Frans Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Even voorstellen . Mijn naam is Frans. Door toeval kwam ik een dag of veertien geleden achter het bestaan van dit forum en heb het sindsdien vrijwel iedere dag als gast gevolgd. Als verwoed hobby tuinierder met een moestuin van ongeveer 300m² , en verder nog wat ruimte met wat fruitboompjes en kleinfruit , denk ik wel dat ik me hier thuis ga voelen. Ik ben ook al geruime tijd lid van nog een ander (tuin)forum maar omdat dat wat te algemeen van opzet is , geen specifiek moestuinforum dus , komt dit forum dichter bij mijn interesses. Ook de structuur van dit forum bevalt me beter , evenals een betere zoekfunctie dan die ik daar gewend ben . Info uit het verleden is daardoor relatief makkelijk terug te vinden en gaat niet zo gauw verloren in de tijd. Allemaal goede redenen om hier maar eens lid te worden denk ik . Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
wouttie75 Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Welkom Frans, Ervaringen van ervaren andere tuinders zijn altijd welkom, zo leren we van elkaar Wout Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Welkom Frans, leuk je hier te zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Leuk dat je lid bent geworden! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Welkom! Hoe lang moestuinier je nu ongeveer? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVL Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Hartelijk welkom op het forum Frans! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LucV Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Welkom Frans. Blij dat het forum je bevalt, als je nog suggesties hebt hoor ik het natuurlijk graag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted January 9, 2011 Author Share Posted January 9, 2011 (edited) Hoe lang moestuinier je nu ongeveer?Dan toch maar even een 'mini c.v.' om het uit te leggen. De interesse ontstond al vroeg toen mijn vader me als jochie van een jaar of zes een 'eigen' moestuintje gaf . Gewoon een hoekje van zijn eigen moestuin. Door mijn latere beroep heb ik heel lang niets aan deze hobby kunnen doen want het onregelmatige leven van een beroepsmilitair leent zich daar niet voor. Toen ik bijna 12 jaar geleden met FLO ging (functioneel leeftijdsontslag) ben ik direct weer met een moestuin en wat fruitboompjes begonnen. Al hoor ik qua leeftijd op dit forum tot de senioren , het echt serieus uitoefenen van deze mooie hobby doe ik dus maar pas sinds een jaar of twaalf.Ik heb er toen ik weer begon wel veel voordeel van gehad dat ik mijn vader met zijn tuinhobby altijd ben blijven volgen . Edited January 10, 2011 by Guest Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Addie Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Welkom Frans, Leuk om je mini cv te lezen. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Alhoewel je natuurlijk bewust hebt gekozen om tijdens je werk geen moestuin te onderhouden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 Wow, 300 vierkante meter, dat houd je als voormalig beroeps wel fit!! Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted January 11, 2011 Author Share Posted January 11, 2011 Met de hand omspitten doe ik al een paar jaar niet meer als je dat bedoelt Bonnie. Of het lopen achter een tuinfrees ook tot de sportieve bezigheden gerekend kan worden weet ik niet . Maar er is geen twijfel aan dat werken in een moestuin je lichamelijk en geestelijk fit houdt. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
remco Posted January 11, 2011 Share Posted January 11, 2011 welkom Frans,flinke lap grond. Groeten Remco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 Welkom.Dit lijkt geen prima forum het is een prima forum. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted January 13, 2011 Author Share Posted January 13, 2011 Ik heb zojuist een avatar gekozen want avatars zijn toch wel makkelijk omdat je er in één blik andere forumleden mee herkent in een topic . Naast groenten kweek ik op bescheiden schaal ook wat bloemen. Deze avatar laat een mooie combinatie van beide zien denk ik. Het is de bloem van de kardoen , een meerjarige plant , die in het voorjaar een van de eerste producenten is van verse groente. Als later in het seizoen zijn stengels niet meer bruikbaar zijn voor consumptie beloont hij je nog eens een keer met prachtige bloemen. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorien Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 Mooi! Misschien moet ik ook maar eens wat voor een avatar gaan verzinnen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LucV Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Ik heb de Kardoen discussie even verplaatst naar een nieuw bericht: https://www.moestuinforum.nl/kardoen-t503.html Groeten Luc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts