sannie Geplaatst: 4 maart 2012 Auteur Geplaatst: 4 maart 2012 even langs mijn kindertjes gelopen en had een leuke verassing ertussen zittenzie hier de pinda planten vanmorgen ook nog een brood gebakken en die smaakte opperbest
heidike_21 Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 Ziet er een leuk plantje uit . Wie weet als ik eens tijd heb http://axelsmoestuin.weebly.com/
Helly Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 Wat groeit dat leuk uit zo'n pinda. En je brood ziet er uit om in te bijten Good things come in small packages
Supermoeke Geplaatst: 4 maart 2012 Geplaatst: 4 maart 2012 Wat apart zo'n pindaplantje.. Ben benieuwd hoe het gaat lopen.. en je brood ziet er super lekker uit.. De warme bakker thuis.. Altijd makkelijk..
sannie Geplaatst: 4 maart 2012 Auteur Geplaatst: 4 maart 2012 en super makkelijk en super leuk te doen. en hij is ook erg lekker!de moestuinforum brengt je echt niet op leuke ideeën De pinda's is een leuk experiment , we zien wel waar het schip strand of eigenlijk de pinda's
sannie Geplaatst: 6 maart 2012 Auteur Geplaatst: 6 maart 2012 Vandaag weer even op de tuin geweest om de aardbeien erin te zetten.Daarna mijn vriendin geholpen met wieden, die is ook bijna klaar om te planten
Helly Geplaatst: 6 maart 2012 Geplaatst: 6 maart 2012 Heerlijk weertje en kid druk aan t planten. Wat wil je nog meer Good things come in small packages
sannie Geplaatst: 6 maart 2012 Auteur Geplaatst: 6 maart 2012 Ze vinden het heerlijk en als ze geen zin meer hebben gaan ze lekker prutten bij de sloot.Later kwamen er nog vriendjes en toen zijn ze via een "geheime" route naar het voetbalveld gelopen en moeders konden lekker verder
Rantje Geplaatst: 6 maart 2012 Geplaatst: 6 maart 2012 Ziet er goed uit! De middelste is voor de aardbeien toch?Volgens mij nu nog als zandbak in gebruik http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
sannie Geplaatst: 6 maart 2012 Auteur Geplaatst: 6 maart 2012 nee, niet meer de aardbeitjes zit er nu in
sannie Geplaatst: 10 maart 2012 Auteur Geplaatst: 10 maart 2012 vandaag de aardappelen binnen gekregen.wat zijn het er veel 2 soorten een mid vroeg silvy en mid laat raja.van ieder soort 1 kilovolgens mij is mijn tuin direct vol vanmiddag een begin gemaakt voor mijn koude bak die op de tuin komt te staanals ie klaar is foto's!!
sannie Geplaatst: 10 maart 2012 Auteur Geplaatst: 10 maart 2012 elke tip over de aardappel is meegenomen.ik weet dat de een vanaf mid maart - eind april en voor max 5 maanden erin moetenen de ander va b.april-e.mei en ook voor max 5 maanden erin moeten dus al ik ze zo vroeg erin doe wat zou ik als voor en na teelt kunnen doen?hoe kan ik ze het beste laten spruiten en hoe groot moeten de spruiten zijn als ze in de grond gaan etc alvast bedankt
sannie Geplaatst: 12 maart 2012 Auteur Geplaatst: 12 maart 2012 Wat een lekker weertje om buiten te rommelen en knutselen.Bij deze weer een foto update De koude bak in elkaar gezet en gelijk een regeltje raketsla en veldsla gezaait.de plantjes staan nu lekker in het zonnetje, rechts de balkon tomaat en rechts de trostomaatde paprika, links de mini-paprika en rechts de rode/gele (verrassing wat het gaat worden)de wedstrijd aubergineaubergine met eerste echte blaadje en de pinda planten en het viel me op dat als het donker word de blaadjes dicht gaan
Rantje Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 Wat zijn die Pinda's gaaf en groeit ook enorm hard zeg!Mijn 'nootje' wordt nu een beetje omhoog geduwd door de wortel... En de rest ziet er natuurlijk ook goed uit! Mooi koude bak trouwens, echt leuk om te zien! Raketsla, das toch Rucola? http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Bit Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 respect hoor. Ziet er allemaal prachtig uit. De zorgvuldigheid straalt eraf ! die paprika's en tomaten , staan die bij jou op de dag al buiten in het zonnetje ?
sannie Geplaatst: 12 maart 2012 Auteur Geplaatst: 12 maart 2012 tnx voor de complimentjes. @rantje, op het zakje staat raketsla en net gegoogled en is idd rucola ik dacht dat het een soort pluksla was. nou ja rucola is ook lekker de pinda's groeien idd hard, maar dat zal je zelf ook snel merken @bit, nee hoor ze staan op de vensterbank, maar ze hebben de hele tijd in een kamertje op het noorden gestaan met de verwarming aan.maar nu staan ze lekker op het zuiden en dat is onze slaapkamer waar ik liever de verwarming niet aan heb staan.dus s'avonds verhuizen ze weer naar het noorden onder de lamp want ik vind het s'nachts nog vrij koud op de vensterbank (ongeveer 7-10 graden?)of jullie moet zeggen dat dat geen probleem moet zijn, dan hoef ik niet meer heen en weer te lopen en het wordt ook steeds langer licht dan kan de lamp ook weer uit.
Night Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 staat er goed bij allemaal,die pinda vind ik toch wel erg grappig, misschien ook maar eens proberen Schrijffouten onder voorbehoud
Helly Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 Je hebt een mooie koude bak gemaakt Rucola vind ik pluksla. Je kan t per blaadje plukken en je gebruikt t als sla.Het gaat goed met je pindaplantjes. Heel apart hoe die groeien. Good things come in small packages
Rantje Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 Had ik 't wel goed onthouden!Is ook niet verkeerd om te weten als je met wisselteelt werkt want Rucola hoort bij de Brassica (kool-) familie Net als radijsjes... http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Helly Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 Je kan t ook tussen je broodjes doen, over de pizza/pannekoek, door stamppot... Good things come in small packages
sannie Geplaatst: 14 maart 2012 Auteur Geplaatst: 14 maart 2012 dat vind ik ook het lekkerst Helly, niet om zo te eten dan vind ik hem te scherp.Oja, aan de bak is geen man aan te pas gekomen,.... girlpower... ben er ook erg trots op nu hopen dat hij ook zijn werk doet, want hij is niet geheel afgeslotener zitten wel de nodige kieren.lucht ie wel lekker door wat wisselteelt betreft, dat probeer ik wel, maar het landje is erg klein. 50m2tenzij je het moet spitten, dan is ie weer heeeeel groot ik heb 1 riggeltje in de bak gezaait en over 2 weken weer een riggeltje en dan hoop ik er meloen in te doen
sannie Geplaatst: 17 maart 2012 Auteur Geplaatst: 17 maart 2012 Deze week niet veel gedaan.wat snijbiet gezaaid groene en gele.peper gezaaidbij de dekatuin kwam ik thee kruiden tegen munt, kamille en citroen melisse.en voor de kids een paar zonnebloemen.en aangezien ik mijn bak bij huis omgetoverd heb tot bak in de moestuin moest ik wel weer iets voor thuis hebben.ben er superblij mee er zit ook een fleese doek bij.nu maar lekker laten groeien, zal zeker hard gaan met het zonnetje erop
annemiek123 Geplaatst: 17 maart 2012 Geplaatst: 17 maart 2012 Die is echt fijn ja , dat kasje! Met veel zon erop doe ik de ritsen los, anders is het zo ruim 30 graden, En die fleecedoek is in 1 seizoen helaas verteerd, die valt in stof uiteen...echt jammer, een waardeloos geval! De plastic hoes gaat nu bij mij het 3e jaar in, komen wel scheuren enzo in,maar voldoet nog. Ik heb de wanden en het dak nu van plexiglas gemaakt, alleen de voorkant moet ik nog wat op verzinnen. Op het 2e plateau van boven heb ik een thermometer gehangen. Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
Aanbevolen berichten