MSDG Geplaatst: 2 juli 2023 Geplaatst: 2 juli 2023 Even een tip want ik was even verbaasd over deze heerlijke simpele salade: - gestoomde bietjes (beetje afgekoeld) - komkommer (ongeveer de halve hoeveelheid t.o.v. de bietjes - feta - basilicum - honing/mosterddressing (honing/wittewijnazijn/goede olijfolie/zout/peper/lepeltje mosterd) dressing maak ik altijd in een glazen potje, ongeveer 40/60 qua ingrediënten vs olijfolie (altijd extra vergine voor dressings!) Bietjes snijden en stomen (20-25 minuten), komkommer in halve maantjes, feta verkruimelen, basilicum scheuren of snijden, dressing maken en er overheen als de bietjes nog warm zijn. 🤤 Je kan zelf een beetje spelen met de hoeveelheid feta, basilicum helemaal op het einde erover want anders verlept ‘t snel in de zure dressing. 3 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Mellie Geplaatst: 2 juli 2023 Geplaatst: 2 juli 2023 De eerste bietensoep met 1 bietje van de dochter, 1 bietje van de zoon en 1 van mama. Die van mij was de amarelia de vaurac. Rauw een stukje van gegeten en dat was ook heel goed te doen. Veel suppengewürz en verse knof en ui erin en wat bietenblad. Was echt een goed soepje. Verder een Thaise Tom ka kai met sereh, gekochte kip en veel eigen champignons uit de vriezer. Rest er weer terug in. Was veel te veel. Zelfs nadat ik er wat van in de curry had gegooid. Curry was ook heel goed gelukt met een boemboe van @spitskool. Ook weer veel knof, sereh en djerek poeroet erin en verder alleen gekochte groente. Ik heb ook een paar koppen kruidenthee gedronken die de dochter voor haar juffen heeft gemaakt als afscheidscadeau. Was een restje over wat we niet in de potjes hebben gepropt. Is goed gelukt! Ze heeft framboos, aardbeiblad, rode en zwarte bessenblad, witte en fuchsia rozen, citroenverveine, korenbloem in paars en blauw, calendula en wat hop. Die citroenverveine geur was waanzinnig. Zo fris en lekker. De rozen geurden minder dan ik dacht. Ze heeft ook lavendel gedroogd, maar het leek mij lekkerder zonder. De mix heeft nog geen naam. Ik ben benieuwd Ik heb ook 3 eitjes waar ik over twijfelde gebakken voor de kippen. Het was voor iedereen feest. 3 Quote
Mellie Geplaatst: 3 juli 2023 Geplaatst: 3 juli 2023 Bezig met een quiche met veel ei en kruiden uet en een mix van kaas. Alleen de parmezaan is van eigen makelij. Soep op het fornuis met knoflookpasta en eigen yoghurt en pepermunt. De geur is waanzinnig en op zulke momenten baal ik altijd enorm dat een foto geen geur heeft. Bijna af. Vanavond de salade erbij maken en dan zit de uiteigentuinmaaltijd er weer op. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen. 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 3 juli 2023 Auteur Geplaatst: 3 juli 2023 @Mellie ziet er weer heerlijk uit. Dat wordt smullen 1 Quote
Mellie Geplaatst: 3 juli 2023 Geplaatst: 3 juli 2023 Deze soep is na okra soep mijn lievelingssoep @lia. Echt een aanrader! 1 Quote
Vastone Geplaatst: 3 juli 2023 Geplaatst: 3 juli 2023 Ziet er in voorbereiding al heerlijk uit @Mellie! 1 Quote
Vastone Geplaatst: 3 juli 2023 Geplaatst: 3 juli 2023 Hartige taart met snijbiet, salie, peterselie, munt, goudsbloen en ei uet. Uit de winkel nog feta, ricotta, amandelschaafsel, pijnboompitjes en spekjes. Was heerlijk! 3 Quote
Mellie Geplaatst: 3 juli 2023 Geplaatst: 3 juli 2023 Oeh een plaatje wederom! Was vast heerlijk Quote
woldistel Geplaatst: 4 juli 2023 Geplaatst: 4 juli 2023 De laatste paarse paksoy. Was al aan het doorschieten. Komend weekend nieuwe zaaien. Quote
jootje Geplaatst: 4 juli 2023 Geplaatst: 4 juli 2023 Bloemkool en aardappeltjes uet. 😋 en veldvarken gehakt, yum! 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 juli 2023 Geplaatst: 4 juli 2023 Hachee met de 1e aardappeltjes, en een flinke hand capucijners er door want waarom ook niet. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
fre3ke Geplaatst: 6 juli 2023 Geplaatst: 6 juli 2023 Gisteren at ik twee asperges uit eigen tuin en wat bietjes en peultjes. Vanmiddag stengelslablad, kervel en knoflook in een salade. Een glaasje pompoenpittenmelk erbij Vanavond een pompoen van vorig jaar geroosterd met knoflook. Als toetje cakejes met Japanse wijnbessen. Heb er al eentje op, vóór het avondeten 🤫 3 Quote
woldistel Geplaatst: 8 juli 2023 Geplaatst: 8 juli 2023 Gestoomde courgette, stjansuitjes en boontjes met mie en kruiderij. Eitje erbij. 1 Quote
rorror Geplaatst: 8 juli 2023 Geplaatst: 8 juli 2023 Eigen jalapeno's poppers hapjes gemaakt op de bbq. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Vastone Geplaatst: 8 juli 2023 Geplaatst: 8 juli 2023 Salade met Rucola, veldsla, spinazie en pluksla (begint allemaal int schaduw hoekje net door te schieten, maar nieuwe is al gezaaid) met aardbeien uet, daarbij burrata uit de winkel, zelfgemaakte pesto met basilicum uet en pistachenoten uit de winkel. Was lekker zo met dat warme weer. Quote
Lia56 Geplaatst: 9 juli 2023 Auteur Geplaatst: 9 juli 2023 Pompoensoep ( blokjes pompoen vorig jaar geweckt en nu de een na laatste pot gebruikt) lekker bij de lunch 1 Quote
Vastone Geplaatst: 10 juli 2023 Geplaatst: 10 juli 2023 Gevulde courgette met oregano, eitje uet en wat wit brood, citroen en cherrrietomaatjes uit de winkel. Daarbij een stukje kipfilet met panko en salie uet. Leuk om te zien, dochter is geen fan van courgette maar een eigen klein gevuld courgette ging er zo in! 3 Quote
mus Geplaatst: 10 juli 2023 Geplaatst: 10 juli 2023 (aangepast) Ontbeit met yoghurt met kruisbessen uet. Als lunch een wrap met een vulling van courgette, boontjes, wortel en snijbiet uet. met kikkerewtenmeel en sojaroom. Als avondeten een salade met geroosterde bietjes, wortel, rucola en kropsla uet en fetta, linzen en rozijnen uit de winkel. 10 juli 2023 aangepast door mus 2 Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 11 juli 2023 Geplaatst: 11 juli 2023 Griekse zoodels Alles van de tuin - de yoghurt en vlees Vlees met oregano gebakken. Verse tzatziki komkommer knoflook kruiden Heerlijk met warme weer 2 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Vastone Geplaatst: 11 juli 2023 Geplaatst: 11 juli 2023 Aardappeltjes met thijm en rozemarijn uit de oven. Snijbiet gewokt met een uitje en gehaktbal met peterselie en munt in tomatensaus. Alles uit de tuin behalve het gehakt, paneermeel en uitje. (zelfs de tomatensaus was nog een klein restje uit de vriezer.. Eerder over het hoofd gezien). 2 Quote
Mellie Geplaatst: 12 juli 2023 Geplaatst: 12 juli 2023 Ooo zo genoten van de paksoi gisteren! Lekker gewokt met veel knoflookpasta en toen wat soyasaus en geroosterde sesamzaadjes. Nog een eigen gerookte zalm erbij. Smullen hoor. Toetje was ananas met pepermunt suiker. 3 soorten pepermunt. Normaal gewoon 1 soort kiezen… maar de dochter wilde zo graag. Ach ja. Zo gaan die dingen soms. Alsnog lekker. 3 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 12 juli 2023 Geplaatst: 12 juli 2023 Sperziebonen,met verse worst nb uit Nederland. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 13 juli 2023 Geplaatst: 13 juli 2023 Gisteravond een wel heel spontane bbq met @appelvrouw en @Anna3 Met onze ossenburgers, ossenworstjes en varkenssaté. Kleine salade (want weinig sla door irritante beestjes onder de grond...) met ook komkommer en een 1e rode ui. En @henkg zijn banaantoetje. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.