Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Ik geniet helemaal van Kareltje (de forumflinder ) Ben benieuwd hoe hij in de kas vindt, waarschijnlijk weet hij niet wat m overkomt met zoveel ruimte, hoewel het in de keuken ook niet klein is bij jou.

Heerlijk zo'n fladderaar.

Geplaatst:
  • Auteur

Dag 9 (hoeveel jaar is dat in vlinderjaren?? )

Vanochtend was het een lekker zonnetje. Kareltje mocht op vakantie naar de kas

Hij kreeg heel wat energie van de zon en de kaswarmte ( 20 graden om 10.30 uur)...maar zijn honing-sponsje bleef favoriet. Daar ging hij met zijn buikje vol op liggen zonnen.

img0967resize92771330900272.JPG

Geplaatst:

Oh wat heerlijk voor Kareltje

Good things come in small packages

Geplaatst:

't Blijft toch erg bijzonder, en volgens mij beleef je er zelf ook best lol aan.

Zou 'stil' zijn als hij er straks niet meer is.

Overigens wel een bewijs dat je het goed doet want anders was 'ie al eerder het hoekje omgegaan!

Geplaatst:
  • Auteur

Dag 10:

Kareltje geplaagd vandaag (ja hij moet wel een beetje weerbaar worden) en zijn honing-sponsje weggepakt vanmiddag......en toen was mijn zielige uitgegraven hyacint ineens wel goed genoeg

img097867351330987862.JPG

Daarna weer ff verwend onder de zonnebank:

p1020312a63971330987631.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Dag 11 en dag 1.....

Op de keldertrap...ondank lage temperatuur en donkere ruimte....fladder ...fladder....Kareltje heeft een vriendinnetje:

img098491441331067515.JPG

Is vandaag uit die linkse pop gekropen...in de rechtse zit er nog een in....heb maar supermarktworteltjes-met groen in een vaas gezet...wie weet....leggen ze nog eitjes

Je ziet wel duidelijk dat Kareltje(links) al oud is..beetje flets gekleurd..op zijn 11e verdagdag:

img098827841331067675.JPG

Dus stil wordt het ff nog niet

Geplaatst:

Wat leuk, een paartje

Nog even en je bent een vlinder fokker

Heeft de 2e al een naam?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Carolientje!!!!!!!!

Oeeeehhh wat super leuk! Gefeliciteerd

Heb je de peentjes wel gewassen?

Enne als je ze afsnijdt en in een schotel met water zet dan groeit het loof gewoon weer aan...misschien ook zo wat neerzetten, groeit echt heel snel en blijft langer vers denk ik!

Nummer 3 moet dan ook maar komen: Page is wel een mooie naam

Geplaatst:
  • Auteur

Kareltje viel van opwinding op zn rug

Heb er snel een foto van gemaakt....ik zie namelijk bijna geen verschil en vraag me nog steeds af of vrouwtjes en mannetjes bij de Koninginnenpage verschil in tekening hebben.

Ik zie wel dat Kareltje 2 vlekjes meer oranje aan de onderkant heeft maar dat kan ook van ouderdom zijn

img099277041331068976.JPG

Kareltje

img099320391331069031.JPG

en het onderaanzicht van ja hoor!! waarom ook niet : Carolientje

En nr 3 zit nu gewoon bij de rest in de klamboe....ik wil nu wel eens een geboorte zien als het ff kan....heb toch geen andere oplossing en durf hem ook niet meer buiten te zetten...stel hij is al onderweg dan gaat die meteen dood van de kou en ziet zn familie niet eens....

Geplaatst:

Kareltje is een vrouwtje die oranje driehoekjes extra hebben alleen de vrouwtjes,

vandaar dat ze op haar rug ging liggen (o das best ordinair )

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
  • Auteur

Welke bron heb je dat gevonden Hansm? Ik heb me rot gezocht

Geplaatst:
  • Auteur

Mooie link...die is nieuw voor mij...thx

Geplaatst:

Leuke site!

Maar de vlinderstichting zegt dus dat het niet aan uiterlijke kenmerken te zien is...

Maar idd. Geedee zag zelf ook een verschil in de tekening!

Hebben ze het leuk samen?

Je moet nu even een heuvel nabootsen hoor voor de hill-topping

Geplaatst:
  • Auteur

is koud op de st pieterberg...en Kareltje(=dus eigenlijk Carolientje) heeft geen interesse in dat rondgefladder van Carolientje(= dus eigenlijk Kareltje)..snapjemnog?

Bij de Vlinderstichting weten ze wel meer niet ..Ik zal ze straks wel eens wat foto's aanleveren met het verschil tussen mannetje en vrouwtje koninginnenpage en ook hoe je een per ongeluk te vroeg uitgekomen vlinder kunt helpen

Geplaatst:

Zorg je wel dat de vlinderkinders die horrorsluipwespfilm niet zien!!??

En zit hier ook enorm mee te genieten van deze prachtige saga. Hoewel het steeds meer op een soap begint te lijken gezien de sekse verwikkelingen...

Kreeg zelfs al vertederende gevoelens voor een mini-motje hier op het gordijn... die woont nu wel weer buiten...

Geplaatst:

Ik denk best dat het moeilijk is, om eitjes te krijgen van deze vlinders, maar denk zeker niet onmogelijk er zijn zat mensen die generaties vlinders kweken dit zijn wel vaak tropische maar lijkt mij ongeveer het zelfde.

Het zou knap zijn als je lukt.

Er zijn forums van deze vlinderkwekers, zelf ben ik gek op de maanvlinders van het geslacht Actias sp.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

snapjemnog?

Jaaaa! Maar zouden ze nu niet in een identiteitscrisis komen

Maar ik had het al gezegd, je doet het toch super! Het feit dat Kareltje er nog is zegt genoeg lijkt me!

Meer dan dit kan je niet doen, en het is bewonderingswaardig hoeveel energie je erin steekt, denk dat 99 % van de mensen dit allemaal niet zouden doen hoor.

En zeg nou zelf, je krijgt er toch best iets heel leuks voor terug, een zeer bijzondere ervaring ben je rijker, dus zinloos was het gewoon al niet

En ik ook want ik vind het echt super om het allemaal te mogen volgen zo!

Geplaatst:
  • Auteur
Kreeg zelfs al vertederende gevoelens voor een mini-motje hier op het gordijn... die woont nu wel weer buiten...

Kijk...DAAR doen we 't voor!!

Geplaatst:
  • Auteur
dus zinloos was het gewoon al niet

Nee...al was het alleen maar omdat ik de sekses kan onderscheiden nu

en die eitjes hansm....ze leggen geen hele trossen deze soort...maar telkens 1 op een plant...dus ik reken er eigenlijk niet op....half april vliegt de 1e generatie...dat gaan we niet halen.

Geplaatst:
  • Auteur

Dag 12 en 2......... en......... 0 !!

ja hoor...Page komt eraan ...ik zag het net een uurtje geleden:

pict1679a91861331161993.jpg

Je ziet de tekening van de vleugels door de pop heen schijnen en aan een kant is een beginnetje te zien....Maar er is niet veel beweging meer nu....zal vannacht wel "geboren" worden De lege huls is nog van Carolientje...dat zo'n grote vlinder daar inpast

En het "Hilltopping" vindt boven in de klamboe plaats....hoop ik....nog geen schokkende 18+ beelden gezien helaas

pict168165421331162427.JPG

Geplaatst:

Wauw spannend! Ga je wakker blijven voor het live-verslag??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic