Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hoi , dit lijkt me een prima forum.

Frans

Recommended Posts

Even voorstellen . Mijn naam is Frans. Door toeval kwam ik een dag of veertien geleden achter het bestaan van dit forum en heb het sindsdien vrijwel iedere dag als gast gevolgd. Als verwoed hobby tuinierder met een moestuin van ongeveer 300m² , en verder nog wat ruimte met wat fruitboompjes en kleinfruit , denk ik wel dat ik me hier thuis ga voelen.

Ik ben ook al geruime tijd lid van nog een ander (tuin)forum maar omdat dat wat te algemeen van opzet is , geen specifiek moestuinforum dus , komt dit forum dichter bij mijn interesses. Ook de structuur van dit forum bevalt me beter , evenals een betere zoekfunctie dan die ik daar gewend ben . Info uit het verleden is daardoor relatief makkelijk terug te vinden en gaat niet zo gauw verloren in de tijd.

Allemaal goede redenen om hier maar eens lid te worden denk ik .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Hoe lang moestuinier je nu ongeveer?

Dan toch maar even een 'mini c.v.' om het uit te leggen.

De interesse ontstond al vroeg toen mijn vader me als jochie van een jaar of zes een 'eigen' moestuintje gaf . Gewoon een hoekje van zijn eigen moestuin. Door mijn latere beroep heb ik heel lang niets aan deze hobby kunnen doen want het onregelmatige leven van een beroepsmilitair leent zich daar niet voor. Toen ik bijna 12 jaar geleden met FLO ging (functioneel leeftijdsontslag) ben ik direct weer met een moestuin en wat fruitboompjes begonnen. Al hoor ik qua leeftijd op dit forum tot de senioren , het echt serieus uitoefenen van deze mooie hobby doe ik dus maar pas sinds een jaar of twaalf.Ik heb er toen ik weer begon wel veel voordeel van gehad dat ik mijn vader met zijn tuinhobby altijd ben blijven volgen .

Edited by Guest

Met de hand omspitten doe ik al een paar jaar niet meer als je dat bedoelt Bonnie. Of het lopen achter een tuinfrees ook tot de sportieve bezigheden gerekend kan worden weet ik niet . Maar er is geen twijfel aan dat werken in een moestuin je lichamelijk en geestelijk fit houdt.

Ik heb zojuist een avatar gekozen want avatars zijn toch wel makkelijk omdat je er in één blik andere forumleden mee herkent in een topic . Naast groenten kweek ik op bescheiden schaal ook wat bloemen. Deze avatar laat een mooie combinatie van beide zien denk ik. Het is de bloem van de kardoen , een meerjarige plant , die in het voorjaar een van de eerste producenten is van verse groente. Als later in het seizoen zijn stengels niet meer bruikbaar zijn voor consumptie beloont hij je nog eens een keer met prachtige bloemen.

sl551488.jpg

sl551491.jpg

sl551504.jpg

sl551511.jpg