Amrutten Geplaatst: 14 september 2023 Geplaatst: 14 september 2023 De zwaarste, 774 gram. Tja, meer zit er niet in. 2 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 14 september 2023 Geplaatst: 14 september 2023 17 uren geleden, Frans zei: nog steeds geen groeistop hebben gehad. Die van mij groeit ook nog steeds maar ik maak me geen illusies, zou me verbazen als die boven 1000 gram uitkomt, maar ja het gewicht is op het oog moeilijk in te schatten. De stengels zijn wel dik.... Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Frans Geplaatst: 14 september 2023 Geplaatst: 14 september 2023 12 uren geleden, henkg zei: Tja, potteelt blijkt een foute keuze te zijn. Ze zijn inderdaad niet geschikt om in pot geteeld te worden Henk. Mijn planten in pot kregen meer aandacht dan de planten in de vollegrond maar een voordeel had dat niet. Ze beginnen zelfs te vervuilen terwijl ze toch 'luchtig' staan. De nog resterende planten in de vollegrond doen het een stuk beter. Achteraan staan de grootste en waarschijnlijk zwaarste exemplaren. Ik zal er binnenkort eens eentje tussenuit halen (en wegen natuurlijk) zodat de rest wat meer lucht krijgt om ,voor zover dat nog kan, verder te groeien. Ook bij de planten in de vollegrond is wat vervuiling te zien maar omdat het hier veroorzaakt werd door opspattende aarde tijdens een regenbui gaat dat niet ten koste van de kwaliteit. 5 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Lia56 Geplaatst: 14 september 2023 Auteur Geplaatst: 14 september 2023 @Frans nou die zien er toch aardig groot uit!! Quote
Frans Geplaatst: 14 september 2023 Geplaatst: 14 september 2023 Misschien wel leuk om ook nog even onderstaande plaatjes te laten zien van dit enorme veld selderij dat ik een paar dagen geleden tegen kwam tijdens een fietstochtje in de omgeving van het duitse Kaldenkirchen. Het reikte helemaal vanaf de voorgrond tot aan de kassen en voorbij het witte huis op de achtergrond. Het is de groene variant van onze bleekselderij en ik vraag me af of de bleekselderij zoals wij die kennen wel in Duitsland verkrijgbaar is. In Duitsland heet dit soort selderij dan ook stangensellerie. 4 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 15 september 2023 Geplaatst: 15 september 2023 Heb vandaag een tijdje op de markt naar de selderij staan staren 🤪 Mijn frummeltjes zijn gewoon veeeeellll lieferderrrr 🥰 5 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
redzebra Geplaatst: 15 september 2023 Geplaatst: 15 september 2023 Hier valt het in pot toch redelijk mee, de potten zijn weliswaar een pak groter dan de p9 van jou @henkg, ze stonden ook nooit droog in een bak, maar de overvloedige regen heeft er wel voor gezorgd dat er af toe teveel water was (ik kon het pas telkens in het wekend corrigeren), de onderste paar centimeter hebben geen witte wortels. Zijscheuten in de potten zijn regelmatig verwijderd, met de hoop dat alle energie naar de hoofdplant bleef gaan. Hier en daar wel wat beschadiging door slakken ? of misschien andere belagers. De stengels zijn evenwel niks draderig of taai zoals hier wel eens met een oudere groene selder aan de hand is. @Frans mooie grote planten daar bij jou in volle grond, de mogelijke winnaar ? Met pot, error -> + 5kg Onderaan pot was het soms wat te vochtig, kleurverschil wortels. nog een beperkt aantal kleine zijscheuten gewicht hoofdplant 1432 gr ruim over de kilo 9 Quote
Lia56 Geplaatst: 17 september 2023 Auteur Geplaatst: 17 september 2023 Helaas... deze gaat t ook niet worden 😁 5 Quote
Frans Geplaatst: 18 september 2023 Geplaatst: 18 september 2023 Met maar 3 kleine zijscheuten voor de wedstrijd nauwelijks overbodige 'ballast' . 2179 gram zonder zijscheuten. Er staan momenteel nog een paar planten in de vollegrond die vergelijkbaar zijn met deze . Ze worden pas geoogst als er weer eentje nodig is voor consumptie. 6 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Roland Geplaatst: 21 september 2023 Geplaatst: 21 september 2023 2169 gram nadat de zijscheut eraf was. 5 Quote
Lia56 Geplaatst: 21 september 2023 Auteur Geplaatst: 21 september 2023 We hebben een voorlopige nieuwe winnaar..👍 Quote
Amrutten Geplaatst: 21 september 2023 Geplaatst: 21 september 2023 Op 14-9-2023 om 11:28, Amrutten zei: De zwaarste, 774 gram. Tja, meer zit er niet in. Ik ga hiermee niet winnen, maar wil toch graag in de lijst opgenomen worden. Quote
Lia56 Geplaatst: 21 september 2023 Auteur Geplaatst: 21 september 2023 @Amrutten sorry, gemist. Nu wel op de lijst Quote
redzebra Geplaatst: 21 september 2023 Geplaatst: 21 september 2023 Dat wordt spannend, @Roland, 2de foto vooraan is ook een stengel weg bij jou, die maakte misschien het verschil ? Quote
Roland Geplaatst: 21 september 2023 Geplaatst: 21 september 2023 Ja slakken doen hen best om het gewicht te laten afnemen. Daarnaast waren bij het verwijderen van de dief ook wat flinke dikke stelen afgebroken. Quote
redzebra Geplaatst: 21 september 2023 Geplaatst: 21 september 2023 (aangepast) Ja ik zie dat er een flinke stengel is afgebroken, heb je nog planten ? 21 september 2023 aangepast door redzebra Quote
Roland Geplaatst: 21 september 2023 Geplaatst: 21 september 2023 Ja, er staan nog een paar planten, dus Frans heeft me nog niet verslagen Quote
Lia56 Geplaatst: 21 september 2023 Auteur Geplaatst: 21 september 2023 Go for it!! Nog een laatste paar dagen, dus t kan nog ! Quote
redzebra Geplaatst: 21 september 2023 Geplaatst: 21 september 2023 leuk om horen en @Frans heeft er ook nog staan ik ben benieuwd 😁 1 Quote
Frans Geplaatst: 21 september 2023 Geplaatst: 21 september 2023 Van mijn over gebleven wedstrijd planten in de vollegrond zijn er nog minstens 2 waarvan ik verwacht dat hun gewicht aardig in de buurt komt van het ingezonden exemplaar of het zelfs zou kunnen overtreffen. 1 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Arja Geplaatst: 22 september 2023 Geplaatst: 22 september 2023 Hier worden af en toe een of twee stengels van de stronken geoogst om door het eten te doen. Een spectaculaire inzending van mij gaat er dus niet meer komen. Gelukkig had ik al wel mijn eerste stronkje in zijn geheel gewogen bij het oogsten. Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 22 september 2023 Geplaatst: 22 september 2023 We komen in de finaleweek. Volgende week zaterdag buitelen de inzendingen over elkaar heen. Ga ze nog een keer aanmoedigen voor de laatste groeispurt. 5 Quote
Mellie Geplaatst: 23 september 2023 Geplaatst: 23 september 2023 Oehhhh finale. Mijn baby’s gaan zeker niet winnen, maar zal de grootste baby uit de kraamkamer trekken. Kijken wat het wordt. 2 Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 24 september 2023 Geplaatst: 24 september 2023 De mijne gaan NIET winnen. Vind ook zonde om ze er nu uit te helen. Lijken eindelijk te gaan groeien. Sommige hebben al 5 takjes 🤪 6 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.