Ruderalis Geplaatst: 14 april 2023 Geplaatst: 14 april 2023 Ik zou mij op dit vlak even niet na doen! Ik heb eerder al aangegeven dat dit niet mijn beste werk zal worden dit seizoen dus is het even roeien met de riemen die ik heb, dit komt door gezondheid problemen. Binnen achter het raam heb ik mooie temperaturen maar te weinig licht en daardoor strekt alles veel te veel, de lage temperaturen in de tunnelkas vertragen het strekken en het extra licht zorgt voor meer bladgroei dus vandaar dat ze al in de tunnelkas staan, het is dus kiezen voor het minst slechte!😉 Voor volgend jaar staat een grote binnen tent in de planning dus dan verwacht ik mn beste werk tot nu toe. oja, de pepers kunnen deze temperaturen aan maar de groei wordt flink vertraagd of komt zelfs stil te staan (eigen ervaring). Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 14 april 2023 Geplaatst: 14 april 2023 @Ruderalis sterkte gewenst met de gezondheid, en bedankt voor het advies dan wacht ik nog eventjes voor ze naar de tent gaan, bij mij binnen hebben ze zowel de warmte als het licht door led battens dus het is gelukkig nog niet nodig om ze naar buiten te doen maar de hele zolder staat nu vol 😛 15 paprika/peper potten elke pot bestaat uit 3 planten, 58 tomaten, 2 trays met mais, tray met pompoenen / courgette, tray met meloenen en een tray met komkommers 😛 en buiten nog trays met sla, bloemen, bietjes, spinazie, prei etc 😛 1 1 Quote
Mellie Geplaatst: 14 april 2023 Geplaatst: 14 april 2023 Op 14-4-2023 om 13:49, acpronk zei: Kas? Die autocorrect geef ik maar gewoon weer de schuld. Idd KAS en geen la. Die nachten zijn idd best een dingetje… ik wil inmiddels alles het huis uit. Heb nu zo veel planten staan die onder de luizen zitten en sproeien met spiritusmengsel lijkt niets te doen. Overal die rouwvarenmuggen ook. Ben er wel een beetje klaar mee. Ik twijfel enorm of ik het erop ga wagen met een vliesdoek constructie erover (deze autocorrect had ik te pakken, ha! vliesdoek werd bloeddorstige, echt, waar die het vandaan haalt, geen idee ) Ik ga nog even twijfelen en kijken hoeveel geplette beestjes ik nog aan kan. Edit: lees nu pas de andere reacties. @ruderalis sterkte gewenst. Wordt vast een mooi peperjaar 1 1 Quote
rorror Geplaatst: 14 april 2023 Auteur Geplaatst: 14 april 2023 1 uur terug, Kevins Moestuin zei: Maar als het goed is warmt het nu langzaam op de weerstation site geeft het aan de komende 2 weken snachts niet onder de 6 graden te gaan. Maar redden pepers dit? Gemiddelde dag temp in de kas 25-35 graden. Je zou eventueel wat emmers water om de pepers heen kunnen zetten, die overdag opwarmen en 's avonds in de avond nacht nog wat warmte afgeven. Zo ie zo even een nachtje testen met min/max meter zonder pepers. Zou ze niet 's nachts buiten laten staan als het niet rond de 12/15 graden in de nachts blijft. Anders kan je best wat groei stilstand verwachten. Zelf gaan ze bij mij pas naar buiten, als het rond de 15graden buiten blijft. Dus half mei, of soms pas eerste week in juni. Heb je in de kas ook automatische raamopeners, want boven de 30graden moeten die gewoon open. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
henkg Geplaatst: 14 april 2023 Geplaatst: 14 april 2023 54 minuten geleden, Mellie zei: Die autocorrect geef ik maar gewoon weer de schuld. Tip: Autocorrect kun je ook uitzetten. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Kevins Moestuin Geplaatst: 14 april 2023 Geplaatst: 14 april 2023 @rorror dankjewel jah ik ga ze dan toch ook maar half mei / eind july naar buiten doen zelfde voor de tomaten. Courgette mais en pompoenen doe ik wel buiten vanaf half mei helaas geen automatische raamopener dus zal handmatig de raampjes elke dag open moeten zetten. Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 15 april 2023 Geplaatst: 15 april 2023 @rorror met die emmers is ook nog een goed idee, en wellicht dat iemand dit al eens geprobeerf heeft en weet of het volgende idee kan werken, in een tunnelkas je planten/trays zetten, bogen maken met pvc buizen en dan bijvoorbeeld radiator folie met noppen en alumium dat zou warmte vast moeten houden en isoleren, of vliesdoek gebruiken, zou dit kunnen werken?? Quote
Mellie Geplaatst: 15 april 2023 Geplaatst: 15 april 2023 Tip: Autocorrect kun je ook uitzetten.Klopt. Maar hij is even zo vaak heel prettig Quote
rorror Geplaatst: 15 april 2023 Auteur Geplaatst: 15 april 2023 Alle zaailingen van dit jaar. In de growbox: In het raam: Nog twee kranky pogingen(hydro) , slaan helaas maar langzaam aan. In de growbox is deze wel goed aangeslagen (eerste foto, gouden deksel, met daarin het terracotta kleur potje) . 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
MSDG Geplaatst: 16 april 2023 Geplaatst: 16 april 2023 Het gaat lekker, in m’n setup mis ik wel een klein ventilatortje want sommige plantjes hebben wel hele slappe stengeltjes. Daarnaast is er het bekende rouwvliegprobleem. Heeft iemand nog een tip welke ventilator precies genoeg luchtcirculatie produceert. Kan dan meeliften op een tijdsklokje. 😊 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Ruderalis Geplaatst: 16 april 2023 Geplaatst: 16 april 2023 Ik gebruik deze, klein en doeltreffend en hij gebruikt maar 5 Watt! https://www.greensell.nl/a-41304537/clip-on-ventilatoren/garden-highpro-profan-clipfan-15-cm-5-watt/#description 2 Quote
rorror Geplaatst: 16 april 2023 Auteur Geplaatst: 16 april 2023 Het eerste vruchtje van 2023 8 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
HerbalX Geplaatst: 17 april 2023 Geplaatst: 17 april 2023 (aangepast) De meeste peperplanten staan inmiddels in de kas. De volgende selectie is geplant; Aji pineapple (2) Aji lemon drop (2) Aji Amerillo (2) Aji Mango (2) Aji Fantasy (2) Aji umba (1) Scotch Bonnet Freeport orange (2) Bohemian Goat (2) Habanero (rood) (2) 7-pot bubblegum (2) Carolina Reaper F1 (1) Slowburn (2) Cayenne Long (3) Thai Super F1 (3) Apache (3) Fresno (2) Malaei Peppadew (3) Inca Drop (2) Numex Pinata (3) Jalapeno (3) Brazilian Tsarfish Yellow (2) Piquillo (2) Verder nog wat paprika soorten (bell, mini bell, snack en punt paprika's) 17 april 2023 aangepast door HerbalX 10 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 17 april 2023 Geplaatst: 17 april 2023 15 minuten geleden, Vastone zei: Wat een prachtig grote kas! Inderdaad 👍 (jaloers....) Maar om de planten dan zo ver uit elkaar te zetten vind ik dan weer zonde... Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
HerbalX Geplaatst: 18 april 2023 Geplaatst: 18 april 2023 (aangepast) @Mai Pensato in het middenstuk worden aan beide zeide nog meloen geplaatst om verticaal te laten groeien. Tussen de paden worden verder nog tomaten en komkommers geplaatst. Uit de ervaring van vorig jaar weet ik dat elke peperplant 70 tot 100 cm breed wordt en ik over een 1 of 2 maanden er nog amper tussendoor kan lopen. Vandaar de afstand die nu wordt aangehouden 18 april 2023 aangepast door HerbalX 3 Quote
acpronk Geplaatst: 19 april 2023 Geplaatst: 19 april 2023 Na 7 weken zie ik toch eindelijk een worteltje bij de eerste TR kil biber (vorig jaar geen problemen met kiemen, dit jaar niet in aarde en via deno ook nauwelijks). De aanhouder wint. 7 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
mus Geplaatst: 22 april 2023 Geplaatst: 22 april 2023 Wat voor voeding geven jullie de peperplantjes? Quote
Mellie Geplaatst: 23 april 2023 Geplaatst: 23 april 2023 Ik heb vloeibare voeding van de action en heb een potje groei voeding en bloei voeding van een vriendin die iets in de agrarische branche doet. Dat geef ik wekelijks. Zeewierkorrels geef ik ook, maar eens in de zoveel tijd. Doen het prima ermee. Quote
acpronk Geplaatst: 23 april 2023 Geplaatst: 23 april 2023 Ik heb ook vloeibare voeding, weet niet of die van de Action is. Heb wel nieuwe gekocht, van Lidl maar de oude moet eerst nog op. Dat geef ik bij elke gietbeurt. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Kevins Moestuin Geplaatst: 23 april 2023 Geplaatst: 23 april 2023 Ik geef 1x per week een vloeibare voeding van 7-4-6 lijkt goed te werken. Quote
HerbalX Geplaatst: 24 april 2023 Geplaatst: 24 april 2023 (aangepast) On 4/22/2023 at 6:59 PM, mus said: Wat voor voeding geven jullie de peperplantjes? Hier maak ik gebruik van een aantal zaken; vloeibare meststof in drie verschillende compnenten zodat ik kan spelen met de voeding in de verschillende stadia (minder stikstof bijv. in de bloei of vruchtperiode) bodem is voorzien van gedroogde koemest en rondom de planten een laag compost. Moet je op de kosten willen besparen dan kun je goed uit de voeten met de vloeibare voeding van bijv. de Action of de voeding zelf maken (JADAM). Planten uit de paprikafamilie zijn over het algemeen best vreters als het om meststoffen gaat daarom gaat mijn voorkeur ook uit vloeibare meststoffen. Ik ben eerlijk gezegd benieuwd hoe andere dat doen met hun pepers en paprika's 24 april 2023 aangepast door HerbalX Quote
Erny Geplaatst: 24 april 2023 Geplaatst: 24 april 2023 Na opkomst krijgen ze Rootbooster. En vervolgens krijgen ze A+B pepervoeding (zuinig op zijn want is mijn laatste batch). Quote
mus Geplaatst: 24 april 2023 Geplaatst: 24 april 2023 Bedankt voor alle reacties! Ik zal eens opzoek naar een vloeibare voeding. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.