik zag dat Jim er plantuitjes bij heeft gedaan. Leuk. Dat was ik, die zaten er nog niet tussen, dus misschien voor iemand een welkome aanvulling. Heb echt gekeken om dingen toe te voegen die er nog niet of weinig in zaten, om nou nog een zakje nantes wortelen er tussen te stoppen is ook weer zo iets!!

.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...