Lsjr33 Geplaatst: 8 maart 2023 Geplaatst: 8 maart 2023 Ik vestig mijn hoop op het moestuin forum! Ik heb een growtent (paddenstoelen, echt waar 😂), waar een ventilator afzuigt.  Nu wil ik graag dat deze ventilator elk kwartier twee minuten afzuigt. Ik dacht dit even op te lossen met een normale tijdschakelaar, maar die kunnen dit niet. Die hebben vaak maximaal 10 programma’s en kunnen blokken van 15 minuten instellen. Dat werkt dus niet.  Ik heb uit Amerika een apparaat getipt gekregen, de Techbee short/long interval. Deze lijkt te doen wat ik wil, maar ik kan het niet vinden hier in Nederland.  De grote vraag: wie weet naar welk product ik op zoek ben en waar ik het kan aanschaffen? Mijn dank is groot! 😄 Quote
HuubvG Geplaatst: 8 maart 2023 Geplaatst: 8 maart 2023 Binnen één minuut gevonden: Timer / tijdklok, instelbaar per minuut. 1 Quote
eduro Geplaatst: 8 maart 2023 Geplaatst: 8 maart 2023 (aangepast) kijk eens naar een smartplug, instellen vanaf je telefoon wat makkelijker is als dat gemier met kleine knopjes. ik heb de Eve plug die heeft 7 programma's en per minuut instelbaar. maar er zijn veel andere merken die veel goedkoper zijn en dat hetzelfde kunnen bv bij de bouwmarkt/action vanaf 6/8 euro. 9 maart 2023 aangepast door eduro informatie aangepast 1 Quote
Lsjr33 Geplaatst: 8 maart 2023 Auteur Geplaatst: 8 maart 2023 Kijk, hier hoopte ik al op! Dank je wel allebei 😊 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 8 maart 2023 Geplaatst: 8 maart 2023 Willekeurig voorbeeld van het Wereldwijdeinterwebs: Â Tijdrelais 13 functies 20-240V AC/DC (vekto.nl) Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 8 maart 2023 Geplaatst: 8 maart 2023 En goedkoper:  timer relay 230v – Koop timer relay 230v met gratis verzending op AliExpress version 1 Quote De moestuin van Patrijs
Lsjr33 Geplaatst: 8 maart 2023 Auteur Geplaatst: 8 maart 2023 6 uren geleden, HuubvG zei: Binnen één minuut gevonden Vriend zegt dat dit niet werkt. Dit hebben we nu, maar deze kunnen niet ingesteld worden op elk kwartier een actie 24 uur lang. Quote
eduro Geplaatst: 8 maart 2023 Geplaatst: 8 maart 2023 zojuist even gecontroleerd; de Eve plug heeft maar 7 programma's  Quote
rorror Geplaatst: 8 maart 2023 Geplaatst: 8 maart 2023 Dus eigenlijk zoek je geen tijdschakelaar maar iets van een "interval timer/counter relay". Iets wat niet tijdstip/dag gebonden is. Moet dit dan als stopcontact ready zijn, zonder geknutsel? Quote  Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers. Â
Lsjr33 Geplaatst: 8 maart 2023 Auteur Geplaatst: 8 maart 2023 (aangepast) hmm ja ik denk het @rorror daarom kunnen we het waarschijnlijk ook niet vinden haha, we weten niet precies wat we zoeken. Maar een tijdschakelaar is het dus blijkbaar niet. Linkje naar wat we getipt hebben gekregen: https://www.amazon.com/Techbee-Outdoor-Waterproof-Infinite-Countdown/dp/B09BZ8LQFB  Dit zijn de verkeerde stekkers (USA), dus helaas niet bruikbaar. Maar als het goed is zou de techbee inderdaad een plug en play moeten zijn. 8 maart 2023 aangepast door Lsjr33 1 Quote
Waaslander Geplaatst: 9 maart 2023 Geplaatst: 9 maart 2023 20 uren geleden, Lsjr33 zei: Linkje naar wat we getipt hebben gekregen Waarom deze dan niet kopen met -met 2 verloop stekkers ? -Stekkers afknippen en de juiste op plaatsen (garantie vervalt wel) Ik zelf zou voor 2de optie gaan. Quote
henkg Geplaatst: 9 maart 2023 Geplaatst: 9 maart 2023 VS: 110 Volt stroomnet Europa: 230 Volt stroomnet Veel / sommige apparaten zijn geschikt voor zowel 110V als 230V. Maar niet alle. Controleren dus, vóór aankoop uit de VS. Quote      2025_teeltlijst (.xlsx)  Â
Waaslander Geplaatst: 9 maart 2023 Geplaatst: 9 maart 2023 oei inderdaad ik dacht dat enkel stekkers probleem was en spanning staat er op het eerste zicht niet bij . Maar 1875 W en 15A is 125V Quote
Lsjr33 Geplaatst: 9 maart 2023 Auteur Geplaatst: 9 maart 2023 Precies het was niet alleen de stekker 😊 Maar we denken iets gevonden te hebben!  https://www.amazon.nl/NOVKIT-stopcontact-insteltijd-dagelijkse-programmas/dp/B08CVB1QVW Quote
Patrijs Geplaatst: 9 maart 2023 Geplaatst: 9 maart 2023 Momenteel niet verkrijgbaar. We weten niet of en wanneer dit item weer op voorraad is. Quote De moestuin van Patrijs
Frans Geplaatst: 9 maart 2023 Geplaatst: 9 maart 2023 1 uur terug, henkg zei:  Veel / sommige apparaten zijn geschikt voor zowel 110V als 230V. Maar niet alle. Controleren dus, vóór aankoop uit de VS.  Indien het apparaat niet geschikt is voor zowel 110V als 230V dan is het spanningsprobleem eventueel nog op te lossen door een trafo te gebruiken van 230V naar 110V. Anders ligt het met de net frequentie die in de VS 60 hertz is tegen 50 hertz in Nederland . Een juiste werking van het apparaat kan ook nog eens afhankelijk zijn van de netfrequentie. Is dat het geval dan houdt het op en blijft het apparaat sowieso onbruikbaar in Nederland. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Lsjr33 Geplaatst: 9 maart 2023 Auteur Geplaatst: 9 maart 2023 1 uur terug, Patrijs zei: Momenteel niet verkrijgbaar. We weten niet of en wanneer dit item weer op voorraad is. Daar heb je Amazon.de voor Quote
Soete Geplaatst: 10 maart 2023 Geplaatst: 10 maart 2023 Ik heb ook een smart plug (tp link staat erop en werkt met Kasa app). Quote
paddestoelengek Geplaatst: 18 maart 2023 Geplaatst: 18 maart 2023 Hier wordt ook gewerkt met een smart plug. Ik had het niet verwacht maar het werkt best verslavend als je er mee bezig bent. Inmiddels hebben de radiatoren ook een smart radiator knop en dat is handig en het bespaard best wel. Voor de gevraagde instellingen ben je best wel een tijdje aan het instellen maar het werkt zekers. Succes! Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Lsjr33 Geplaatst: 18 maart 2023 Auteur Geplaatst: 18 maart 2023 We hebben het gevonden! Onze Duitse vrienden van het merk Novkit hadden de juiste schakelaar. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.