Geplaatst: 23 maart 201213 j Hallo, Ik ben Mirjam, 32 jaar en woonachtig in de provincie Groningen.Sinds een maand ben ik trotze "bezitter" van een moestuintje van ongeveer 200m2. Voornamelijk richt ik mij op tomaten en pepers.Overige groenten zijn ook welkom . Op het moment heb ik een stuk of 8 tomatensoorten staan, waarbij een 3tal al een echt bladpaartje aan loopt te maken.Een komkommersoort (Marketmore 76) en courgette beginnen eveneens met echte bladeren. Buiten die om zoals gezegd richt ik me voornamelijk op pepers en hiervan heb ik een 9-tal gekiemde soorten.- Black Scorpion Tongue- Aji Dulce Amarillo- Scotch Bonnet Burkina Yellow- Piri Piri- Habanero White- Seranno Tampequino- Mini Rocoto- Chocolate Fatalii- CGN 21500 Ik zal proberen foto's en verhalen te posten, maar ben nog wel eens vergeetachtig .
Geplaatst: 23 maart 201213 j Welkom geheten en veel lees en vraagplezier op het forum toegewenst. Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
Geplaatst: 23 maart 201213 j Welkom op dit gezellige forum! To plant a garden is to believe in tomorrow.
Geplaatst: 23 maart 201213 j Auteur Allemaal bedankt voor de welkom. @Jeanne - Ik heb 5 jaar alleen maar standaard tomaten (die ook nog niet eens goed geteeld waren) kunnen krijgen. Nu wil ik variatie.
Geplaatst: 23 maart 201213 j Het is zeker lente?? met al dat drukte op het forum Succes met je tuintje!
Geplaatst: 24 maart 201213 j Welkom! Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
Geplaatst: 24 maart 201213 j Welkom! Nou met 200 m2 en hier een beetje lezen dan staat je tuin binnen de kortste keren helemaal vol! Er zijn er hier meer met een paprika, tomaten of peper verslaving!Maar het is wel leuk om misschien ook wat andere groenten te telen of wat fruit neer te zetten! Succes! En foto's vind iedereen hier altijd erg leuk! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Geplaatst: 31 maart 201213 j Welkom! Je hebt leuke soorten pepers er tussen staan. En 8 soorten tomaten valt best mee hoor voor 200m2, ik probeer het dubbele in m'n achtertuin te proppen , maar ik heb dan ook vaak maar één plant per soort. Hoeveel peper/tomaten planten ben je van plan om in totaal neer te zetten? http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
Geplaatst: 31 maart 201213 j Auteur Sorry, even een tijdje afwezig geweest.Druk op de tuin geweest en meegeholpen met een verhuizing binnen de familie. Ik heb een totaal van 11soorten tomaat (geloof ik )- Roma- San Marzano- Pomodori- Een zelfgeoogste in Turkije- Ildi- Riesentraube- Lemon Plum- Sweet Pea Currant- Guernsey Island- Rose Quartz- Rose Quartz Orange Samen met de pepers denk ik een aardig stukje vol te kunnen krijgen, denk een 20 tal planten inclusief peper.Maar er blijven ook zeer zeker een aantal thuis, heb straks beschikking over een stukje dakterras van ongeveer 3 bij 15. Zal een draadje openen om alle geplande dingen te melden en voor de foto's.Momenteel nog erg weinig, maar dat gaat komen... .
Geplaatst: 1 april 201213 j Hoi Welkom. Ik heb maar een tomaat hetzelfde als jij..de san marzano! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 april 201213 j ik had kennelijk al welkom gezegd Volgens mij wordt het Bit een beetje teveel, zo'n topic zonder foto's Good things come in small packages
Geplaatst: 1 april 201213 j Auteur Hint hint hint.... Sorry ben blond en enorm vergeetachtig.Plus de tuin ziet er nog niet mooi uit .
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.