Groen stekkie Posted May 29, 2022 Share Posted May 29, 2022 Hallo allemaal, Ook ik zal me netjes voorstellen voor ik hier het forum induik. 😊 Ik ben Lotus en na jaren op de wachtlijst staan, heb ik sinds 1 mei 2022 een moestuin overgenomen. Helaas zwaar verwaarloosd, dus veel werk te doen, maar ik zie het als een uitdaging om het op te knappen en te maken zoals ik het voor ogen heb. In de tuin staan een kersenboom, pruimenboom, aalbessen, frambozen en kruisbessen. Ook in jaren niet goed gesnoeid, dus daar wil ik me ook in verdiepen. Ook is de grond arm en het ligt niet vlak. Er groeit veel onkruid. Vooral heermoes. Ik ben echt nog een groentje, maar hoop meer ervaring te krijgen door gewoon te doen en hier veel te lezen. Fijn dat er een forum is! De foto’s geven wel weer hoe het er nu uit ziet. 🙈 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted May 29, 2022 Share Posted May 29, 2022 Welkom👍 en veel succes met de tuin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted May 29, 2022 Share Posted May 29, 2022 Welkom !! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted May 29, 2022 Share Posted May 29, 2022 Welkom, mooie tuin. Hoeveel m2 is het? Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groen stekkie Posted May 29, 2022 Author Share Posted May 29, 2022 @rorror Dank je. De tuin is 190 m2. 19x10 m. Achter de tuin ligt een smalle sloot en dan beginnen de velden met pioenrozen en verschillende bollen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted May 31, 2022 Share Posted May 31, 2022 Oehhhh werk aan de winkel! Leuk hoor. Lekker beginnen en houd je doelen klein. Uit ervaring weet ik dat dat erg veel uitmaakt. Het is bevredigender om te kunnen zeggen dat je stuk af hebt gekregen, dan dat je er tegen aan hikt dat je nog zo veel moet. Volgens mij heb je best een groot stuk tuin. Als het niet haalbaar is dat de hele tuin aan kant is, dan kun je het opdelen in stukken. Dan kun je een deel afdekken zodat wat er onder zit, afsterft. Scheelt ook weer werk. Als je dat gras weg wilt, zou ik dat doen met karton of stukken landbouwplastic.Heel veel succes en plezier! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groen stekkie Posted June 1, 2022 Author Share Posted June 1, 2022 @Mellie Bedankt voor de tips. Dit moestuinseizoen pak ik nog niets groots aan. Ik maak steeds een stukje onkruidvrij en zet er wat bloemen, courgettes en pompoenen op. Verder wacht ik de oogst van de aalbessen, kruisbessen en frambozen af die er al staan. In het najaar en in de winter hoop ik de tuin grootser aan te pakken. 🤞🏼 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 Lekkere ruimte heb je hoor... super! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 Tuin aanpakken in het winterseizoen vind ik zelf altijd vies tegenvallen. Vaak te nat om de grond te bewerken of gewoon veel te koud. Maar nu alvast onkruidvrij maken en houden is al de helft van het werk 👍. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted June 3, 2022 Share Posted June 3, 2022 Welkom. Als je een paar keer schoffelt in een droge periode is het meeste onkruid wel weg hoor. Je kan dan ook een groenbemester inzaaien, dan krijg je wat biomassa om te laten composteren. Want het ziet er uit als zand, dus vocht vasthouden is wel belangrijk. De kers kun je binnenkort al snoeien. Kers en pruim worden namelijk in de zomer gesnoeid. Succes, en veel plezier! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 23, 2022 Share Posted June 23, 2022 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 23, 2022 Share Posted June 23, 2022 Wat een fijn plekje. Of worden daar allemaal bollen geteeld? Enfin, welkom en veel plezier op je tuin. Een stoeltje aan de rand zetten en af en toe heerlijk uitkijken over de velden😍 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts