Geplaatst: 11 maart 201213 j Als nog is het je druk maken op niks af... Als je die kleurstoffen zo eng vond, dan kan je beter ook direct een nudist worden vermoed ik > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 11 maart 201213 j Nee, helaas zouden meer mensen zich er druk om moeten maken. Zoek maar eens wat op via Google. Overigens, dacht dat jij het was toen, melk is niet gezond en daar was je het wel mee eens toch? Terwijl de overheid blijft claimen hoe gezond het wel niet is? Is een beetje hetzelfde verhaal... En zo zijn er belachelijk veel dingen te verzinnen die je NIET binnen hoort te krijgen. Ik wil eigenlijk er wat verder op ingaan maar heb nu geen zin om uren te gaan pluizen en te quoten. Overigens vind ik het dieptriest hoe er gesproken wordt over kanker en kankerpatienten.... Nu denk ik dat ik helemaal niet de moeite ga doen om een hele uitleg te geven over dingen zoals kanker en voeding die met gemak zelf te vinden zijn, ga liever lekker verder op het forum lezen!
Geplaatst: 11 maart 201213 j ... Mooi voorbeeld is Sorbitol; een veel gebruikte vervanger voor Aspertaan. Klinkt erg giftig en gevaarlijk, maar zit ook gewoon in een appel! http://nl.wikipedia.org/wiki/SorbitolFrank, ik ben het niet eens met jouw redenering. Dat een stofje ook in appels voorkomt, of breder in de natuur voorkomt, zegt helemaal niets over toxiciteit. Giftigheid gaat altijd over hoeveelheden die je in een bepaalde periode binnen krijgt, de manier waarop (via longen, huid, voedsel etc.) en de combinatie van stoffen. Even kort door de bocht: "te veel is niet goed, te weinig is niet goed". Twee voorbeelden Water dodelijk als je heel snel een paar liter drinkt. Ik herinner me een krantenartikeltje over een marathonloper die na een wedstrijd heel dorstig was, veel water dronk en aan een "watervergiftiging" is overleden. Sorry zo snel geen bron. Water is gif? Met een theelepeltje blauwzuur kun je half Nederland ombrengenIn amandelen zit blauwzuur. Sterker nog, de typische amandelsmaak wordt veroorzaakt door blauwzuur. Bron collegedictaat toxicologie, lang geleden. Amandelen (en dus marsepein) is gezond? Daarmee wil ik nu niks zeggen over sorbitol, aspartaam, gezondheid en E-nummers het gaat me om de redenering.
Geplaatst: 11 maart 201213 j Ja, hippie paranoia noemt ik 't maar. Wat is dat nou weer voor halfnaakte machomannen opmerking......
Geplaatst: 11 maart 201213 j Overigens vind ik het dieptriest hoe er gesproken wordt over kanker en kankerpatienten.... Daar heb je gelijk in. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 11 maart 201213 j Toch zou ik persoonlijk graag meer onderzoek zien naar het effect op de mens in de gedronken hoeveelheden die 'normaal' zijn. Een dergelijk onderzoek zegt mij zo nog vrij weinig, in abnormale hoeveelheden is vrijwel alles kankerverwekkend.
Geplaatst: 11 maart 201213 j Lees je es in voordat je gaat roepen.Ik zou het waarderen wanneer je even nadenkt voordat je begint met typen. Mogen mensen als Dennislp en ik zich ook een mening vormen naar aanleiding van bovenstaand artikel? Niet iedereen is dezelfde mening toegedaan. Film? Zo'n gekleurde anti-vooruitgang, back to the 60's & vezelrijk studentenproject waarin alle E-nummers er weer even van langs krijgen? Haha. Neen, ik baseer mijn mening liever op wetenschappelijke artikelen.
Geplaatst: 11 maart 201213 j Als je die kleurstoffen zo eng vindt, dan kan je beter direct een nudist worden Hoort ook een beetje bij de lifestyle.
Geplaatst: 11 maart 201213 j Sommige uitspraken vind ik erg kort door de bocht. Men kan gerust een eigen mening hebben, maar wel doordacht en met respect voor andere mensen en het liefst gebaseerd op eigen ervaringen.....helaas is empathisch vermogen niet iedereen gegeven. Trouwens ....ik drink heel graag (en veel ) cola light.... rook ook nog ...maar wil wél onbespoten groenten uit m'n eigen tuintje want dát is gezond....lekker hypocriet maar zo raar zit ik nu eenmaal in mekaar......schiet maar
Geplaatst: 12 maart 201213 j In vorige discussie over dergelijke onderwerpen heb ik ook (gezellig) meegedaan. Deze keer beperk ik mijn bijdrage tot de zeer heldere tips van Michael Pollan: 1. Eet niets wat niet rotten kan. 2. Mijd voedingsmiddelen die ingrediënten bevatten die niet uit te spreken zijn. 3. Eet geen dingen die je overgrootmoeder niet als voedsel zou herkennen. Voor de engels-begrijpende onder de leden (en voor iedereen die ervoor openstaat ), een TED talk van Michael Pollan over de (groene)wereld bekijken vanuit een andere invalshoek VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 12 maart 201213 j Beste Menph, ik vind jouw manier van doen in dit topic erg storend. Je meningen komen, op mij, nogal degraderend over en zijn ze doordrenkt in vooroordelen. Ik ga graag de discussie aan en wil best wat artikelen en eigen ervaringen met je delen, maar niet op deze manier. Wanneer je afstand kan doen van deze oppervlakkige one liners en concreet met mij de discussie wil aangaan, hoor ik graag van je, maar voor nu.... Adios!
Geplaatst: 12 maart 201213 j Auteur Lees je es in voordat je gaat roepen.Ik zou het waarderen wanneer je even nadenkt voordat je begint met typen. Mogen mensen als Dennislp en ik zich ook een mening vormen naar aanleiding van bovenstaand artikel? Niet iedereen is dezelfde mening toegedaan. Film? Zo'n gekleurde anti-vooruitgang, back to the 60's & vezelrijk studentenproject waarin alle E-nummers er weer even van langs krijgen? Haha. Neen, ik baseer mijn mening liever op wetenschappelijke artikelen. Zucht, ik ruik een trollen-voorstadium ... veel provocerende uitspraken, en vervolgens terugtrekken achter vrijheid van meningsuiting...Man, dit heb ik al zoveel meegemaakt... echt geen zin meer in... Ik kan je zo een lijstje met links geven waar ze dol op je zijn met je semi-slimme one liners en andere stellingen, maar waarschijnlijk kom je al recht uit die hoek. Hier op dit forum wisselen we info uit over onze moestuintjes, zelfvoorziening, natuurlijke voeding etc. Ieder op de eigen manier, dus niet dat iedereen hier dezelfde visie deelt. Behalve een liefde voor groen... ha, ha... Maar geen trollie-bollie please... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 12 maart 201213 j Jasmin, nu kan ik het niet laten Trolololololol; In dit topic ziet u moestuin fanaten die het niet uit kunnen staan dat het nog geen voorjaar is Wat een discussie er kan voort vloeien uit een artikeltje over cola eigenlijk Ondertussen maken we ons zo druk over gezond leven dat we dood gaan aan een te hoge bloed druk, nou goed? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 12 maart 201213 j Pfff. Leuk dat mijn mening door sommige als storend wordt ervaren. Maar inhoudelijk vragen stellen/uitnodigen tot discussie blijkt voor sommigen toch moeilijker te zijn als de ander persoonlijk afvallen. Ja, bovenstaand artikel vindt ik 'hippie paranoia' Er van uitgaande dat het artikel correct is: wie drinkt er nou 37.100.000 blikjes cola gedurende z'n leven? De Amerikaanse voedsel en warenautoriteit zou beter een etiket op de cola producten kunnen ponzen met de tekst ''niet nuttigen in de zon, deze kan kanker veroorzaken'' Ik vind het doorgeslagen. En doorslaan in gezondheidsfetishisme associeer ik met 'hippie' (sorry als ik daar iemand mee beledig!) Doe mij dan ook maar die onbespoten groente en een sigaretje. Of, laat ik eens ruig doen, misschien een cola'tje?
Geplaatst: 12 maart 201213 j Korte berekening zegt dat je zo'n 1129 blikjes per dag moet drinken. 37.100.000 / 90 / 365 = ongv. 1129 Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 12 maart 201213 j Dank je wel Frank!!! (er staan geen kusjes bij de smilies, anders stonden die hier nu) Met deze berekening uitgeprint op zak gaat mij niemand meer mijn 3 liter cola light per dag tegen maken; ben eindelijk van die preken af
Geplaatst: 12 maart 201213 j 4-MEI is niet het enigste stofje in de cola Op naar topic #2! > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 12 maart 201213 j In vorige discussie over dergelijke onderwerpen heb ik ook (gezellig) meegedaan. Deze keer beperk ik mijn bijdrage tot de zeer heldere tips van Michael Pollan: 1. Eet niets wat niet rotten kan. 2. Mijd voedingsmiddelen die ingrediënten bevatten die niet uit te spreken zijn. 3. Eet geen dingen die je overgrootmoeder niet als voedsel zou herkennen. Voor de engels-begrijpende onder de leden (en voor iedereen die ervoor openstaat ), een TED talk van Michael Pollan over de (groene)wereld bekijken vanuit een andere invalshoek Helemaal mee eens!
Geplaatst: 12 maart 201213 j Helaas is onze westerse wereld afhankelijk geworden van de chemie. Maar daarom is er niets op tegen om te kijken naar duurzamere alternatieven. Deze consumptie maatschappij wil dan ook dingen buiten het seizoen kunnen eten voor een redelijke prijs. Zijn we echt bereidt om weer terug te gaan naar wat de natuur ons te bieden heeft het jaar rond? We willen alles en we willen t nu. Menno heeft daarin ergens wel een punt. Maar tegen over dat vervullen van die "betaalbare verlangens" staat een hoge prijs. De gezondheid van onze aarde en van ons zelf. We willen er niet over nadenken en steken het kop in het zand. Het is een keus van ons allemaal. Waar ik moeite mee heb is dat alles zo doorspekt is door die chemie dat ik bijna niet eens meer een artikel kan vinden zonder rotzooi erin. Ik wil graag de keus hebben (en niet in een of andere vage natuurwinkel maar gewoon in de supermarkt) dat ik weet wat erin zin en waar het vandaan komt. En als ik die keus maak dat het mijn keus mag zijn zonder dat iemand roept dat het dom is omdat we de aarde dan niet meer kunnen bevoorraden. kijk eens naar dit initiatief http://www.schooltuinenincochabamba.blogspot.com/Volgens mij is kennis over hoe en wat en het starten van dit soort projecten een goed initiatief om mensen aan voedsel te helpen.
Geplaatst: 12 maart 201213 j Gek dat de mensen die staan te preken voor duurzame alternatieven dan toch op internet zitten, een PC zit vol niet duurzame technologie , en verbruikt bovendien niet-duurzame electriciteit. Ik wil met deze quote alleen aangeven dat je alles moet relativeren
Geplaatst: 12 maart 201213 j Auteur Gek dat de mensen die staan te preken voor duurzame alternatieven dan toch op internet zitten, een PC zit vol niet duurzame technologie , en verbruikt bovendien niet-duurzame electriciteit. Ik wil met deze quote alleen aangeven dat je alles moet relativeren http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 13 maart 201213 j Pfff. Leuk dat mijn mening door sommige als storend wordt ervaren. Maar inhoudelijk vragen stellen/uitnodigen tot discussie blijkt voor sommigen toch moeilijker te zijn als de ander persoonlijk afvallen. Ja, bovenstaand artikel vindt ik 'hippie paranoia' Er van uitgaande dat het artikel correct is: wie drinkt er nou 37.100.000 blikjes cola gedurende z'n leven? De Amerikaanse voedsel en warenautoriteit zou beter een etiket op de cola producten kunnen ponzen met de tekst ''niet nuttigen in de zon, deze kan kanker veroorzaken'' Ik vind het doorgeslagen. En doorslaan in gezondheidsfetishisme associeer ik met 'hippie' (sorry als ik daar iemand mee beledig!) Doe mij dan ook maar die onbespoten groente en een sigaretje. Of, laat ik eens ruig doen, misschien een cola'tje? Er is niks doorgeslagens aan geen chemische troep willen nuttigen en erop tegen zijn dat de industrie de wereldbevolking vergiftigt hiermee. Het lijkt me logisch dat mensen op dit forum deze mening zijn toegedaan aangezien ze zelf proberen gezonde groentes te verbouwen zodat ze weten wat er eigenlijk op hun bord ligt. Dat jij een groot deel van de forumgebruikers neerzet als hippie zegt niks over die anderen, maar alles over jou. Het is arrogant en denigrerend, maarja je hebt jezelf in ieder geval even goed laten kennen.
Geplaatst: 13 maart 201213 j http://www.nu.nl/wetenschap/2761849/nanodeeltjes-verhogen-mogelijk-resistentie-in-bacterien.html Er is nog zoveel dat we nog niet weten. En we moeten niet vergeten dat een groot deel van de wetenschappers in dienst van het bedrijfsleven staat. Hoe eerlijk is de wetenschap en hoe onafhankelijk zijn de onderzoeken. Niemand zal het in zijn hoofd halen een glaasje chloor te drinken maar we vinden het wel gewoon dat de sla door een chloorbadje gehaald wordt als ie gewassen wordt voor het in de supermarkt beland. Daarom wil ik de keus hebben dat dat op het zakje zou staan en dat ik dan kan besluiten het niet te kopen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.