Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tuinbonen en erwten komen niet op


Gageltuin

Aanbevolen berichten

Ben ik toch te vroeg begonnen? 1 week geleden heb ik vroege soorten in de volle grond gezaaid, met van dat vliesdoek erover heen. Toen ging ik weg en zouden mij moestuinmaatjes het in de gaten houden. Ik vermoed dat er geen water gegeven is...moet ik nog bij ze checken.

Vanochtendzag ik dat nog helemaal niets op gekomen is.

Zal ik maar opnieuw beginnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de afstand van de erwten, is het heel verschillend op internet, ook in mijn boeken, maar ga er van uit tussen de 6cm en 10 cm, ik zelf heb nu 8 cm aangehouden een beetje er tussen. probeer het gewoon,mochten ze niet goed ontwikkelen in de eerste instantie,kan ik er altijd nog wat tussen uit halen. Ja kan er een foto van laten zien van vorig jaar, maar dat lukt nooit zo goed,zodat Luc weer in moet grijpen. en vind dat ook niet leuk voor hem steeds. vorig jaar had ik er zo'n 15 cm tussen. maar dat was echt teveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O echt, vond ze nu al kort op elkaar staan, dus ik had er nog meer vruchten van kunnen plukken dit jaar Nu ja het staat er nu,weer een goede leer voor het volgend jaar,bedankt voor het reageren,heeft Miranda ook wat aan. Ja probeerde nog een foto, maar wij krijgen het echt niet goed voor elkaar jammer genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeanne, je kan er nog tussen zetten als ze straks zijn opgekomen... Die zijn dan gewoon klein beetje later.

 

Met de foto's is echt heel gemakkelijk (als je tenminste een kaartlezer hebt - of mobile telefoon die je aan de PC kan hangen met een USB-kabel)

Photodrager aan de PC hangen

Onderaan je bericht bij "Foto's toevoegen aan uw bericht" klikken op "Foto uploaden"

Ga naar de plaats waar de photo staat. Dat is meestal "Mijn computer" en dan b.v. "Phone" of "naam van je photokaart" zoek dan de foto op (kan nog in een mappenstructuur verborgen zijn)

Klik op openen

Klik op Toevoegen aan bericht

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet 2 rijen erwten op 5 cm in de rij, de rij iets van 20 cm van elkaar, in de midden van de 2 rijen het gaas op 10 cm van de grond, snappie?

 

De tuinbonen zet ik tweelingen (voorgetrokken in P8 potjes telkens 2 bonen) op 10 à 12 cm van elkaar, een enkele rij, geen gaas, span volgens behoefte een draad langs beide zijden.

 

En tussen de tweelingen zaai ik wat dille en bonenkruid tegen de bonenluis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...