jeanne-heijmans Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 ach hier zat een merel op het hoekje van de vijver helemaal in elkaar gedoken, daar stroomt wat water in, en zo zat hij /zij te drinken zo lief. Quote
Lenepeen Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Hier zat vanmiddag een merel in de tuin verlekkerd naar de mezenbollen te staren, toen hij eindelijk ontdekte dat er voer in het voederhuisje lag. Nadat 'ie lekker had zitten happen, viel hij zowat in slaap in het huisje, terwijl het flink doorsneeuwde. Hij zat heerlijk beschut. Quote Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
appelvrouw Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Als je wat zachte appels of appels met een rotplek hebt vinden de merels dat nu heel erg lekker! ik breek ze in tweeën en leg er iedere dag een stelletje neer,hier en daar in de tuin.. eergisteren had ik 8 merels tegelijk aan de appel Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jeanne-heijmans Geplaatst: 3 februari 2012 Auteur Geplaatst: 3 februari 2012 ach die vogeltjes,ze hebben het zwaar nu,hen een vogelhuisje hangen, maar kunnen merels niet in,morgen het voer maar op de grond strooien denk. Quote
sannie Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 ik heb hier meestal kraaien in de tuin die pikken bijna alles voor de snavels van de kleine vogels weg. maarja die moeten ook eten. heb wel een aantal jaar geleden een merel nest in mijn buiten schuur gehad, erg schattig te zien hoe ze gingen uitvliegen Quote
Gast jack Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 ach die vogeltjes,ze hebben het zwaar nu,hen een vogelhuisje hangen, maar kunnen merels niet in,morgen het voer maar op de grond strooien denk. @"jeanne-gordijn een open voer plank maken op een paalkomen zowel de merels als duiven een graantje mee pikken .... gisteren een lange winterwandeling gemaakt ..koud was het wel ..brrrrrongeveer bijna 3 uurtje gelopen met een vriend en zijn zoon plus mijn zoontje er bij we hadden ook nog een dood hert zien liggen . . Quote
snekermoestuin Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 op een stukje karton wat zaad en brood onder de struiken Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Gast jack Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 ook een idee .maar wel zo oppassen voor bv katten Quote
bartp Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 op een stukje karton wat zaad en brood onder de struiken Brood is eigenlijk niet zo goed voor vogels. Daar zit te weinig energie/voedingsstoffen voor ze in, maar ze krijgen er wel een voldaan gevoel van, waardoor ze te weinig ander voedsel gaan eten. Quote
RvO Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Brood is eigenlijk niet zo goed voor vogels. ... ?? Vogelbescherming doet er niet moeilijk over http://www.vogelbescherming.nl/tuinvogel/vogels_voeren/wat_is_goed_voer Quote
Helly Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Er staat wel bij niet te veel brood. En goed varieren. Quote Good things come in small packages
Gast jack Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 ik weet nog goed als het sneeuwde of koud was gooide wij mijn moeder en ik altijd brood voor de mussen op het afdakje laters veel later werd er ander voer gegeven .omdat dit nu ook volop in de winkels ligt .vetbollen bv maakte wij vroeger zelf was echt leuk om te doen pinda nootjes met schil werden aan een lange draad geregen ..... waar blijft die sneeuw ..... Quote
snekermoestuin Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Ik geef ze wel brood (af en toe) van de warme bakker, vind ik ook lekker, vogels ook wel, beter iets dan niets.Ben het er wel mee eens dat goed voer ook belangrijk is, maar variatie ook. Daarom ook af en toe wat brood. Naast strooivoer geef ik ze ook kliekjes macaroni, waarover ik wat olijfolie gedaan heb zodat het niet als een klont vastvriest.Fruit geef ik ze ook, maar havermout (vind ik ook lekker). Mijn ouders doen ook wel pindakaas op binnenkant van deksel en maken dit met een schroef erdoorheen aan de schutting vast voor de meesjes. Ga ik ook nog eens proberen. Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
geedee Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 pinda nootjes met schil werden aan een lange draad geregen ..... Die hangen hier dus..."als vanouds" ook elke winter buiten. Is echt lachen hoe de mezen er aan te buitelen hangen Quote
Gast jack Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 pinda nootjes met schil werden aan een lange draad geregen ..... Die hangen hier dus..."als vanouds" ook elke winter buiten. Is echt lachen hoe de mezen er aan te buitelen hangen ja en is ook leuk als je jonge kinderen heb om dat samen te maken .die snoeren met pinda,s . Quote
bartp Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 De Vlaamse vogelvereniging zei vorige week op de radio dat brood niet goed was. Waarschijnlijk zal het niet zo zwart-wit zijn, en is wat brood afgewisseld met zaden ok. Ik geef steeds van die mezenbollen. Geen los zaad, want er zitten hier al meer dan genoeg duiven in de buurt... Quote
Claudia69 Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 Ik heb een bordje havermout staan, strooivoer voor buitenvogels (op een plateau die ik 's avonds binnen pak om de ratten niet mee te voeren) en een doorgesneden oude appel. Die doet het vandaag verschrikkelijk goed bij de merels en de lijsters die komen aanwaaien. De havermout is favoriet bij het roodborstje dat mee komt eten. Mezenbollen hangen er in overvloed bij de buren, die hang ik dus niet extra op. Quote
hansm Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 ik vindt het maar gezellig dat iedereen zou bezig is met de wilde vogels wat bijvoeren, zoiezo denk ik ook dat best goed is nu we lang sneeuw hebben.Universeelvoer bij dierenwinkel vindt ik zelf altijd mooi voer zitten beetje insekten door, en meewormen vinden ze ook lekker wel wat vet maar goed dat kunnen ze nu best gebruiken.Halve appel ook heel oke. Quote Players only love you when they're playing.
Gast jack Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 ik had laats bij de AVEVE insekten patee gekocht voor de buitenmvogels .moet zeggen dat is wel goed voer voor insekten eters 1 kilo bijna 10,00 euro .moet zeggen de vogels luste er wel pap van . vetbollen gaan hier ook snel doorheen .meesjes maar ook mussen laten het zich goed smaken die vetbollen voor de meeuwen .ja die komen hier ook .gooi ik dan wel veel brood neer heb eens sprotjes gekocht voor de meeuwen maar dat werd me iets te duur .... . Quote
Rantje Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Ik heb ook vetbolletjes enzo opgehangen. Geen vogel te bekennen.Wel een winterkoninkje wat in de tuin rond hupst en een roodborstje in de achtertuin maar ook het strooivoer eten ze niet Op de parkeerplaats aan de overkant zit het vol met vogels, vinken, mussen, kool- en pimpelmezen, merels enz.. Waarom ze nou nooit gezellig in de tuin komen snap ik niet. Gister zaten er wel 2 heggenmusjes Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
appelvrouw Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Blijven oefenen Rantje..dan komen ze vanzelf..en ga eens kijken wat er ligt op dat terrein, misschien wel patat of zo, wat ze lekker vinden? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rantje Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Nee, het is echt ieder jaar zo. Sinds we hier wonen is er nog nooit aan een bolletje geknabbeld Das niet helemaal waar, er woonde een muis in het vogelhuisje en die vond het ook een heerlijk maaltje Eerst wel vaak een merel in de achtertuin maar sinds de hortentia eruit is ook niet meer. Op de parkeerplaats staan veel struikjes en bomen dus dat is een goede omgeving natuurlijk...maar het is echt maar een klein stukje naar mijn overheerlijke vetbolletjes Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
hansm Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Als ze niet komen eten, dan hebben ze vast geen honger, maar je hebt je best gedaan. Ik vindt de reigers bij ons wat triest in de buurt, als het erg lang blijft vriezen geloof ik dat je hun eendagskuikens kan voeren Quote Players only love you when they're playing.
Gast jack Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 ja eendags kuikens kun je voor ze neerleggen .ze eten die maar wat graag maar ook kraaien en eksters en natuurlijk meeuwen zullen er van smullen .. wat ik nu ook doe is de kippeneitjes neerleggen voor de kraaien en eksters, zo help ik die ook een beetje mee .met dit weer ( alhoewel ik zag ze van midag aan een overreden konijntje peuzelen Quote
Yola Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Kun je voor de reigers geen visafval van de viswinkel neerleggen? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.