Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Welk dier heeft hier gepoept?

Featured Replies

Geplaatst:

Ik vond deze natte klodders op ons haardhout. Best in het open zeg maar, bovenop. Wie herkent het? 

IMG_9858.JPG

IMG_9860.JPG

IMG_9861.JPG

Er lig ook al opgedroogde poep, ik denk van hetzelfde dier, waar pitten in zitten. Van fruit. Best groot ook, formaatje kersenpit maar dan plat...? 

IMG_9863.JPG

En, ik weet niet of dit met de poep te maken heeft, maar ook precies daar liggen een boel ekster(?)veren. 

IMG_9864.JPG

Geplaatst:

HAhaha ik moet direct denken aan het arme molletje met de drol op zijn hoofd. Maar zijn wraak was zoet. [emoji1320] ahahhaa [emoji23][emoji23][emoji23]

Geen idee wie er op je hoog heeft gepoept. Het was niet de ekster. Dat weet ik wel.

Geplaatst:

Een poeptopic! Ja, doen! 

Ik ben een weekje op Ameland, en het poepjesboek (officieel de Veldgids diersporen) ligt thuis, dus ik kan het nu niet voor je nazoeken. Gisteren riep ik zelf ook al om het poepjesboek, want naast ons huisje liggen keutels die ik niet thuis kan brengen.

PXL_20230911_134418381.thumb.jpg.f581c72cc1c71ce5fbdf7a1907eee8f1.jpg

Geplaatst:

De pit lijkt op het binnenste van een perzikpit etc. Of amandel? Ik herken de poepjes niet als vos/ marter oid. Dat is droger en over het algemeen met een puntje. Stinkt het? Ik ken de poep van een wasbeer niet.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur
38 minuten geleden, appelvrouw zei:

wasbeer

:shock:

Toch maar weer even op zoek naar een nieuwe wildcamera want onze oude doet het niet meer :( 

Ik heb net aan de poep staan snuffelen en tja... het ruikt niet naar lavendel ofzo maar ik lees dat het een 'penetrante' geur heeft en dat haal ik er niet uit. 

Geplaatst:

Zijn er wasberen in Nederland?

Dubbelshock [emoji33][emoji33][emoji33]

Geplaatst:

Eerste foto poep van een jong wildzwijn? Wel een beetje aparte plek ervoor.

Hoe lang is dat drolletje? Zou toch bij die denken aan een marter.  Is dit ook even breed als een muntstuk?

7 uren geleden, Jorieke123 zei:

IMG_9863.JPG

Hij eet o.a. muizen, ratten, egels, jonge konijnen, vogels, eieren, kevers, rupsen, kikkers en regenwormen. Ook eet hij, vooral tussen juli en december, veel vruchten en bessen, zoals bramen, bessen van vogelkers en zwarte nachtschade, appels, peren en kersen. 

Al zou die vogel opgegeten zijn, en worden uitgepoept, zou je in de poep veertjes moeten zien.

Wasberen blijken een vaste poep plek te hebben.

https://www.rivm.nl/baylisascaris-procyonis/wasberenlatrines 

Is dit een oud drolletje, was die je al opgevallen? 

image.png

Geplaatst:
  • Auteur
11 minuten geleden, rorror zei:

Is dit een oud drolletje

Ik denk dat dat een oud exemplaar is ja. Ik meende in 1 van de drollen ook wel iets van een veertje te zien. Er zitten iig ook stukjes keverschild in. Ik kan nog eens wat peuren met een stokje. :sick::lol:

13 minuten geleden, rorror zei:

Zou toch bij die denken aan een marter.

Ik weet niet of die lang is omdat ie in natte vorm tussen de 2 balkjes in gezakt of dat hij al langwerpig was toen hij uit het beest kwam... 

Geplaatst:

De plukresten zijn van een houtduif, lijkt mij. De poep is moeilijk te zien, want het zijn meer klodders dan keutels 🤔

aangepast door woldistel

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:
  • Auteur

Er is nog wel weer poep bij gekomen, een paar dagen later, maar ik heb dat niet op de foto gezet want drukdrukdruk. Er zaten veel hele kleine pitjes in, van bessen o.i.d. We hebben er een wildcamera opgehangen maar die heeft nog niets gezien. 

Geplaatst:

Kan best een marterachtige zijn, hoor. Die hebben vast ook wel eens last van slappe poep 😁 

Ik zie in het bos ook wel eens poephoopjes enzo op omgevallen bomen enzo. Marters en familie vinden dat ook leuk als territorium afbakening. Maar soms is het van een vogel.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

En die zat ook niet bovenop de stapel zeg maar?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Moet inderdaad wel een erg grote rat zijn om zulkse dikke keutels te produceren... :wtf:

• 2 jaar later...
Geplaatst:

Dit vond ik vanmorgen op mijn tuinkist. Ongeveer zo groot als een 2 euro munt.

Effe zoeken levert op: waarschijnlijk van houtduif.

Klopt dit, of is het van heel iets anders ? (Geelgekuifde draaikontpoeper ?)

IMG_0180.jpeg

• Jorieke123 heeft de titel gewijzigd in Welk dier heeft hier gepoept?
Geplaatst:

Ik heb nog nooit nijlganzen in m'n tuintje gehad,maar wél houtduiven en Turkse Tortels,dus ik hou het op 1 van beide.....

Geplaatst:
6 uren geleden, Amrutten zei:

houtduif.

Inderdaad even opgezocht. Van Turkse tortel ziet het er zo uit.

Vroege vogels Forum - Poep

Geplaatst:

@Petrasmoestuin

Heeft misschien ook met hun dieet te maken?🤔

Die 'melkchocoladekleur' heb ik hier nog nooit gezien hier,en ze zitten dagelijks op het tuinpad en in de kippenren.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.