Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Ook ik stel me even voor (opnieuw!)

spirrie

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Mijn naam is Spirrie en ik neus als een paar dagen rond op dit forum.

Wat ik aan tuin heb is: 2 plantenbakken van elk zo'n 1,5 meter aan de zijkant van het huis op het overpad. Da's dus niet echt een plek om groeten te verbouwen. Daarom doe ik dit maar in potten op de vensterbank.

Vorig jaar ben ik hier voorzichtig mee begonnen, maar dat is niet helemaal gelukt. Ik hoop dit jaar op een beter seizoen.

Ik heb mijn oude voorstelbericht maar even omhoog gehaald. Ben een jaartje weggeweest van het forum. Wel gewoon door getuinierd in de bakken met potten erbij en vorig jaar ook best een goed seizoen gehad. Alleen nu gaat Spirrie binnenkort verhuizen naar een leuk huisje met een leuk tuintje. Wat tuintje moet worden is nu nog 12m2 grindoppervlakte. Dus er is nog wel wat werk te doen, voordat ik kan zaaien en planten.

Edited by Guest

Welkom!

Een aantal plantjes en kruiden kunnen het binnen redelijk doen, maar 2 maal een stuk van 1,5 meter?

Waarom zou daar niets kunnen groeien, er zijn mensen met een mini balkon en toch wat leuke groenten kweken hoor!

Soms is er meer mogelijk dan je denkt!

Is het niet op dat stukje dan kan je altijd met wat potten nog best een eind kunnen komen. veel groenten kunnen namelijk ook heel goed in potten en bakken geteelt worden. Tomaten, paprika, peper, courgette maar ook sla wortels, bietjes, radijs, kleine fruit struikjes, aardbeien en kruiden. Of maïs en broccoli.

Zelfs een aardappel is leuk om te doen in een zak of mand.

Met weinig ruimte kan je ook in de keuken met kiemgroenten denken, is gezond, leuk en neemt amper ruimte in. Dus denk aan taugé, sterrenkers, etc. etc..

Hoe is de ligging van die 2 plekken, zou je een foto kunnen plaatsen?

Foto's is op dit moment een beetje lastig, omdat ik geen geen fotocamera heb.

Die bakken liggen op het zuiden. In de achterste bak zitten grote struiken lavendel. In de voorste heb ik bloemetjes staan. Op dit moment violen, maar die zijn straks ook weer uitgebloeid. Dan zou ik alsnog wat groente naar buiten kunnen doen, wat ik eerst binnen opkweek. Maar dat moet ik nog eens even bekijken.

De komkommer gaat sowieso naar buiten, want daarvoor is binnen geen plek.

@ Rantje:

Heb nu toch maar even de bakken opgemeten. De maten die ik voorheen noemde waren een schatting. Blijkt maar weer dat ik niet kan schatten.

De achterste bak is 230x30, de voorste 200x30

Bedenk me nu ineens, nu ik de maten weet, dat het eigenlijk jammer is dat ik er niks mee doe.

Hallo Spirrie en welkom op dit forum. Als je slechts een kleine ruimte tot je beschikking hebt, vergt dat veel creativiteit om toch wat te verbouwen. Maar daar kan Miranda (Rantje) je prima mee helpen denk ik!

Good things come in small packages