jootje Posted September 5, 2023 Posted September 5, 2023 (edited) Deze boeken gaan mee naar de moestuindag. Komt misschien nog wel wat bij. Ze gaan sowieso mee, maar als je soms je naam er al op wil hebben , roep dan even. ook een zakje jalapenozaadjes ligt hier maar te liggen. ik neem ook de her en der beloofde tomatenzaden mee. Meenemen voor: Mellie: boek rudolph bakt en de foodies. Lege flesjes Luffa zaden Lia: Olifanten knoflook Tomatenzaden liguria Tanja: tomatenzaden Arex huppeldepup Inmaakboek ( en) Vincent: knoflook Jet: inmaak Angela: snijbonen molen. restant boeken gaan ook mee. Mocht ik nog iets of iemand vergeten zijn? Of als je nog iets van zaden zoekt, stuur dan effe een berichtje. Edited October 2, 2023 by jootje 3 Quote
appelvrouw Posted September 5, 2023 Posted September 5, 2023 (edited) Wat is dat boekje organic Jo? Edit haha chips, dat zijn die zaadjes😂 Edited September 5, 2023 by appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Posted September 5, 2023 Posted September 5, 2023 José, Pauls bakery is dat een tijdschrift van Paul Hollywood? Quote
Jorieke123 Posted September 5, 2023 Posted September 5, 2023 Ik heb even gezocht: andere Paul https://ohmyfoodness.nl/foodtijdschrift-sweet-bakery/ Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Tanja65 Posted September 7, 2023 Posted September 7, 2023 @jootje ik heb wel belangstelling voor een van de boeken over inmaken, maar zo aan de buitenkant kan ik niet goed beoordelen waar ik in praktische zin het meest aan heb. Heb je een aanrader? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
jootje Posted September 29, 2023 Author Posted September 29, 2023 Deze ligt hier ook maar te liggen, als iemand interesse heeft in deze zo goed als nieuwe snijbonen molen? 1 Quote
Mellie Posted September 30, 2023 Posted September 30, 2023 Ik heb me altijd afgevraagd wat je ermee kunt Jootje. Hoe gebruik je het en is het echt handig? Quote
Arja Posted September 30, 2023 Posted September 30, 2023 Wij hadden er vroeger een, urenlang (nouja in mijn herinnering dan he) zitten draaien als pa weer met een krat snijbonen thuiskwam om in te vriezen. Tegenwoordig lust ik geen snijbonen en mijn ouders snijden ze gewoon met een mesje, vertelden ze pas. Nou ja zeg. Met een molen krijg je mooie smalle reepjes. 1 Quote
jootje Posted September 30, 2023 Author Posted September 30, 2023 Oohh ja, Arja, zo ging dat bij ons ook! Tja, 8 kinderen, dus veel snijbonen ( en de rest) maar dus ook veel handjes om te draaien. Ik hield er vroeger niet zo van, brrrr…scheermesjes! , maar nu wel. Maar heb de afgelopen jaren wel begrepen dat er verschillende zijn. Je hebt snijbonen en pronkbonen. Nou, die pronkbonen hoef ik dus niet. Harige scherpe bonen. maar “ gewoon” snijbonen dus wel! Mellie , het is echt een snijbonen molen. En daarvoor handig. Voor het soort reepjes als op het plaatje. Ik gebruik hem dus nergens anders voor. Heb hem zelf ook nog, maar dan oud en groen ! 1 Quote
Arja Posted September 30, 2023 Posted September 30, 2023 Ik zie ze vaak bij de kringloop, van die mooie oude gietijzeren. Quote
angela († maart 2025) Posted September 30, 2023 Posted September 30, 2023 Ik wil hem wel Jootje, ik knip de snijbonen nu met een schaar... 2 Quote
jootje Posted September 30, 2023 Author Posted September 30, 2023 Helemaal goed, Angela! Is voor jou! 😊👍🏻 2 Quote
jootje Posted October 2, 2023 Author Posted October 2, 2023 In mijn topic heb ik aangegeven wat ik voor wie meebreng. check effe of ik je niet vergeten ben….. Quote
Mellie Posted October 3, 2023 Posted October 3, 2023 Check! Klopt helemaal en met de luffa zaadjes ben ik ook heel blij. Quote
appelvrouw Posted October 3, 2023 Posted October 3, 2023 Jo dat boek over de huisgemaakte jam en churtneys welke schrijver( s) ? Misschien heb ik een oudere uitgave van dat boek dan is het overbodig, maar zo niet ben ik misschien geïnteresseerd Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Recommended Posts