Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Courgettes, pompoenen en mais (mais voor 't eerst!) 

Geplaatst:
  • Auteur

Lekker hoor, suikermais.

Des te meer je zet, des te beter het lukt.  

Hier een dubbele rij tuinbonen gelegd als windbreker voor de aardappels straks.

Ook nog een kratje tuinbonen gelegd.

Ook de laatste vroege aardappels gepoot.

Geplaatst:

Ik heb wat aparte bietjes gezaaid en heel veel bloemen, zoals cosmea, dahlia, oik en diverse zonnebloemen. En ik zag in een zaaipot op het aanrecht iets vreemds opkomen. Ow jaaa… ik had een handje okra zaadjes rondgestrooid. Die komen dus op!
Big bag tuinaarde is net gebracht. Dus ik kan ook in de tuin weer aan de slag.

Geplaatst:

Basilicum en brokaatbloem en trommelstokjes binnen. Peultjes en bietjes voorgeweekt voor straks buiten. 

Geplaatst:

Bloemen, bloemen en nog meer bloemen. Een lijstje:

1. Afrikaantjes

2. Lage zinnia’s 

3. Clarkia (topplantje, zoek maar eens op)

4. Kokardebloem

5. Agastache

6. Scharnierbloem

7. Cosmea

8. Strobloemen (Salmon Shades en ras onbekend)

9. Esparcette

Nu nog wat goudsbloemen, zonnebloemen, ipoemea en allysum zaaien.

Terwijl ik lekker bezig was ook meteen muismeloen en ananaskers gezaaid omdat mevrouw MSDG daar gek op is, ik vind het niet te hachelen. 🤣

Geplaatst:
  • Auteur

Spontane veldsla zaailingen van het pad naar een mooi rijtje verhuisd.

Geplaatst:

Ik heb vandaag de verbijsterende ontdekking gedaan over de hardnekkigheid van het leven 😲 Niet voor de eerste keer, trouwens.

Tijdens het opruimen van de kas alhier, kwam ik de vergeten doos met knol/bol/wortelstok weer tegen die ik vorig jaar had gekocht en helaas door tijdgebrek enzo had laten verkommeren. Omdat er plastic zakjes met inhoud in zat, toch maar even gekeken om te recyclen. De Liatris spicata die in de doos zaten, hebben gewoon een heel jaar aan verwaarlozing overleefd. De helft van de knolletjes in het zakje met zaagsel loopt nu gewoon nog een keer uit! De rest was wel hartstikke dood.

Dus Liatris eindelijk opgepot in een bakje met potgrond en water. Ze mogen straks in de voortuin 😀 Ik verwacht dat ze dan alles overleven.

Geplaatst:
  • Auteur

Een soort van paasverhaal bij je thuis inclusief opstanding.  

opstanding.jpg

Geplaatst:

Hahaha, inderdaad!🤣🤣🤣

Geplaatst:

@Patrijs Ik ga ze niet verspreiden!  

Alle ongemak, oorlogen, beperkingen die zouden kunnen ontstaan  door het verspreiden van hardnekkige Liatris knolletjes wil ik niet op mijn geweten hebben.

Geplaatst:

Diverse bloemen gezaaid en dahliaknollen opgepot.

Geplaatst:

Ja, hier ook gedaan: dahlia's oppotten. Eerst de narrige kwestie waar je zes potten van 30 cm doorsnee plaatst waar het voldoende warm en licht is, en dan toch maar zwichten voor (weer) een hoekje in de huiskamer, zodat je er zelf bijna niet meer in kan. Want ook de tomaten en pepers en bloemen en wedstrijd selders staan te dringen om voorop in het zuiden te komen. Dan de rugzakken en de wandelschoenen maar naar de gang. En dan sta je je toch tevreden en enigszins ongeduldig af te wachten of het daar in die hoek van de huiskamer op gang komt.

Geplaatst:

@Vinky Ik heb ze gewoon in de polytunnel op de moestuin gezet. Een paar vertoonden al een klein neusje, maar bij anderen heb ik zo mijn twijfels. ik heb ook nog wat overgehouden om hier bij huis in de tuin te zetten. Alles is één grote verassing, want ik weet nergens de kleur van 😀

Geplaatst:

Een van de heggen gesnoeid, gras gemaaid, kas van onkruid ontdaan. Vandaag ga ik de kas eens flink bewateren, alles is kurkdroog, dan kan hopelijk over 2 weken (als we weer in Frankrijk zijn) de pepers en paprika's geplant worden. 🌱

Er moet nog een heel stuk van de heg gedaan worden maar er liggen als 3 brandhopen te wachten op een vuurtje, dus de rest moet wachten tot er weer plek is 😄

Geplaatst:

Oeh lekker @lia56! Fijne vooruitzichten allemaal.

Ik heb vandaag bij het opruimen van de tig nieuwe zaden die ik steeds maar bij elkaar heb gekwakt, tijdens het opruimen wat gezaaid.
Sla mixen uitgestrooid in de koude kas en wat nog meer… ow ja! De tomaat van @goldfish. Vond dat zo vervelend dat ik die niet had gezaaid. 1 zaadje weliswaar, maar toch. Gezaaid is gezaaid [emoji3526] en een zak erwten Utrillo in de week gezet. Ga ze morgen in de kas zetten.

Geplaatst:

In de kas bij huis dahlia knollen in potten gezet en dahlia's gezaaid. Ik wilde nog meer bloemen zaaien, maar had geen geschikte grond meer, dus ik moest eerst naar de moestuin voor compost. Gelijk weer wat zaailingen meegenomen om te planten.

Op de moestuin Lathyrus geplant en nog wat erwten (irish prean en Lusaka sugarsnap) geplant en gezaaid en diverse snelle koolsoorten (hon tsai tai, cimi de rapa, tatsoi enz).

Geplaatst:

Alle tomaten voorgezaaid.

Pompoen, watermeloen, courgette en patisson voorgezaaid.

Tuinbonen, doperwten en kapucijners uitgeplant.

Geplaatst:

Courgettes, komkommers en augurken en meloenen (Kazakh en Sugar Baby) gezaaid.

Bindsla (semi kiemtest want oud zaad) gezaaid. Wat dille uitgestrooid.

Basella, rood en groen (klimspinazie) gezaaid.

aangepast door Erny

Geplaatst:

Wot!  courgettes etc.!? Ach, als je geluk hebt, wil het. Ik wacht nog een weekje of  wat 🙂

Geplaatst:

Een boom geplant in een lege bak die ik had.

Geplaatst:
3 uren geleden, Erny zei:

Courgettes, komkommers en .. // .. gezaaid.

Ik denk dat Erny bij de verkeerde maand van haar zaaikalender heeft gekeken ... 

Geplaatst:

Testplant van broccoli en kohlrabi was nog niet ontdekt door de slakken. Zelfs de slaplantjes stonden er nog.

Dus een paar witte kool planten gezet. Systeem van dit jaar is: georganiseerde chaos.

Wisselteelt lukt niet altijd, of beter gezegd nooit. Dus dit jaar zet ik alles volgens de methode:

hier is plek, ziet het leuk uit, is ander spul dan wat er al staat. Ook met het idee om slakken etc. te verwarren (ja echt!).

Terug on topic: gezaaid, rijtje zinnia,  cosmos, buplureum, en nog iets.

Op een paar plekken oud dillezaad en rucola gezaaid. Wat het wordt, wordt het. 
Een deel van de 30 ! ageratum plantjes uitgeplant. 30, want het kiemde als een gek. En weggooien is zonde. 

Erwten gezaaid.

aangepast door Amrutten

Geplaatst:
17 uren geleden, henkg zei:

Ik denk dat Erny bij de verkeerde maand van haar zaaikalender heeft gekeken ... 

Haha, nee Henk, dat is helemaal de bedoeling. Wil de courgettes groot genoeg hebben als ik ze buiten uitplant. Vorig jaar waren ze met een paar slakkenhapjes wég. Geen courgettes kunnen oogsten.

En ook de kom/gurken mogen wat mij betreft groter zijn.

Ze kunnen naar de koude kas als ze te groot voor de huis/tuin omgeving worden.

Vorig jaar was ik dan weer erg laat. Dát wil ik in ieder geval voorkomen. Dus denk dat dit beter is. Liever twee weken te vroeg dan twee weken te laat. :mrgreen:

En het is nog maar anderhalve maand tot eind mei! :shh:

aangepast door Erny

Geplaatst:
  • Auteur

Zes rijen Cereza middellaat gepoot, de eerste Anais onder plastic kwamen boven vandaag.

Geplaatst:

Mais golden bantam 15x, eerste keer dit jaar dus ben benieuwd! 

24 vakjes basilicum genovese. Vorig jaar in kleine 60-plug tray gezaaid maar dat was teveel priegelwerk. Basilicum kan ik altijd wel kwijt denk ik dan. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic