Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier doen de paprika's t goed. Zowel in de kas als buiten. Zoek nu lekkere inmaakrecepten om ze te verwerken. 

Heb er al ingemaakt en ga t recept van Mellie nu proberen...vullen, in de oven en inmaken..

• Like 2
Geplaatst:

Ik zal ook eens speuren naar receptjes want bij ons doen ze het buiten ook erg goed.

@Maarten V. Dank je! Ik ben er erg blij mee. Vorig jaar waren al mijn pepers en paprikas overleden door varenrouwvliegjes en dit jaar kregen ze eerst trips. Maar ze zijn er goed doorheen gegroeid.

• Like 1
Geplaatst:

@mus Wat jammer dat ze het vorig jaar niet gered hadden. Dus extra leuk dat je dit jaar een overvloedige oogst hebt!

Ik ben benieuwd welke gerechten je er mee gaat maken! Paprika smaakt lekker in een gerecht zoals rijst met groente (prei, ui tomaat, knoflook en courgette) opgebakken in de pan, gekruid met kruiden zoals kerriepoeder en paprikapoeder en geserveerd met een plakje kaas. Ik weet niet of je dit lekker vind, maar persoonlijk vind ik het heerlijk. 

• Like 3
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Hier 2 soorten puntpaprikas geplant en er hangen mooie paprikas aan (groen). Maar voor ze rijpen rotten ze aan de plant en vallen af. Het zijn de soorten Pantos en Zazu en ze zouden rood en geel moeten worden.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Ze staan in vollegrond, 1 plant in de tunnelkas, de anderen buiten.

20230829_203032.jpg

20230829_203043.jpg

20230829_202945.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Rood, gaatjes in de vrucht, er zit dus een beestje in waardoor deze gaat rotten. Zitten er bij de andere pepers ook gaatjes in, op de kant wat niet op de foto is genomen?
Geel, als er geen gaatjes in zitten, kan het neusrot zijn, gebeurd vooral bij te droge omstandigheden, te weinig water, waardoor calcium niet op genomen kan worden, en de uiteindes van de vruchten ook niet voldoende water krijgen.

image.png

• Like 1
Geplaatst:

Hier gaat het inmiddels ook weer goed met de punt paprika’s ( Marconi Golden ), zo goed dat de plant is bezweken door zijn eigen gewicht!

We moeten diep gaan dit seizoen, het zit totaal niet mee, dit was sneu voor mn vrouw want dit was haar ding, helaas is het niet anders.🤯

Er zijn meerdere takken gesneuveld en we hebben 10 punt paprika’s te vroeg moeten oogsten, gelukkig staat er nog wel wat en inmiddels beginnen ze ook om te kleuren,

de te vroeg geoogste Marconi Goldens,

IMG_1720.jpeg

de Marconi’s die er nog staan,

IMG_1714.jpeg

IMG_1715.jpeg

IMG_1716.jpeg

Sweet Banana,

IMG_1708.jpeg

IMG_1707.jpeg

😎🫑

• Like 2
Geplaatst:

@Mellie @Ruderalis zelfde hier, de planten hangen echt goed vol met vruchten van de sweet banana maar allemaal nog geel dus zal nog even duren voordat ze rijp zijn. Volgendjaar wil ik de marconi gold en golden treasure proberen voor zowel inmaken als roken en dan poeder van maken, ga dan een plantje of 20 zetten en dan elke plant bestaat uit 2 planten dus 40 in totaal :)

• Like 3
Geplaatst:

Hier eindelijk de eerste Marconi Golden geoogst, ze beginnen nu pas goed om te kleuren!

Vanavond Marconi Golden door de curry.😆

IMG_1781.jpeg

IMG_1782.jpeg

😎🫑

• Like 5
Geplaatst: (aangepast)

Vanavond Marconi Golden (zijn dik en super groot) en Sweet Banana (zal nog aanvullen hoe die smaakt) van de bbq,

IMG_1814.jpeg

zaden in Marconi Golden,

IMG_1815.jpeg

aangepast door Ruderalis
  • Like 4
Geplaatst:

@rorror,

de Marconi Golden is idd een topper en bij ons ook een blijver, zoeter dan welke winkel paprika dan ook, zaden komen idd van mij.

Bij ons is de Sweet Banana dikwandig ben benieuwd naar de smaak, we hebben ze voor t eerst.

Straks op de bbq,

IMG_1819.jpeg

• Like 5
Geplaatst:

De oogst van de kaboutermuts en popti hebben we inmiddels al ruim achter de rug (eind juli/begin augustus) en de kaboutermuts is inmiddels aan een tweede ronde begonnen. Veel bloemen en er hangen al weer de eerste mini vruchtjes. Ben benieuwd hoe ver ze komen, ze staan in pot (3 planten per pot) dus kan ze ook nog naar binnen verplaatsen als dat nodig is.

image.jpg

• Like 5
Geplaatst:
On 9/13/2023 at 3:33 PM, rorror said:

Sweet banana's, is die bij jouw dik of dunwandig? Bij mij helaas dun.

Hier is de sweet banana dik wandig. Ik heb er eentje geproefd. Daarvan vond ik de smaak matig. Hopelijk bij andere beter. 

Ik heb hier nu buiten in pot rijpe vruchten hangen aan de popti, sweet banana en lunchbox. Die laatste is een snack paprika en later dan ik had verwacht  IMG_9444.thumb.jpeg.e787f2e733edf2d017d536b20ee1ed73.jpeg

lunchbox

IMG_9411.thumb.jpeg.892d774f009b3d03e0638cf1ec7e044f.jpeg

sweet banana 

• Like 2
Geplaatst:
Op 9-9-2023 om 07:31, Mellie zei:

@ruderalis heb je de sweet banana al kunnen oogsten? Zoja: hoe smaken ze?

Ik zou hierop nog terug komen als ik geproefd had en dat heb ik inmiddels!

Ik ben het met de schrijver hierboven eens, de Sweet Banana valt me tegen, hij heeft een beetje een laffe smaak, niks bijzonder, hij zal hier ook niet meer terug komen, ook mijn vrouw is niet onder de indruk.

Voor ons is de Marconi Golden een 10 daar tegen over is de Sweet Banana een 6je.

• Like 2
  • Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...