Kevins Moestuin Geplaatst: 11 augustus 2023 Geplaatst: 11 augustus 2023 @RuderalisΒ klopt had ook echt gehoopt op die tendril om de rijpheid te kunnen bepalen want op geluid lijkt mij best wel moeilijk maar wij zullen het zien de komende 4 weken zal die zeker nog niet rijp zijn π Β Β Ik vindt het heerlijk om zo lekker bezig te blijven en plannen te bedenken hoe ik het volgendjaar wil doen, ik ga het topic volgendjaar ook goed in de gaten houden om te zien wat jullie gaan doen π«‘ 1 Quote
acpronk Geplaatst: 11 augustus 2023 Geplaatst: 11 augustus 2023 Zit er geen tendril bij het vorige en/of volgende blad? 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Kevins Moestuin Geplaatst: 13 augustus 2023 Geplaatst: 13 augustus 2023 @acpronkΒ even gekeke de 3 tendrils in de buurt zijn allemaal volledig bruin, zou deze dan toch goed zijn, de vruchtstengel begint nu ook bruin te worden Quote
Lia56 Geplaatst: 18 augustus 2023 Geplaatst: 18 augustus 2023 De eerste, ruikt heerlijk zoet. Β 4 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 augustus 2023 Geplaatst: 18 augustus 2023 Dik 5 kiloΒ Β 6 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Amrutten Geplaatst: 18 augustus 2023 Geplaatst: 18 augustus 2023 Mijn eerst geborene. Maatje kleine pomelo. Wanneer is het plukrijp ? Moet ik eraan snuffelen ? Zegt de kleur iets ? Β Quote
Lia56 Geplaatst: 18 augustus 2023 Geplaatst: 18 augustus 2023 Van mijn meloen kwam de geur mij tegemoet, weet niet of die van jou ook al lekker zoet ruikt? Quote
Amrutten Geplaatst: 18 augustus 2023 Geplaatst: 18 augustus 2023 @Lia56Nope, nog geen geur. Er komen een paar warme dagen aan. Dat zal helpen bij het rijpen. Maandag zal ik eens ruiken ! 1 Quote
MSDG Geplaatst: 21 augustus 2023 Geplaatst: 21 augustus 2023 Stop de persen: ik heb de lekkerste meloen gevonden. PETIT GRIS DE RENNES.Β Β Ik hoor jullie denken, hoe kan dat nou, die was er toch af gevallen? Wat blijkt, mijn administratie in mβn hoofd liet βt weer even afweten. Achteraf heb ik dus een Ha-On op moeten geven en heb ik van de petit gris een meloen kunnen oogsten. Daarnet een hapje genomen en het is echt de aller-, aller lekkerste meloen die ik ooit geproefd heb. Zo ongelooflijk zoet, veel beter dan Vieille de France van vorig jaar. Jammer dat het er maar eentje was. π Β Β 5 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Tanja65 Geplaatst: 21 augustus 2023 Geplaatst: 21 augustus 2023 Ooooh, als meloenliefhebber loopt me bij deze foto het water in de mond! Heb je zaadjes geoogst??? Volgend jaar weer dan toch!Β Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
HerbalX Geplaatst: 22 augustus 2023 Geplaatst: 22 augustus 2023 Helaas zijn de meloenen hier nog niet wat ik gehoopt had.Β Β In een deel van de kas heeft het gelekt en daardoor hebben de meloenen te veel water gekregen. De watermeleon heeft daarbijn het loodje gelaten. ik hoop nog enkele Cantaloupe en Honey Dew meloenen te kunnen oogsten (fingers crossed) Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 22 augustus 2023 Geplaatst: 22 augustus 2023 Dan wel niet zelf gekweekt maar vandaag een bio cantaloupe meloen gegeten die zeer zeer zoet was, ik kon de geur al reuken toen ik hem op pakte. Meteen zaden van gewonnen en hopen dat het geen f1 soort was =]Β Quote
Flup Geplaatst: 22 augustus 2023 Geplaatst: 22 augustus 2023 Hier zijn de meloenen nog niet zo ver. Hopelijk kan ik rijpe meloenen oogsten en zijn de muizen mij niet voor. 1 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 22 augustus 2023 Geplaatst: 22 augustus 2023 15 uren geleden, MSDG zei: PETIT GRIS DE RENNES.Β Β Gecheckt en dit is dus een Cantaloup meloen. Ik kweek dit jaar voor het eerst ook Cantaloup meloenen, alleen weet ik niet welk ras het is (alleen dat het er een van Rijk Zwaan is). Inderdaad super lekker. Tot nu toe 9 stuks geoogst van 2 planten en er hangen nog wat jonge uitgroeiende vruchtjes. 2 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
HerbalX Geplaatst: 24 augustus 2023 Geplaatst: 24 augustus 2023 Op 21-8-2023 om 21:48, MSDG zei: Stop de persen: ik heb de lekkerste meloen gevonden. PETIT GRIS DE RENNES.Β Β Ik hoor jullie denken, hoe kan dat nou, die was er toch af gevallen? Wat blijkt, mijn administratie in mβn hoofd liet βt weer even afweten. Achteraf heb ik dus een Ha-On op moeten geven en heb ik van de petit gris een meloen kunnen oogsten. Daarnet een hapje genomen en het is echt de aller-, aller lekkerste meloen die ik ooit geproefd heb. Zo ongelooflijk zoet, veel beter dan Vieille de France van vorig jaar. Jammer dat het er maar eentje was. π Β Dank voor het delen van de informatie, ik zal eens opzoek gaan naar een paar zaden voor volgende jaar.Β Cantaloupes vallen enorm in de smaak hier, helaas valt de oogst wat tegen door de hoeveelheid regen die er is gevallen.Β Quote
Lia56 Geplaatst: 24 augustus 2023 Geplaatst: 24 augustus 2023 De Ha-On hier doet t uitstekend. Al de nodige meloentjes geoogst, heerlijk sappig en zoet. Er hangen er nog een paar in ( alles van 1 plant) Volgend jaar zeker weer Quote
Roland Geplaatst: 29 augustus 2023 Geplaatst: 29 augustus 2023 Kazakh is rijp. Wat een heerlijk zoete meloen is dit Quote
MSDG Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 @Mai Pensatohoe heb jij gesnoeid? Baal er van dat mβn planten na 1 vrucht besloten dat het wel genoeg was qua voortplanting. π Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
aseel Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 Op 29-8-2023 om 21:49, Roland zei: Kazakh is rijp. Wat een heerlijk zoete meloen is dit Hoe kom je aan kazah zaadjes Β Β Quote
Ruderalis Geplaatst: 1 september 2023 Auteur Geplaatst: 1 september 2023 Hier hangen de watermeloenen π er nog steeds gezond bij maar de tendrils ook dus ik kan ze nog steeds niet oogsten! Β Ik hoop dat het met aankomend zonnig weer wel afrijpt. Β Ik heb er tot nu toe 1tje kunnen oogsten en die was heerlijk zoet met veel vocht, nog wel een iets te dikke witte rand maar dat mag de pret niet drukken, dat eten we dan ook gewoon niet. Β de rijpe heerlijke Sugar Baby, Β de tendril van onderstaande Sugar Baby, Β Β Β 1 Quote
Roland Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 3 uren geleden, aseel zei: Hoe kom je aan kazah zaadjes Β Β Β Ik heb ze van Fruitlent: https://www.fruitlent.nl/product-categorie/meloenen/ Β En Haal meer uit je tuin .be heeft ze ook: https://www.haalmeeruitjetuin.be/component/j2store/?Itemid=423 Β 1 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 3 uren geleden, MSDG zei: hoe heb jij gesnoeid? Baal er van dat mβn planten na 1 vrucht besloten dat het wel genoeg was qua voortplanting Β Ik heb het beschreven in mijn eerdere posten hoe ik gesnoeid heb. Maar goed nogmaals inclusief de huidige situatie: Ik heb 2 planten, die heb ik na 5 bladeren allebei getopt, per plant heb ik 4 scheuten door laten groeien. Dus 8 stengels in totaal. Daar kwamen op een gegeven moment mannelijke en vrouwelijke bloemen aan. Ik heb geen bloemen weggehaald en handmatig bestoven. Er zijn 6 vruchten uitgegroeid, ik denk ongeveer een zelfde aantal eerst gezet en toen afgestorven. Een paar weken later, de 6 vruchten waren toen al behoorlijk aan het groeien zijn er toch nog 3 extra vruchten gezet en doorgegroeid. De 8 stengels zijn hard doorgegroeid, ik heb ze als een dakje laten groeien maar ze werden zo lang dat ik die ook weer getopt heb en weer een aantal zijscheuten door laten groeien (naar beneden).Β Mijn hoop was dat zodra de eerste 6 vruchten geoogst waren er weer een "flink" zetsel aan zou komen. Dit laatste is tegengevallen. Inmiddels heb ik 9 vruchten geoogst en ze waren echt super lekker! Er hangen nog 3 of 4 vruchten die door lijken te groeien maar er zijn er ook een aantal weer afgestorven ondanks dat de vruchtbelasting heel laag was. Al met al ben ik niet ontevreden over mijn eerste jaar meloenen kweken. Ik verwacht 12 of 13 rijpe meloenen van 2 planten. En heb wel ideeen hoe ik het volgend jaar nog wat beter kan doen. Maar het is wel een bijzondere teelt .... Β Op mijn Instagram heb ik eerder vanavond wat korte filmpjes gepost van alles wat er nu in mijn kasje groeit, waaronder dus de 2 meloenen planten. Β Β 2 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Roland Geplaatst: 2 september 2023 Geplaatst: 2 september 2023 @Mai Pensato Wanneer bij jou op 1 van de 4 scheuten vruchten zijn gezet, worden dan op de andere scheuten de nieuwe vruchten afgestoten? Quote
Ruderalis Geplaatst: 3 september 2023 Auteur Geplaatst: 3 september 2023 Vandaag was het weer zo ver, weer een Sugar Baby geoogst en gegeten, wederom heerlijk! Β Hij was goed rijp met mooie donkere rijpe zaden en hij had een gewicht van 3kg, verder was ie goed zoet en super sappig. Β We hebben zaden geoogst want dit is een blijvertje, het zijn veilige zaden aangezien het de enige meloen soort is die we hebben staan, ik kijk al uit naar volgend seizoen als we het groter gaan opzetten! Β Dit is absoluut een leerzame 1ste ervaring en het heeft me laten zien dat de Sugar Baby watermeloen in de kas zeer goed te kweken is in Nederland zelfs bij minimale zon uren. Β de Sugar Baby watermelon π 3kg, Β de rijpe binnenkant met minder dikke witte rand dan de vorige, Β Β een halve Sugar Baby, Β ππ 4 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.