spirrie Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 (edited) Hallo allemaal! Mijn naam is Spirrie en ik neus als een paar dagen rond op dit forum. Wat ik aan tuin heb is: 2 plantenbakken van elk zo'n 1,5 meter aan de zijkant van het huis op het overpad. Da's dus niet echt een plek om groeten te verbouwen. Daarom doe ik dit maar in potten op de vensterbank. Vorig jaar ben ik hier voorzichtig mee begonnen, maar dat is niet helemaal gelukt. Ik hoop dit jaar op een beter seizoen. Ik heb mijn oude voorstelbericht maar even omhoog gehaald. Ben een jaartje weggeweest van het forum. Wel gewoon door getuinierd in de bakken met potten erbij en vorig jaar ook best een goed seizoen gehad. Alleen nu gaat Spirrie binnenkort verhuizen naar een leuk huisje met een leuk tuintje. Wat tuintje moet worden is nu nog 12m2 grindoppervlakte. Dus er is nog wel wat werk te doen, voordat ik kan zaaien en planten. Edited March 19, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Welkom, veel lezen hier,dan kom je van zelf op allerlei ideeën, en voor je het weet staat er heel veel vol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Welkom! Een aantal plantjes en kruiden kunnen het binnen redelijk doen, maar 2 maal een stuk van 1,5 meter?Waarom zou daar niets kunnen groeien, er zijn mensen met een mini balkon en toch wat leuke groenten kweken hoor!Soms is er meer mogelijk dan je denkt! Is het niet op dat stukje dan kan je altijd met wat potten nog best een eind kunnen komen. veel groenten kunnen namelijk ook heel goed in potten en bakken geteelt worden. Tomaten, paprika, peper, courgette maar ook sla wortels, bietjes, radijs, kleine fruit struikjes, aardbeien en kruiden. Of maïs en broccoli.Zelfs een aardappel is leuk om te doen in een zak of mand. Met weinig ruimte kan je ook in de keuken met kiemgroenten denken, is gezond, leuk en neemt amper ruimte in. Dus denk aan taugé, sterrenkers, etc. etc.. Hoe is de ligging van die 2 plekken, zou je een foto kunnen plaatsen? Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
spirrie Posted March 24, 2012 Author Share Posted March 24, 2012 Foto's is op dit moment een beetje lastig, omdat ik geen geen fotocamera heb. Die bakken liggen op het zuiden. In de achterste bak zitten grote struiken lavendel. In de voorste heb ik bloemetjes staan. Op dit moment violen, maar die zijn straks ook weer uitgebloeid. Dan zou ik alsnog wat groente naar buiten kunnen doen, wat ik eerst binnen opkweek. Maar dat moet ik nog eens even bekijken. De komkommer gaat sowieso naar buiten, want daarvoor is binnen geen plek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Denk dat er best het een en ander in kan hoor, op het zuiden is lekekr zonnig! Voor de komkommer een hele goed plek! Hoe breed zijn de bakken? Foto's komen nog wel hoor, maar 't is altijd meteen duidelijk hoe iets eruit ziet en hoe het gaat worden natuurlijk Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Welkom Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Welkom, Spirrie!! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spirrie Posted March 26, 2012 Author Share Posted March 26, 2012 @ Rantje: Heb nu toch maar even de bakken opgemeten. De maten die ik voorheen noemde waren een schatting. Blijkt maar weer dat ik niet kan schatten. De achterste bak is 230x30, de voorste 200x30 Bedenk me nu ineens, nu ik de maten weet, dat het eigenlijk jammer is dat ik er niks mee doe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Hallo Spirrie en welkom op dit forum. Als je slechts een kleine ruimte tot je beschikking hebt, vergt dat veel creativiteit om toch wat te verbouwen. Maar daar kan Miranda (Rantje) je prima mee helpen denk ik! Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 29, 2012 Share Posted March 29, 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisa Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Welkom! Gewoon gaan gebruiken die bakken hoor, in een bak van 230 lang kan je nog best veel kwijt. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 Welkom Spirrie Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts