fre3ke Geplaatst: 8 juli 2023 Geplaatst: 8 juli 2023 Verbrande druiven verwijderd. Trossen ingepakt tegen de zon. Druiven, tomaten en pepers met wat extra binders vastgezet in verband met de verwachte hagel etc. morgen in het oosten. Ben wel blij dat er regen komt (als het echt komt). Quote
woldistel Geplaatst: 9 juli 2023 Geplaatst: 9 juli 2023 (aangepast) Diverse bedden leeggehaald met doorgeschoten brassicas, tuinbonen en knoflook Ophio. Die laatste maakt net als de slangenknoflook een bloem van broedbolletjes? Dat exemplaar heb ik nog even laten staan, de rest had ik de bloemen al uitgeknipt. Alle vrijgekomen bedden geschoffeld en voorzien van wat koemestkorrel. Sla zaailingen uitgeplant en een hoop kinderen uit de buurt van het complex gestuurd die daar tikkertje/hardloper/verstoppertje aan het spelen waren en daarbij over een heleboel tuinen renden. We moeten maar eens nieuwe bordjes maken, denk ik. Verboden voor onbevoegden, art. zoveel doet het niet. Privéterrein, OOK NIET SPELEN is misschien duidelijker. 9 juli 2023 aangepast door woldistel 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 9 juli 2023 Geplaatst: 9 juli 2023 Nou...ik had vorige week palmkool zaailingen van 2cm geplant.... zijn verdwenen 😒 2 Quote
marcelru Geplaatst: 9 juli 2023 Geplaatst: 9 juli 2023 Tomaten opgebonden en gediefd. Twintig fruitboompjes in potten van een druppelsysteem voorzien. Een kook piepers gerooid. Een schier oneindige hoeveelheid onkruid tussen de mais en de aarbeiplanten uitgetrokken. 1 Quote
fre3ke Geplaatst: 9 juli 2023 Geplaatst: 9 juli 2023 (aangepast) 3 hours ago, woldistel said: bloem van broedbolletjes Volgens mij doet iedere knoflook dat. Daarom eet ik de bloem niet op. Ik heb hier een hele berg klaarliggen om aan te planten. 9 juli 2023 aangepast door fre3ke Quote
mdubbelm Geplaatst: 9 juli 2023 Geplaatst: 9 juli 2023 Gezaaid, gewied, geoogst, gemest. En toen kwam er een lekkere bui. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 9 juli 2023 Auteur Geplaatst: 9 juli 2023 N-Z spinazie en uien geoogst, water gegeven want hier maar wat spatjes. 50 knoflook geoogst en te drogen gelegd. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Vastone Geplaatst: 10 juli 2023 Geplaatst: 10 juli 2023 Gisteren voor die ene korte hevige bui losbarstte de papaver somniferum die al gedroogd was afgeknipt. Het idee was om daar maanzaad van te oogsten, nu zie ik dat het zaad verschillende kleuren heeft (beige, bruin, zwart/blauw) is dit allemaal eetbaar als maanzaad of iets om voorzichtig mee te zijn? Quote
acpronk Geplaatst: 10 juli 2023 Geplaatst: 10 juli 2023 @Vastone als ze lichtbruin zijn, zijn ze volgens mij onbevrucht / niet levensvatbaar, maar ik heb nog niet in detail gekeken.Vrouw wil geen drugs in huis Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 10 juli 2023 Geplaatst: 10 juli 2023 Ik heb stormschade van Poly hersteld, water gegeven aan de sneue plantjes en toen kwam die hoos van gisteren er over. Extra veel water gehad dus. De bliksem is in de boom van de buren in geslagen. We hebben flink gegild, wat een knal was dat! En hoe dichtbij! Heel eng allemaal. En erna werd de lucht weer blauw en was er niks meer aan de hand… zo apart allemaal. Vandaag strak blauwe lucht. 8 mm in de regenmeter. Alles weer ogenschijnlijk normaal. Rondje gelopen. Weinig opzienbarends gezien, maar na poly had ik ook 2 grote takken gemist. Dus wat niet is…! 1 Quote
Arja Geplaatst: 10 juli 2023 Geplaatst: 10 juli 2023 Net even een heleboel aardbeienplantjes van hun uitlopers geknipt. Voorlopig mogen ze in een bakje water wortelen, als ik binnenkort tijd en zin en potgrond heb, zet ik ze wel in een potje. 2 Quote
Amrutten Geplaatst: 10 juli 2023 Geplaatst: 10 juli 2023 Na ruim 3 weken vakantie de ontplofte kas weer enigszins in orde geknipt. Regentonnen leeg laten lopen in de kas. De kas-sitters hadden wel water gegeven, maar te weinig. Morgen ga ik de volkstuin bekijken, en waarschijnlijk handenwringend een klaaglied zingen. Er is door iemand water gegeven, maar gezien de enorme hitte de afgelopen tijd, was de boel vochtig houden waarschijnlijk bijna niet te doen. Vervolg morgen. Wat leren we hieruit: geen lange vakantie plannen midden in het groeiseizoen. 3 Quote
Vastone Geplaatst: 10 juli 2023 Geplaatst: 10 juli 2023 Even snel de tomaten in de kas opgebonden. Voor mijn gevoel nog niet zo lang geleden gedaan, maar groeit zo ontzettend hard dat de eerste zijscheuten met vruchten al aan het scheuren waren door het gewicht. 1 Quote
Amrutten Geplaatst: 11 juli 2023 Geplaatst: 11 juli 2023 (aangepast) Nou dat viel mee. Na ruim 3 weken vakantie, had ik erger verwacht. De regen van zondag is genoeg geweest om de grond mooi vochtig te maken. Er staat wel onkruid, maar niet verschrikkelijk veel. Enkele malen een paar uurtjes wieden en het is gepiept. Vreemd is wel, dat de borlotti struikboontjes, in mijn afwezigheid gemuteerd zijn naar stokboontjes. 11 juli 2023 aangepast door Amrutten 4 Quote
Vastone Geplaatst: 11 juli 2023 Geplaatst: 11 juli 2023 Fijn zo thuiskomen! (op de wisseltruc na dan) Net even snel watergegeven in de kas en de tomaten, courgettes en pompoen iets bijgemest. Quote
Patrijs Geplaatst: 11 juli 2023 Auteur Geplaatst: 11 juli 2023 Tuinbonen geoogst gedopt en ingevroren. Rucola en bietjes geoogst. De tomaten langsgelopen en de knoflook (50) schoongemaakt. Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 11 juli 2023 Geplaatst: 11 juli 2023 Even kort bezoekje aan de moestuin, een uurtje, wat rondgekeken, resterende kruisbessen geoogst (7*) en enkele moerbeien gesnoept.Courgette en sjalotten geoogst, en 2 rassen stambonen op de plek waar knoflook stond gelegd. Dan kan de grond in gebruik blijven, als ik de grond nodig heb dan mogen de bonen weg (en eventuele oogst is mooi meegenomen).Planning voor morgen:Takjes stevia en rozemarijn knippen, blaadjes eraf halen om te drogen en takjes stekken. Bloemen van Malva en goudsbloem oogsten om te drogen, evenals blad van aardbei, framboos, braam en zwarte bes.Zakjes om de blauwe bessen doen, die beginnen net te kleuren.Oregano bijknippen en oogsten, dat groeit als onkruid.En de planten in de kas van DKB water geven.Nu nog onthouden... 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
MSDG Geplaatst: 11 juli 2023 Geplaatst: 11 juli 2023 De automatische raamopener was op de bamboestok gevallen die de tomaten overeind hield. 😭 Dus lagen er ineens 5 prachtige planten middenin de kas. Wonderwel geen schade. 🙏 Dus maar weer even snel opgehangen en daarna begon het echte werk: - tomaten snoeien, dieven en opbinden - omgewaaide kaardebollen gesnoeid en opgeruimd - bramen, laatste aardbeien, laatste jostabessen, laatste tayberries, koolrabi’s, een gele courgette en sla geoogst - de resterende aalbes enkeltakkers de zomersnoei gegeven zodat ze veel vruchtknoppen aanmaken voor volgend jaar - her en der nog even wat heermoes weggetrokken - me verwonderd over de dadendrang van de mol in m’n tuin die heeft besloten dat het leuk is om nu toch de hele tuin door te graven 🥲 Helaas geen tijd gehad om de boel uit te planten, dus dat moet morgen. 2 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Jeanne heijmans Geplaatst: 11 juli 2023 Geplaatst: 11 juli 2023 Vandaag sperziebonen,courgette en komkommer geoogst 1 Quote
Mellie Geplaatst: 12 juli 2023 Geplaatst: 12 juli 2023 Ah ja die mollen @msdg… die blijven maar doorgaan. Hier ook weer 2 nieuwe hopen. Ik heb gisteren en passant het onkruid uit de tentkas verwijderd. Tomaten gedieft en me verwonderd over de groeikracht van een bijna opgegeten tomaat. Die slakken kunnen behoorlijk huishouden. Lesje voor volgen jaar: nooit meer 1 tomaat van iets. Schade dit jaar: slechts 5 tomaten. Is niet veel vergeleken met andere jaren waar ik met gemak 50 planten verloor. Maar waren natuurlijk de 5 soorten waar ik maar 1 van had, dus dan baal je toch weer. Ach ja. Lang leve de slak en de mol. Strijd gaat door 1 Quote
Mellie Geplaatst: 12 juli 2023 Geplaatst: 12 juli 2023 Ja hoorrrrrDit met laatste carbid volgepropt, dicht gegooid en aarde weggeschept. Ik ben even helemaal klaar met vogels en mollen. Vogelpoep schoongemaakt en de was er opnieuw ingegooid. Kan het niet eens meer buiten ophangen. Bah. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 12 juli 2023 Geplaatst: 12 juli 2023 @Mellie oei oei, die beesten kijken ook helemaal nergens naar Quote
Patrijs Geplaatst: 12 juli 2023 Auteur Geplaatst: 12 juli 2023 Postelein geoogst en schoongemaakt, ook voor de vrijwilliger die mijn slootje maaide. De uien voor de helft geoogst en te drogen gelegd. De boontjes die de vogels er uit getrokken hadden weer terug gestopt maar ik zal wel nieuwe moeten zaaien. Eens kijken of er, nu onder gaas, nog wat boven komt. De knoflook uitgezocht en op klutjes gebonden en meegenomen, net als wat aardappeltjes. Wat onkruid opgeruimd en begonnen met de aardbeien schoon te maken, er zit nog niet veel groei in. 1 Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 12 juli 2023 Geplaatst: 12 juli 2023 Op 11-7-2023 om 21:28, acpronk zei: Takjes stevia en rozemarijn knippen, blaadjes eraf halen om te drogen en takjes stekken. Bloemen van Malva en goudsbloem oogsten om te drogen, evenals blad van aardbei, framboos, braam en zwarte bes. Zakjes om de blauwe bessen doen, die beginnen net te kleuren. Oregano bijknippen en oogsten, dat groeit als onkruid. En de planten in de kas van DKB water geven. Allemaal gedaan, behalve blad van de braam. Komt nog wel. En van de oregano heb ik maar een klein beetje geknipt, groeit nog veel meer... Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.