Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Heylane and HilkyW's garden


Heylane

Aanbevolen berichten

Zo vandaag is het seizoen echt begonnen.

We zijn op de tuin geweest en hebben de appelbomen gesnoeid. Dat was ook best nodig. Er is een flink aantal takken uitgegaan om lucht te geven en alle toppen zijn eraf omdat ze anders te hoog worden.

We hadden de pruimen ook willen doen, maar die blijk je in het najaar te moeten snoeien (oeps, dat hadden we eerder moeten weten).

Ik heb intussen op zolder een nieuwe werkruimte gekregen (in de nieuwe dakkapel). Daar hebben mijn plantjes straks een heerlijk plekje. De potjes en grond staan al klaar. Daar ga ik morgen mee aan de slag denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens even op zoek gaan naar HilkyW's mobiel, daar hadden we foto's opgenomen (en anders nog maar even terug met de camera). Er is nog weinig te zien op de tuin. Kale bomen, een veld met mest en stukken karton. Ik heb vorig jaar herfst de boel afgedekt met karton tegen het onkruid. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat gaat uitwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kruidje, het karton wat er nu op ligt gaat er (deels) weer af want ik moet nog spitten (dat zag ik vorig jaar niet meer zitten en dus heb ik het karton er gewoon bovenop gelegd.

Maar daarna gaat er nieuw karton op. En dan de plantjes inderdaad door gaten.

 

Vandaag ben ik begonnen met zaaien. Onze zolder is verbouwd, daar heb ik een heerlijke plek om te werken. Ik had wel enorm veel zooi mee naar boven gesjouwd (hoef vandaag niet meer naar de sportschool)

 

p100053247881330279675.JPG

 

Het was meer werk dan ik verwacht had, want ik hield ook bij op de computer wat ik precies zaaide, zodat ik alles terug kan vinden. En natuurlijk kaartjes in de potjes zodat ik weet wat er opkomt.

Ik heb al een aardige collectie opgebouwd vandaag, maar ik ben nog niet klaar.

 

Ik heb vandaag

paprika

peper (twee soorten)

augbergine

uien

lenteui

gember

hysop

thym

rozemarijn

dragon

lavendel

tomaten (tros en kers)

rode kool

broccoli

spruitjes

gezaaid en een aardappeltje binnen gepoot (de poters lopen al vreselijk uit )

 

p100056459921330280156.JPG

 

p100056544201330280197.JPG

 

p100056646871330280395.JPG

 

Morgen verder met de rest van de zaden die de grond in moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo gisteren een flink stuk gespit in de moestuin (en mijn camera vergeten mee te nemen stom stom)

 

De zaadjes doen het prima op zolder. Ik krijg klachten van mijn vader dat het er te warm is om te werken (hij was aan het klussen).

De kool schiet de grond uit (misschien toch wat warm voor de kool).

De thijm, die er 21-35 dagen over zou doen om te kiemen stond binnen 5 dagen boven de grond en een aantal andere soorten ook al.

Ik word helemaal blij van al die plantjes die de grond uit piepen en ik kijk vol ongeduld naar de rest die nog moet gaan komen. Ik denk dat ik volgende week al de plantjes moet gaan verspenen. Het gaat hard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er veel belovend uit, gaan je zaden / plantjes niet te snel ? ik zou ze niet te warm zetten anders heb je grote kans op slappe planten

ik ben ook al bezig vanaf half januari maar op 15/18 graden die plantjes zijn nog zo mini net 4 blaadjes, maar wel kort bij de grond en hopelijk sterk

hoop van de week tijd te maken om weer een nieuwe ronde te gaan zaaien, krijg nu ook echt de kriebels ha ha

succes !

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren weer een stuk gespit en nieuw karton erop. HilkyW is druk geweest met de voorbereidingen voor het vernieuwen van de zaaibak, het hou-de-konijnen-uit-je-tuin-gaas-en hout en dat soort dingen.

En natuurlijk weer de camera vergeten. Nou ja, misschien gaan we vanmiddag nog even. We hebben een berg houtsnippers die nog naar de tuin moet, dus misschien doen we dat even en dan kan de camera ook mee.

 

We hebben ook gisteren een kruiwagen gekocht , dus vanaf nu hoef ik minder te sjouwen van de auto naar de tuin (en terug). En mest, grond en dat soort dingen zijn een stuk makkelijker te verplaatsen in de tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand of je al aardappels buiten kunt poten? (we hebben Raja, die zijn niet vroeg en niet laat) De buurman (op de tuin) had het over na 1 maart. Kunnen ze wel tegen een beetje nachtvorst, want er toch echt nog kans op een beetje kou. Ik verwacht geen strenge vorst meer, maar een paar graadjes kan nog best. Misschien moeten we het gewoon proberen. Heylane's binnen-aardappel doet het in ieder geval al wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren maar eens de houtsnippers weggebracht naar de tuin en meteen op hun plek gestort. (heen en weer scheuren met de kruiwagen om alles op de tuin te krijgen) Er liggen nu al flink wat houtsnippers op de tuin. De borders hebben we bedekt met houtsnippers tegen het onkruid. Ik vind het altijd zo zonde van het werk om daar te moeten wieden. Gisteren ook maar de rozen die niet zo stevig stonden eruit gehaald. (de vorige 'bewoner' had langs het hele hek rozen geplant, maar heeft ze (te) weinig gesnoeid). Ik ga in plaats van die rozen vaste kruiden neerzetten.

 

Vandaag even lekker gefrut met mijn plantjes, een beetje meer ruimte vinden ze wel fijn.

 

p100062636851332100131.JPG

 

Jeanne, die paprika's op deze foto (even zoeken ) komen je misschien wel bekend voor

p100064315931332100196.JPG

 

p100064436921332100260.JPG

 

Mijn uien heb ik wat aangeaard/opgehoogd

p100064999041332100520.JPG

 

Mijn kruidenplantjes komen al mooi op

p100064630721332100388.JPG

 

p100065199521332100652.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...