Geplaatst: 18 april 20223 j Ik heb in de serre 3 weken geleden spinazie gezaaid en deze komt niet uit, vorige week heb ik buiten spinazie gezaaid en daar schiet ook niets van. Zou ik moeten bemesten? Ik geef dagelijks water. vorige zomer had ik ook buiten gezaaid en toen was er ook weinig oogst.
Geplaatst: 19 april 20223 j Zaad niet goed? Dagelijks bewateren lijkt me overdreven. Alleen als de grond door en door droog is bewateren. Bemesten nu heeft geen zin voor kieming.
Geplaatst: 19 april 20223 j Mijn ervaring is dat spinazie best wel oppervlakkig gezaaid moet worden om te kiemen. Heb je er voor gezorgd dat het geultje niet te diep is? In principe is vochtig houden voldoende, dagelijks wateren too much, dan rotten de zaden wellicht zelfs weg. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 19 april 20223 j Het stond hier in een paar dagen boven. De volgende week weer gezaaid en dat komt nu ook door. Ik ben bang dat of je zaaigoed niet goed is, of je zaait veel te diep, zoals hier voor al genoemd door MSDG.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.