Nachtogen Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Dag allemaal, Ik lees al eventjes mee, heb eerst de kat uit de boom gekeken, maar het wordt hoog tijd dat ik me ook eens voorstel. Ik ben Linda, woonachtig in Noord-Holland in een vrijstaand huis met een grote tuin (500m2). Het was niet meer dan logisch dat daarvan een deel tot moestuin omgetoverd werd. Het eerste jaar ging perfect: volle diepvries, we hebben het hele jaar kunnen eten, de jaren daarna minder. Vorig jaar door de noordenwind (tuin ligt pal noord) en dit jaar door de droogte in het voorjaar. Sproeien is dan toch niet hetzelfde voor de zaadjes. We hopen het beste voor dit jaar. Ik ben blij dat ik dit forum heb ontdekt, ik hoop hier veel te lezen en te leren.Naast de moestuin hebben we (mijn vriend en ik), vier katten, zes hennen en een haan. In de tuin hebben we verder peren, pruimen, appelen, aardbeien, zwarte bessen, bosbessen, rode bessen en walnoten. We wecken, vriezen in, versappen, delen uit etc. Onze buren, familie en collega's zijn blij met ons.Dat was het voor nu wel. Willen jullie meer weten: vragen staat vrij Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Welkom! Dat klinkt als een heerlijk plekje zeg! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Frank Houweling Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Wat een fruit! Welkom op moestuinforum! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
appelvrouw Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Hallo Linda, welkom. Je tuintje ziet er leuk uit zeg, ook mooie plek zo te zien! Veel plezier hier op t forum.Je Forumnaam vind ik ook wel leuk, doet me denken aan een van mijn lievelingsboeken.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kruidje Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Welkom! Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Rantje Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Welkom! Als het het eerste jaar heel goed ging en daarna minder kan er ook iets met de grond aan de hand zijn waardoor het misschien minder goed lukt?Tekorten van bepaalde meststoffen misschien? Te veel gemest...En dan in combinatie met raar weer... Maar je hebt een mooi ruimte hoor!Veel leesplezier hier en natuurlijk een goed seizoen Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Helly Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Hallo Linda en welkom op dit forum. Wat een achtertuin heb je Lekker hoor dat je zoveel kunt uitdelen en inmaken. Ik droom daar nog van. Quote Good things come in small packages
sannie Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Welkom Veel lezen en leren doe je hier zeker!lekker zo dicht bij huis en zie dat je er nu ook lekker kan schaatsen Quote
Nachtogen Geplaatst: 8 februari 2012 Auteur Geplaatst: 8 februari 2012 Welkom! Als het het eerste jaar heel goed ging en daarna minder kan er ook iets met de grond aan de hand zijn waardoor het misschien minder goed lukt?Tekorten van bepaalde meststoffen misschien? Te veel gemest...En dan in combinatie met raar weer... Maar je hebt een mooi ruimte hoor!Veel leesplezier hier en natuurlijk een goed seizoen We hebben de grond laten testen, die is goed. We blijven proberen, het is al leuk om lekker bezig te zijn met en in de tuin. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Welkom, mooie stuk grond hoor Quote
Bit Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Welkom ja. En hele leuke foto's. Misschien ooit aangedacht de noordkant af te sluiten met een haag , taxus oid . Maar ja. dat scheelt uitzicht wel he ? Hoewel. met nachtogen ook weer geen probleem misschien.Ziet er heel leuk uit ! Heerlijk, zoveel fruit ! stond er allemaal al ? of heb je zelf de keuze gemaakt ? Quote
Simone Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Welkom, wat heb je mooie achtertuin ! Quote Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
Nachtogen Geplaatst: 13 februari 2012 Auteur Geplaatst: 13 februari 2012 Welkom ja. En hele leuke foto's. Misschien ooit aangedacht de noordkant af te sluiten met een haag , taxus oid . Maar ja. dat scheelt uitzicht wel he ? Hoewel. met nachtogen ook weer geen probleem misschien.Ziet er heel leuk uit ! Heerlijk, zoveel fruit ! stond er allemaal al ? of heb je zelf de keuze gemaakt ? Gedeeltelijk stond het er al (ouderlijk huis van mijn vriend), maar we hebben ook zelf veel neergezet: appels, stoofperen, aardbeien, blauwe bessen. Maar de walnoten-, handperen en pruimenboom stonden er al. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.