Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen

remco

Recommended Posts

Hallo medetuinders,

Ik ben Remco 26 jaar uit capelle a/d ijssel,ik tuin al een aantal jaren.

Ik ben sinds 4-5 maanden trotse huurden van een nieuwe tuin van 200 vierkante meter hiervoor had ik een tuintje van 100 vierkante meter.

Ik zal wat foto's plaatsen van mijn oude en nieuwe tuin.reacties zijn altijd welkom.

Zo kreeg ik mijn oude tuin.

3147904.jpg

Zo zag mijn tuin er even later uit(duurde wel even hoor)

2zid46a.jpg

Hier wat foto's van mijn nieuwe tuin toen ik hem overnam een paar maandjes geleden waar er al gespit is lag eerst ook gras en er stonden oude coniferen in .

iqvlz4.jpg

16howsp.jpg

2i0yn7k.jpg

Na het spitten ben ik verder gegaan zolang het kon kwa het weer.

ik heb alle tegels die er lagen er uit gehaalt schoongemaakt en netjes opgestapelt.ik heb daarna de nieuwe paden uitgezet met touwtjes en heb zand laten bezorgen en dit heen en weer gereden met de kruiwagen.heb het geheel flink laten inklinken en heb het geheel bestraat.En ik kon via iemand anders van de tuin een leuk kasje ovenemen en heb deze overgezet het glas is er afgelopen maandag 3januari ingezet hiervan volgen nog foto's 2ms21bb.jpg5wyp2u.jpg

Hier en daar nog wat halve tegeltjes leggen plus het huisje goed schoonschrobben.maar dat komt wel goed. fbff3s.jpg6nruw8.jpg

Binnenkort laat ik nog een vrachtje tuinaarde komen om de kas te vullen en voor de tuin vakken wat op te hogen en daarna zien we wel weer.

ik hoop dat jullie het leuk vinden er volgen binnenkort nog wel wat foto's

groeten Remco

Dag Remco , allereerst welkom hier. Je houdt van aanpakken zie ik en dat doe je ook nog eens op een bewonderenswaardige effectieve en nette manier. Als ik naar de laatste foto van je 'oude' tuin kijk dan is het zeker dat ook uit je nieuwe project alleen maar iets moois kan ontstaan waar je trots op kunt zijn. Ik ben benieuwd naar volgende foto's .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

33kgd5c.png Bedankt voor jullie reactie,ik hoop van mijn nieuwe tuintje ook wat moois proberen te maken.En kwa fruitbomen komt wel goed die wil ik helemaal achterin zetten achter de kas zegmaar langs het water daar staat nu nog een oude appelboom.ik wil dit jaar kijken wat er voor appels aankomen en als ik er schoeing gemaakt heb (hopelijk dit jaar als ik er aan toe kom)moet ik het geheel daar recht trekken zegmaar en wil dan fruitbomen gaan aanplanten tot die tijd leg ik er zwart grondzeil netjes neer en laat hier pompoenen op groeien.

Ik heb al een schema gemaakt kwa planten voor dit jaar.

Mijn su6 groenten das een goeie beetje het standaard assortiment,bietjes,andijvie,diverse sla,stam boontjes vooral haricots verts,snijbonen,uhmmmm prei,moneymakers heerlijke tomaten ik had ze afgelopen jaar buiten staan echt ongeloofelijk veel opbrengst had ik.spitskool,ik had echt super grote rodekolen die staan nu gestooft in de weckpotjes in de kast samen met mijn zelfgemaakte bosvruchten jam.uhmm tuinbonen deden het erg goed.Roseval aardappels,en nog vele meer haha.Bloemkool lukte gewoon niet zowel binnen niet als buiten.hoop dat het dit jaar wel mag lukken ik doe niet aan weeuwenteelt

Groete Remco

Hoe ik zo verslaafd ben aan de moestuin uhmmmm ik moestuin al sinds mijn 15de ik dee dat samen met mijn opa toen.Nadat die 7 jaar gelden is overleden ben ik zelf verder gegaan op een ander volkstuincomplex.ik vin zaaien en in de aarde rommelen gewoon erg ontspannend,gewoon hoe iets van een zaadje kan uitgroeien tot een groente helemaal.En de smaak er van is zo mooi en puur.Ik werk ook dagelijks met groenten en fruit ik werk namelijk ik de horeca ben zelf kok dus ben er echt elke dag mee bezig eigenlijk.

En wecken vind ik gewoon een leuke manier om groenten te bewaren.

Ik weck niet alles,hoofdzakelijk rodekool.ik wil komend jaar meer gaan wecken ik heb er een goed boek over gekocht nu alleen nog een ketel kopen maar dat volgt nog wel.En ik maak onze jam zelf bosvruchtenjam,aardbeien,pruimenjam,aalbessenjam noem maar op.maar nu moet ik dan eerst bessen struiken en bomen aanplanten maar dat komt komende tijd hopelijk wel.

Ik maakte altijd al wel wat groenten en fruit in, gewoon met jampotjes en dan de hete vloeistof erin en snel het potje dicht.

Vorige week heb ik eindelijk een echte weckketel besteld, bij iemand die ze flink goedkoop aanbiedt. Dus ik ga van alles uitproberen dit jaar

Hebben we het een en ander uit te wisselen.

Deze verkoper heeft een een boel staan:

http://verkopers.marktplaats.nl/13266094 (zoek op 'Weck' en je ziet al zijn ketels.) Mocht je een type willen die er niet bij staat, dan is dat ook geen probleem. Ik wou namelijk de emaille met thermostaat en tijdklok en die kon hij ook leveren.

De potten kocht ik bij glazenpotten.nl ook stukken goedkoper dan bij bijv. Brouwmarkt.

• 2 months later...