Geplaatst: Zaterdag om 15:591 d Ik heb zelf het idee dat qua menselijke drang om van alles te doen, de kans dat je iets doet wat de planten niet leuk vinden, groter is dan de kans dat je ze ermee helpt. Geduld is nog altijd het allerbeste recept. Uiteindelijk bemesten bomen en planten elkaar als je ze samen zet
Geplaatst: Gisteren om 10:521 d Dat is niet waar. Arm zand blijft arm. (Tegenwoordig iets minder, door neerdalend stikstof).Het is niet zo, dat planten elkaar afdoende bemesten. Met alles wat wij wegnemen uit een tuin, moet je blijven toevoegen.Ik heb mijn arme en droge bodem verbeterd door veel compost in een groot plantgat te mengen. Als dat bij de aanplant niet is gebeurd, kun je met een grondboor diepe gaten rondom boren en die opvullen met compost. gisteren om 10:531 d aangepast door fre3ke
Geplaatst: 20 uren geleden20 u 6 uren geleden, fre3ke zei:Met alles wat wij wegnemen uit een tuin, moet je blijven toevoegenIk kan alleen maar dikke duimen toevoegen 👍👍👍👍👍👍
Geplaatst: 16 uren geleden16 u In een moestuin met eenjarigen wel ja. Maar een fruitboom of struik in een goed systeem redt het prima 16 uren geleden16 u aangepast door Fruittuin17
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ben ik het niet volledig mee eens. Als ik in onze achtertuin jonge fruitbomen, fruitstruiken plant zonder veel te mulchen (met compost, grasmaaisel) groeit er bij mij maar weinig. Denk dat weinig mensen het geluk hebben te kunnen starten in een goed systeem. Een groot deel van onze tuin was alleen maar gras, neemt enkel maar voedsel en water af en moest ik de fruitstruiken/bomen niet helpen wint het gras hier van de meeste jonge planten.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.