Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Haha jootje niks persoonlijks hoor, hihi ik leg de link nu pas.

Jorieke, ja worden beste deers๐Ÿ’ฅals alles goed gaat.

idee is om ze tot eind dit jaar te laten lopen dan twee te verkopen en een op wintersport.

als het goed is heb je dan personeel die je gras kort houd, de kosten van de slager en aanschaf gedekt en vlees voor eigen consumptie en evt wat voor de verkoop.

zelfvoorzienend dus:)

ย vergeet te zeggen dat ze een erg mooi en rustig sociaal karakter hebben.ย 

aangepast door Nasuada
  • Like 2
Geplaatst:

Jetje Bavetje?ย 

Weet je wel wat bavet betekend? als werkwoord? Zoek maar eens op๐Ÿ˜ 

ย 

Maar wel heel erg leuk en best pittig drie van die flinke Belgische...

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde ย ๐ŸŒŽ

10 minuten geleden, appelvrouw zei:

๐Ÿ˜ 

ย 

Je zet ons wel aan het werk!

Wat bedoel je??

ย 

Naamloos.jpg.d079135e9c68853c8456506e28235741.jpg

ย 

Edit: Ooooo ja, met een kleine b ๐Ÿ˜…

ย 

aangepast door speets
Edit

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Slechte vertaal programma's zeg.

Bavet betekend ook slabbetje, maar dat bedoel ik niet, ik bedoel het werkwoord..probeer maar: je bavet, nous bavettons...

Ja dat snap ik. Alle afgeleiden van bavetter: de baby die bavet, het slabbetje (le bavette) , het zachte -bijna op te zuigen- van het vlees, of van de omelette die nog niet gestold is van binnen, een omelette baveuse.ย 
ย 

Bavetter: Kwijlen

Jetje Bavetje: Kwijlende Jetje๐Ÿคค

aangepast door appelvrouw
  • Like 3

Geplaatst:
Op 16-5-2023 om 17:05, Nasuada zei:

Haha jootje niks persoonlijks hoor, hihi ik leg de link nu pas.

Jorieke, ja worden beste deers๐Ÿ’ฅals alles goed gaat.

idee is om ze tot eind dit jaar te laten lopen dan twee te verkopen en een op wintersport.

als het goed is heb je dan personeel die je gras kort houd, de kosten van de slager en aanschaf gedekt en vlees voor eigen consumptie en evt wat voor de verkoop.

zelfvoorzienend dus:)

ย vergeet te zeggen dat ze een erg mooi en rustig sociaal karakter hebben.ย 

ย 

Herten, kijk een vrouwtjes hert noemen ze ook wel een Koe/Cow, maar deze kende ik nog niet. Steers voor ossen ja dat wel. Algemeen Beefs, want het zal Cattle zijn geen Diary, omdanks dat er Frisian/Holsteiner in zit. Ik ben benieuwd hoe het je/ze vergaat.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

ย 

Geplaatst:

Ik zie geen schurftplekken op de foto's. Al kan ik natuurlijk niet alles zien.ย 

Maar als je de"kale" plekken op de nek/rug bedoeld, dit is geen schurft maar schuurplekken van een te lage stang bij het voerhek. Dat hersteld idd vanzelf.

• Like 1
Geplaatst:

Jussus wat een dames! Het is gelukt dus,
Nas. Moesten ze van ver komen? En hoe oud zijn ze nu?
Ziet er iig mooi uit daar in de wei van de Blije Hoeve!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Gezelligheid op je hoeve is altijd fijn natuurlijk. Wat ik wel zat te ponderen: dan gaan ze dus al met 1 jaar naar de slacht? Ik dacht dat koe-beesten langer nodig hadden? Of niet als het echt vleesrassen zijn? Hoe dan ook een mooie aanwinst

wees bevriend met kleine dingen

BBB zijn heel magere beesten. Koeien na twee drachten (anders nog vaars vanaf 1e dek, of wanneer ongedekt pink) hebben zeker een jaar nodig om bijgevoerd te worden, hoorde ik van een beenhouwer die zelf BBB afmest.

ย 

Maar dit zijn (niet nuchtere) kalfjes en geen koeien. Ouder laten worden kan ook, maar dan heb je rundvlees vrouwelijk en geen kalfsvlees. Vroeger werden er ook veel nuchtere kalveren geslacht.

ย 

Maar wat heb ik toch een afschuw van piercings!

aangepast door donaldk

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

ย 

Geplaatst:

Mooie plaatjes hoor! Leuke beesten ๐Ÿ˜ƒ

ย 

Op 21-5-2023 om 07:53, Nasuada zei:

schurft plekjes

ย 

Het wordt (onder andere) ringschurft genoemd, maar wordt veroorzaakt door een schimmel.

Zie je vaak en ze groeien er wel overheen. Is niet erg, tenzij je zelf rare plekken krijgt. Dan kun je beter even bij de huisarts langsgaan.

ย 

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 3 weeks later...
  • 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...