Bit Geplaatst: 17 augustus 2014 Geplaatst: 17 augustus 2014 Jawel, maar eerder he ? Zaden komen meestal op in het voorjaar. Groeien het eerste seizoen en die groei rijpt af vóór de winter en bouwt voldoende weerstand op voor die winter. Quote
Jane Doe Geplaatst: 17 augustus 2014 Geplaatst: 17 augustus 2014 Hier gaat dat vanzelf, plant de zaailingen waar de kerstbomen stonden die zijn weggeven voor kerst. Quote
Holland Geplaatst: 17 augustus 2014 Geplaatst: 17 augustus 2014 Hmm ok Ik ga er wat voor de winter zaaien nog deze week en bewaar er ook wat voor volgend voorjaar. Ik heb nordmann en een bepaalde soort larix zaden besteld bij exotischezaden.nl Gaat niet om grote hoeveelheden. Op één locatie kan ik volgend jaar mijn moestuintje niet voortzetten omdat het huis in de verkoop staat, maar het kan nog wel drie jaar duren totdat het verkocht is. Wil daarom daar tijdelijk wat dennenboompjes laten groeien en ze daarna elders plaatsen. Quote Vriendelijke groeten, Holland
Guus D Geplaatst: 21 september 2015 Auteur Geplaatst: 21 september 2015 Lang niets van me laten horen maar de kerstbomen teelt groeit gestaag! Ik heb alle bomen die ik had gezaaid uitgeplant in de ongeveer 700 m2 tuin. ik heb er rond de 700 geplant.De 'grote moestuin' heb ik grotendeels opgegeven omdat ik er weinig tijd voor heb vanwege mijn werk. Ik teel nog wel groentes op een klein hoekje van de tuin en in de tunnel. Alles vol groenten zetten werd gewoon weg teveel en teveel werk, er is nogal een grote onkruid druk in de tuin door de vorige eigenaar. Op de foto's staan de grootste boompjes. Het ziet er rommelig uit omdat ik nu op krukken moet lopen en zelf niet kan schoeffelen en dus afhankelijk ben van mijn broertje die maar af en toe zin heeft om te schoffelen. Quote Omdat het kan.
gerbiepiep Geplaatst: 13 november 2015 Geplaatst: 13 november 2015 Leuk om te lezen dit. Gisteren heb ik bij een bouwmarkt op de kerst afdeling een soort van kerstboom kweek setje gekocht, koste een euro, dus nam hem lekker mee.Hier zit een terracotta potje een turf tablet en een zakje met zaadjes bij. Alleen is er geen spoor te vinden op het kartonnetje wat om het potje heen zat van wat voor een soort boom de zaadjes eigenlijk zijn.Op internet kom ik het setje ook niet tegen. De zaadjes zijn zo'n 2 tot 3 millimeter groot en donker bruin van kleur. Wat zou dit kunnen zijn? Quote
Jane Doe Geplaatst: 15 november 2015 Geplaatst: 15 november 2015 Dat ziet er veel belovend uit, staan er mooi bij. Quote
Paeonia Immaculee Geplaatst: 16 november 2015 Geplaatst: 16 november 2015 Leuk topic! Even een vraagje, mijn ervaring met het zelf kweken van een kerstboom en hem daarna ook in huis halen als kerstboom is niet zo best omdat ik naast de boom ook een hele kolonie spinnetjes en ander gespuis in huis haalde Doen jullie hier iets tegen? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.