Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Deze boeken gaan  mee naar de moestuindag. Komt misschien nog wel wat bij. 
Ze gaan sowieso mee, maar als je soms je naam er al op wil hebben , roep dan even. 
ook een zakje jalapenozaadjes ligt hier maar te liggen. 
ik neem ook de her en der beloofde tomatenzaden mee. 

Meenemen voor: 

Mellie:  boek rudolph bakt en de foodies.  
              Lege flesjes

Luffa zaden

Lia:   Olifanten knoflook

Tomatenzaden liguria

Tanja: tomatenzaden Arex huppeldepup

Inmaakboek ( en)

Vincent: knoflook

Jet: inmaak

Angela: snijbonen molen. 

restant boeken gaan ook mee. 

Mocht ik nog iets of iemand vergeten zijn?  Of als je nog iets van zaden zoekt, stuur dan effe een berichtje. 

IMG_2544.thumb.jpeg.19b728def80c029b67d9caaf09514175.jpeg

IMG_2545.thumb.jpeg.6c74e38482eeef98d8464f96f0449348.jpeg

Edited by jootje
  • Like 3
Posted

@jootje ik heb wel belangstelling voor een van de boeken over inmaken, maar zo aan de buitenkant kan ik niet goed beoordelen waar ik in praktische zin het meest aan heb. Heb je een aanrader?

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

• 4 weeks later...
Posted

Wij hadden er vroeger een, urenlang (nouja in mijn herinnering dan he) zitten draaien als pa weer met een krat snijbonen thuiskwam om in te vriezen. Tegenwoordig lust ik geen snijbonen en mijn ouders snijden ze gewoon met een mesje, vertelden ze pas. Nou ja zeg. Met een molen krijg je mooie smalle reepjes. 

• Like 1
Posted

Oohh ja, Arja, zo ging dat bij ons ook!  Tja, 8 kinderen, dus veel snijbonen ( en de rest)  maar dus ook veel handjes om te draaien. 

Ik hield er vroeger niet zo van, brrrr…scheermesjes! , maar nu wel. Maar heb de afgelopen jaren wel begrepen dat er verschillende zijn. Je hebt snijbonen en pronkbonen. Nou, die pronkbonen hoef ik dus niet. Harige scherpe bonen.  
maar “ gewoon” snijbonen dus wel!

Mellie , het is echt een snijbonen molen. En daarvoor handig. Voor het soort reepjes als op het plaatje. Ik gebruik hem dus nergens anders voor. Heb hem zelf ook nog, maar  dan oud en groen ! 
IMG_2570.jpeg.637f487ba100efc0ad666b345d9c055a.jpeg

• Like 1
Posted

Jo dat boek over de huisgemaakte jam en churtneys welke schrijver( s) ? Misschien heb ik een oudere uitgave van dat boek dan is het overbodig, maar zo niet ben ik misschien geïnteresseerd 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎