Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2023

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Wat leuk! Bij mij zijn ze de vruchten nog maar 1 cm groot (buiten), dus ik ben blij dat ze lekker zijn, ik had nog geen idee. Gisteren kreeg ik toevallig een augurk van mijn Duitse buurman, die eet ze ook als komkommer.
Het is trouwens de soort Odys.
  • Like 1
Geplaatst:
4 uren geleden, Jorieke123 zei:

iets anders van die plek af viel

En wij vielen daar weer precies in😊. Heerlijk gegeten dus.

En zojuist een lekker Veldvarkens sateetje zonder satehsaus maar het Tiny tiger tomaten van @redzebra zijn plant opgebakken. 
Banaantje van Crowdfarming toe..lekker hoor!

59770CFB-170E-4696-BDE5-BBFDC835B24A.thumb.jpeg.6b1c2f4c7c79758b288c42c447633cf1.jpeg

• Like 5

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nieuwe aardappeltjes, een roerbak van snijbiet met knoflook en ui, en een yoghurtsaus met knoflook en komkommer. Op de yoghurt na komt alles uit eigen tuin. 

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Komkommersoep met komkommer, knoflook, ui, bieslook en pepertjes uet, en aardappelen, room en runderbouillon uit de winkel. Het is zooooo lekker! 

PXL_20230714_163700400.thumb.jpg.53a50d0433debd551d26916172178d97.jpg

aangepast door Arja
  • Like 4
Geplaatst:

Misschien eten we dan vandaag gevulde druivenbladeren. Wel een lange adem project.

103778fda85d427e266c99d2165bedc6.jpg

Gisteren als alternatief verse pastasaus en salade uet. Ga zo weer rollen

Edit: jawel. Gelukt. Het avondeten gevulde druivenbladeren uet met 4 (wel kleinere) bollen knoflook en eigen yoghurt voor de saus. Met z’n allen genoten. Vers smaakt toch weer frisser lekkerder dan gepekelde bladeren. Maar zou het alletwee niet willen missen.

De foto is niet zo mooi. Ik was al begonnen met eten

91d4a410debc4d7708509511a641bd2f.jpg

• Like 9

Twee abrikozen. Dat is 1/3e van de hele oogst dit jaar. 

Verder courgette met knoflook uit de oven. Ik zou willen zeggen "gegrild", maar het was meer gekookt.

Als aperitief had ik kruisbessenlimonade met een flinke scheut alcohol. Daarom maakte het niet zoveel uit dat de courgette gekookt was. Het was lekker!

O, als voorgerecht nog tomatensalade met basilicum Piccolino.

aangepast door fre3ke
  • Like 2

De eerste pastasaus van het jaar zit in de buik! Alleen een foto van voor het roosteren, daarna ging alles snel 😀

20230716_1233242.thumb.jpg.9c7f6cc234556f4fcebf80c245f73046.jpg

aangepast door Liekie
  • Like 7
Geplaatst:

Prachtige kleuren!

Hier een eenpansmaaltijd met courgettes uit de tuin van de buuf die op vakantie is, met rucola uit de tuin van @Anna3 als side dish en eieren uit de ren van @Jorieke123. Er zaten ook resten in van een pot bruine bonen, venkelzaad uit mijn eigen tuin en een kom pasta van een vorige maaltijd. En heel veel knoflook :mrgreen:. Hier wordt niks weg gegooid!

• Like 5

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dat klinken als goede buren! Vanavond boontjessalade. Een recept wat ik zeker 20 jaar geleden in de allerhande heb gelezen en nog steeds elke zomer een x maak. Nu al zin in. Met gekochte citroenolijfjes.

Veel radijs en een mini daikon voor honingradijzen. En nog gekochte bulgur en kip.

• Like 2
Geplaatst:

5e96adc09ce18a5e781bec6939374ad3.jpg

Ik wilde nog een foto van mijn salade plaatsen. Die was zooo lekker! Alleen gekochte citroenolijven en tomaat. Rest uet de rode basilicum maakte het af qua kleur. Jammer dat dat op de foto juist niet goed te zien is.

De radijzen hadden een apart bijgerechten moeten worden, maar ik had al zo veel gesnoept toen ze lagen te marineren (wat nodig was, want echt wel pittig!) dat ik nog maar een handje over had. Ging heel goed erbij.

Champignons uit de vriezer opgebakken met veel olijfolie en peterselie.

1708a2e75960199326c710a18c827147.jpg

Rest was gekocht, maar ook bijzonder goed binnen te houden. Heb nog 1 zakje champignons in de vriezer.

• Like 6

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...