mus Geplaatst: 15 augustus 2023 Geplaatst: 15 augustus 2023 De eerste worden hier net rijp, Glow f1 Â Â 5 Quote
mus Geplaatst: 22 augustus 2023 Geplaatst: 22 augustus 2023 De eerste zijn rijp, en erg lekker. 5 Quote
Lia56 Geplaatst: 22 augustus 2023 Geplaatst: 22 augustus 2023 Hier doen de paprika's t goed. Zowel in de kas als buiten. Zoek nu lekkere inmaakrecepten om ze te verwerken. Heb er al ingemaakt en ga t recept van Mellie nu proberen...vullen, in de oven en inmaken.. 2 Quote
Maarten V. Geplaatst: 22 augustus 2023 Geplaatst: 22 augustus 2023 @mus De paprika’s zien er schitterend uit! Ik krijg er trek van! Quote
mus Geplaatst: 22 augustus 2023 Geplaatst: 22 augustus 2023 Ik zal ook eens speuren naar receptjes want bij ons doen ze het buiten ook erg goed. Â @Maarten V. Dank je! Ik ben er erg blij mee. Vorig jaar waren al mijn pepers en paprikas overleden door varenrouwvliegjes en dit jaar kregen ze eerst trips. Maar ze zijn er goed doorheen gegroeid. 1 Quote
Maarten V. Geplaatst: 23 augustus 2023 Geplaatst: 23 augustus 2023 @mus Wat jammer dat ze het vorig jaar niet gered hadden. Dus extra leuk dat je dit jaar een overvloedige oogst hebt! Ik ben benieuwd welke gerechten je er mee gaat maken! Paprika smaakt lekker in een gerecht zoals rijst met groente (prei, ui tomaat, knoflook en courgette) opgebakken in de pan, gekruid met kruiden zoals kerriepoeder en paprikapoeder en geserveerd met een plakje kaas. Ik weet niet of je dit lekker vind, maar persoonlijk vind ik het heerlijk. 3 Quote
miete Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 Hier 2 soorten puntpaprikas geplant en er hangen mooie paprikas aan (groen). Maar voor ze rijpen rotten ze aan de plant en vallen af. Het zijn de soorten Pantos en Zazu en ze zouden rood en geel moeten worden. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Ze staan in vollegrond, 1 plant in de tunnelkas, de anderen buiten. 1 Quote
rorror Geplaatst: 1 september 2023 Geplaatst: 1 september 2023 Rood, gaatjes in de vrucht, er zit dus een beestje in waardoor deze gaat rotten. Zitten er bij de andere pepers ook gaatjes in, op de kant wat niet op de foto is genomen? Geel, als er geen gaatjes in zitten, kan het neusrot zijn, gebeurd vooral bij te droge omstandigheden, te weinig water, waardoor calcium niet op genomen kan worden, en de uiteindes van de vruchten ook niet voldoende water krijgen.  1 Quote  Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers. Â
miete Geplaatst: 2 september 2023 Geplaatst: 2 september 2023 Bedankt. Ze hebben niet allemaal gaatjes, er komen in het midden van de vrucht zachte plekken en dan vallen ze af. 1 Quote
Ruderalis Geplaatst: 7 september 2023 Geplaatst: 7 september 2023 Hier gaat het inmiddels ook weer goed met de punt paprika’s ( Marconi Golden ), zo goed dat de plant is bezweken door zijn eigen gewicht!  We moeten diep gaan dit seizoen, het zit totaal niet mee, dit was sneu voor mn vrouw want dit was haar ding, helaas is het niet anders.🤯  Er zijn meerdere takken gesneuveld en we hebben 10 punt paprika’s te vroeg moeten oogsten, gelukkig staat er nog wel wat en inmiddels beginnen ze ook om te kleuren,  de te vroeg geoogste Marconi Goldens,  de Marconi’s die er nog staan,    Sweet Banana,   😎🫑 2 Quote
Mellie Geplaatst: 9 september 2023 Geplaatst: 9 september 2023 @ruderalis heb je de sweet banana al kunnen oogsten? Zoja: hoe smaken ze? 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 september 2023 Geplaatst: 9 september 2023 Kyra doet het weer goed dit jaar  5 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ruderalis Geplaatst: 9 september 2023 Geplaatst: 9 september 2023 @Mellie, Â nog niet kunnen proberen alles is laat dit jaar, zodra ik ze heb kunnen eten laat ik het hier weer weten! 1 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 9 september 2023 Geplaatst: 9 september 2023 @Mellie @Ruderalis zelfde hier, de planten hangen echt goed vol met vruchten van de sweet banana maar allemaal nog geel dus zal nog even duren voordat ze rijp zijn. Volgendjaar wil ik de marconi gold en golden treasure proberen voor zowel inmaken als roken en dan poeder van maken, ga dan een plantje of 20 zetten en dan elke plant bestaat uit 2 planten dus 40 in totaal 3 Quote
Ruderalis Geplaatst: 9 september 2023 Geplaatst: 9 september 2023 Hier eindelijk de eerste Marconi Golden geoogst, ze beginnen nu pas goed om te kleuren!  Vanavond Marconi Golden door de curry.😆    😎🫑 5 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 9 september 2023 Geplaatst: 9 september 2023 @Ruderalis dat zijn echt wel flinke punt paprikas, mooi om te zien dat ze goed rijpen nu dat biedt hoop voor volgendjaar, dan ga ik ook slakken korrels strooien in mijn tunneltenten want de hoeveelheid aangevreten paprikas is echt heel zonde =] 1 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 9 september 2023 Geplaatst: 9 september 2023 Hier beginnen de sweet bananas nu af te rijpen. We gaan ze morgen denk ik proeven. 5 Quote
Ruderalis Geplaatst: 13 september 2023 Geplaatst: 13 september 2023 (aangepast) Vanavond Marconi Golden (zijn dik en super groot) en Sweet Banana (zal nog aanvullen hoe die smaakt) van de bbq, Â zaden in Marconi Golden, 13 september 2023 aangepast door Ruderalis 4 Quote
rorror Geplaatst: 13 september 2023 Geplaatst: 13 september 2023 Ik heb gister de Marconi Golden, had volgens mij van @Ruderalis vorig jaar de zaden gehad? Vind hem zoeter en lekkerder dan de paprika's uit de winkel. Is zeker een blijvertje.  Sweet banana's, is die bij jouw dik of dunwandig? Bij mij helaas dun. 3 Quote  Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers. Â
Ruderalis Geplaatst: 13 september 2023 Geplaatst: 13 september 2023 @rorror, Â de Marconi Golden is idd een topper en bij ons ook een blijver, zoeter dan welke winkel paprika dan ook, zaden komen idd van mij. Â Bij ons is de Sweet Banana dikwandig ben benieuwd naar de smaak, we hebben ze voor t eerst. Â Straks op de bbq, Â 5 Quote
Marinke Geplaatst: 16 september 2023 Geplaatst: 16 september 2023 De oogst van de kaboutermuts en popti hebben we inmiddels al ruim achter de rug (eind juli/begin augustus) en de kaboutermuts is inmiddels aan een tweede ronde begonnen. Veel bloemen en er hangen al weer de eerste mini vruchtjes. Ben benieuwd hoe ver ze komen, ze staan in pot (3 planten per pot) dus kan ze ook nog naar binnen verplaatsen als dat nodig is. 5 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 16 september 2023 Geplaatst: 16 september 2023 On 9/13/2023 at 3:33 PM, rorror said: Sweet banana's, is die bij jouw dik of dunwandig? Bij mij helaas dun. Hier is de sweet banana dik wandig. Ik heb er eentje geproefd. Daarvan vond ik de smaak matig. Hopelijk bij andere beter.  Ik heb hier nu buiten in pot rijpe vruchten hangen aan de popti, sweet banana en lunchbox. Die laatste is een snack paprika en later dan ik had verwacht  lunchbox  sweet banana 2 Quote
Ruderalis Geplaatst: 16 september 2023 Geplaatst: 16 september 2023 Op 9-9-2023 om 07:31, Mellie zei: @ruderalis heb je de sweet banana al kunnen oogsten? Zoja: hoe smaken ze? Ik zou hierop nog terug komen als ik geproefd had en dat heb ik inmiddels! Â Ik ben het met de schrijver hierboven eens, de Sweet Banana valt me tegen, hij heeft een beetje een laffe smaak, niks bijzonder, hij zal hier ook niet meer terug komen, ook mijn vrouw is niet onder de indruk. Â Voor ons is de Marconi Golden een 10 daar tegen over is de Sweet Banana een 6je. 2 1 Quote
Mellie Geplaatst: 17 september 2023 Geplaatst: 17 september 2023 Oeh, spannend. Aangezien ik de Marconi purple niks vond, had ik weinig hoop van de golden variant. Goed te horen dat die zo lekker is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.