Eva Geplaatst: 17 januari 2011 Share Geplaatst: 17 januari 2011 Hallo mijn naam is Eva, 41 jaar uit Leeuwarden.gediplomeerd tuinkabouter en fotografe.als kind altijd in de moestuin, toen ik volwassen was ook, totdat ik een kleine kreeg en door mijn rug ging. de kleine is nu 13 en mijn rugpijn over dus....samen met mijn buurman heb ik sinds vorig jaar zomer een moestuin van 2 bij 40 meter. dit jaar hebben we er 4 bij 40 meter bij. als het aan mij ligt nemen we er nog 2 bij 40 m. bij want ik krijg hem wel vol!er zijn zoveel verschillende groente en fruitsoorten die ik erg lekker en interessant vind dus ik heb geen echte favoriet...het is wel de bedoeling om veel vergeten groenten, aparte soorten en gek gekleurde soorten te telen.binnenkort maak ik wel een lijstje met de soorten die ik al heb.veel kruiden, ik ga zelf kruidenmengsels maken...sommige mis ik nog zoals veel basillicum en muntsoorten.de salvia heb ik ook nog niet.ik maak zelf graag jam dus wil ik graag wat meer vruchtstruikjes op de tuin.dit jaar ga ik leren wecken, op zuur zetten etc. en waarschijnlijk ook wijn maken en bier brouwen...al een aantal jaren maar ik vruchtengin, jenever, likeur.sinds een tijdje ook helemaal gek op pepers (en paprika's) en zit ook op een peperforum waar ik echt al ontzettend veel geleerd en veel zaden van gekregen en geruild heb. ik hoop eigenlijk dat dit net zo'n fijn forum is!zo te lezen wel.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 17 januari 2011 Share Geplaatst: 17 januari 2011 Eva, dat wordt zo langzaam aan een flink aantal m2 moestuin. Leuk! Welkom op het forum. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 17 januari 2011 Share Geplaatst: 17 januari 2011 Welkom op het forum! Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frank Houweling Geplaatst: 17 januari 2011 Share Geplaatst: 17 januari 2011 Leuk om je hier te hebben. Welke fruitsoorten heb je? Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 17 januari 2011 Share Geplaatst: 17 januari 2011 Hoi Eva, hardstikke herkenbaar al de dingen die je wilt doen allemaal, grotendeels wil ik die ook ik heb er alleen nog paddestoelen kwekenen zuurkool maken bij Veel plezier hier ! Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Koert Geplaatst: 17 januari 2011 Share Geplaatst: 17 januari 2011 Welkom Eva, dus we kunnen straks mooie moestuinfotoreportages(zou dit woord mogen bij scrabble??) van je verwachten?? Quote Even a broken clock is right twice a day Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dorien Geplaatst: 17 januari 2011 Share Geplaatst: 17 januari 2011 Hoi Eva! Leuk dat je erbij bent!Ben benieuwd naar al die nieuwe dingen die je gaat leren! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
patatje Geplaatst: 17 januari 2011 Share Geplaatst: 17 januari 2011 Hallo Eva, Welkom bij het moestuinforum. Ik lees bij uw intro dat ge reeds een doorwinterde moestuinierster bent, proficiat daarvoor. Op dit forum kunt u zeker en vast wat bijleren, en misschien vooral andere tuiniers verder helpen als zij een probleem of een vraag hebben.Mijn stekje vindt u hieronder. Groetjes, Wilfried Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DVL Geplaatst: 17 januari 2011 Share Geplaatst: 17 januari 2011 Welkom Eva, blij om te horen dat je rugpijn over is en je eindelijk de moestuin in kan! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eva Geplaatst: 18 januari 2011 Auteur Share Geplaatst: 18 januari 2011 wat een fijn welkom! bedankt @Frank Houweling, ik heb al een aantal fruitsoorten maar mijn verlanglistje is nog groter Dadel (zaad gekocht)Amerikaanse blauwe bes (zaad gekocht)Vijg ( ik krijg 1 plant en stekken van verschillende soorten)Chirimoya(zaad gekocht)Herfstframboos(zaad gekocht)Pistache(zaad gekocht)Japanse wijnbes(zaad gekocht)Zwarte bes(staat al op mijn tuin)Aalbes(staat al op mijn tuin)Kruisbes(staat al op mijn tuin)Pruim(staat al op mijn tuin)Japanse wijnbes(staat al op mijn tuin)Druif(staan al op mijn tuin) ik heb je site gezien en ik denk dat je nog wel een bestelling van me kan verwachten @hansm, ja ik heb het hier en daar op het forum gelezen...je bent er net zo een als ik heb je ook zaadjes? misschien kunnen we eens wat ruilen... @Koert, jazeker! ik ga alles wat ik dit jaar op de tuin doe en plant keurig vastleggen...en natuurlijk plaats ik alles hier ook @patatje, nee hoor, zo doorgewinterd ben ik helemaal niet...het lijkt heel wat maar is uiteindelijk niks vergeleken met veel mensen hier...ik kom hier ook voornamelijk om te leren van mensen met ervarings expertise... @DVL, jazeker, dat ben ik ook! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 18 januari 2011 Share Geplaatst: 18 januari 2011 Ja ruilen kan altijd ik vindt ruilen namelijk leuk.Stek jij nooit, heeft wel voordelen bindt ik vooral winterstek zo makkelijk en snel gaat, al moet ik zeggen dat ik ook chinese dadels gezaaid heb en deze komen goed op nadat ze eerst een koele periode in zand/ijskast hebben gehad. Bij Frank wil ik nog de twee honingbes en de platte perzik, maar ik wacht nog even op zijn kortings bonnen Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frank Houweling Geplaatst: 18 januari 2011 Share Geplaatst: 18 januari 2011 Ja ruilen kan altijd ik vindt ruilen namelijk leuk.Stek jij nooit, heeft wel voordelen bindt ik vooral winterstek zo makkelijk en snel gaat, al moet ik zeggen dat ik ook chinese dadels gezaaid heb en deze komen goed op nadat ze eerst een koele periode in zand/ijskast hebben gehad. Bij Frank wil ik nog de twee honingbes en de platte perzik, maar ik wacht nog even op zijn kortings bonnen SST! Dat mogen ze nog niet weten tot Zaterdag! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eva Geplaatst: 18 januari 2011 Auteur Share Geplaatst: 18 januari 2011 Ja ruilen kan altijd ik vindt ruilen namelijk leuk.Stek jij nooit, heeft wel voordelen bindt ik vooral winterstek zo makkelijk en snel gaat, al moet ik zeggen dat ik ook chinese dadels gezaaid heb en deze komen goed op nadat ze eerst een koele periode in zand/ijskast hebben gehad. Bij Frank wil ik nog de twee honingbes en de platte perzik, maar ik wacht nog even op zijn kortings bonnen zodra er wat te stekken valt ga ik stekken! maar ik heb de tuin nog maar net en heb maar weinig planten en zeker weinig zaden! wat heb jij zoal? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.