Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wanneer naar buiten?


tnauta

Aanbevolen berichten

Het ligt er aan over welke plantjes het gaat. Voorbeelden:

Capucijners en tuinbonen kunnen nu al.

Courgette en tomaat kunnen helemaal niet tegen nachtvorst. Traditie is wachten tot na ijsheligen

 

Kortom, alleen als je vertelt over welke plantjes het gaat, kun je een preciezer antwoord verwachten.

Suggestie: er circuleren diverse zaaikalenders, waarin meestal ook wordt vermeld wanneer plantjes naar buiten kunnen. Een willekeurig voorbeeld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaaikalender

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor capucijners en tuinbonen is vorst toch ook schadelijk, volgende week gaat het weer vriezen.
Volgens mij kunnen die wel een graadje of wat nachtvorst hebben. Voor capucijners klopt dat met mijn eigen ervaring.

Overigens, dank voor de waarschuwing, nu wacht ik voor de zekerheid toch nog maar even tot volgende week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik alleen doen als het echt warm is. Als het te koud is (10 graden, misschien wel meer ? ) dan kunnen ze een (korte) groei-stilstand krijgen.

Ik zou dus zeker nog even wachten voor de meeste groenten. Erwten, tuinbonen, spinazie, wortles kunnen wel al, en andere groente kunnen misschien ook al maar dan moet je maar even plaatsen welke je buiten wou zetten. Vruchtgewassen als tomaten en paprika in ieder geval nog niet.

 

Ter illustratie zie dit bericht (uit april) https://www.moestuinforum.nl/wanneer-mag-de-boel-naar-buiten-t1338.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...