Geplaatst: 8 mei 20223 j Hoi hoi, Ik zag zojuist dat de mus mijn slakkenkorrels opeet. Is dat een bekend fenomeen? Lijkt mij niet goed voor de mus
Geplaatst: 8 mei 20223 j O, wat zielig. Ik heb gelukkig nog geen korrels gestrooid en nu ga ik het ook niet doen. Ik weet wel dat de vogels veel honger hebben momenteel, dus meer risico nemen. Misschien doen ze het normaal niet.
Geplaatst: 8 mei 20223 j Je kan, als je toch slakkenkorrels wil gebruiken, de korrels zo neerleggen dat de slakken er wel bij kunnen maar de vogels etc. niet. Nog beter is in mijn optiek, zorgen voor een opgeruimde en geschoffelde tuin, zonder schuilplaatsen voor slakken overdag. (Naakt)slakken hebben een vochtige beschermde omgeving nodig om te kunnen schuilen in zonnige tijden zoals nu. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 8 mei 20223 j Ik ben meer voor extra plantjes, zodat je wat schade kan hebben. Daarnaast tuinier ik bepaald niet zoals Patrijs beschrijft, bij mij is het lekker rommelig. Ja, er zijn slakken, maar ook insecten en vogels en padden. 8 mei 20223 j aangepast door Arja en padden!
Geplaatst: 8 mei 20223 j Er zijn verschillende soorten slakkenkorrels op de markt. De één is giftig voor vogels en zoogdieren, de ander een stof op basis van ijserfosfaat waar zoogdieren en vogels geen last van hebben. Bijvoorbeeld Escar-Go. Dus als je slakkenkorrels op basis van ijzerfosfaat hebt, kan je gerust zijn dat de vogels er geen last van hebben. 8 mei 20223 j aangepast door rorror
Geplaatst: 8 mei 20223 j Auteur Het is ijzersulfaat, ik dacht dat ze dat allemaal waren. Maar toch vreemd, meestal zie je vogels van alles pikken en weer laten liggen.
Geplaatst: 8 mei 20223 j Op mijn moestuin zijn op dit moment nauwelijks slakken, omdat het best wel droog is. Dus hoef ik ook nog niet te bestrijden. Zelf gebruik ik alleen een beetje escar-go in de kas en soms iets bij nieuwe, nog wat kleine zaailingen van courgettes enzo. Maar wel zo spaarzaam mogelijk. Ik heb eigenlijk liever wat hulp van padden en vogels en verder gooi ik zoveel mogelijk slakken weer de boswal in. Slug-hurling heeft hier vorig jaar bijna olympische vormen aangenomen 😆 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.