Geplaatst: 27 maart 201213 j jeetje er is hard aan de site gewerkt zeg, wel even wennen.....heb zo met alle werkzaamheden niet zo veel tijd om te buurten maar zo kom ik nooit meer bij gelezen en gekeken weet even niet meer waar allemaal te zoeken ha ha zal mijn best doen....
Geplaatst: 27 maart 201213 j Ach alles wendt, ik ben een onbenul,wat betreft computers,kan er echt helemaal niets van, Maar dank zij de hulp van Miranda en haar moeder,die tevens een filmpje heeft neer gezet, kan ik me al aardig behelpen,o ook dank zij Erny die ook behulpzaam wilde zijn. Gezelliger vind ik het er niet op geworden,wel wat makkelijker, omdat je nu niet alles hoeft te lezen als je dat niet wil,maar ik ben benieuwd naar het reilen en zeilen van iedereen,en om de foto's te bekijken,dus ik heb me geabonneerd op iedereen tot dus ver. succes als je er bij bent,abonneer ik me ook op jou blog
Geplaatst: 27 maart 201213 j Auteur aboneer ? hhuu?? is het niet meer vrij toegankelijk dan ?ik kon zo ver ik keek alles bekijken...en i.d het wordt er niet gezelliger op, ik vondt het wel leuk al die reacties te zien, nu moet je dus al die up-date's aan klikken...ik ga maar eens een blog proberen te maken als de tuin in mijn ogen niet verder kan ..... ben nu nog veel te druk....
Geplaatst: 27 maart 201213 j Achteraf is het wel simpel, en als ik het verkeerd zeg dan moet iemand mij maar verbeteren, en ja je kan elke topic nog gewoon lezen, maar onder iemand zijn blog kan je,je abonneren en aangeven hoe je op de hoogte wil worden gehouden,met een pb of via e-mail of beiden,wat ik gedaan heb, want soms zit ik daar en dan weer daar. dan krijg je dus een bericht dat er iemand een nieuw bericht heeft geplaatst en daar onder kan je weer antwoorden. en zie je de reactie's van andere moestuin collega's. Ik weet alleen nog niet hoe je er boven aan wat kan zetten in het rood wat je bij vele ziet.moet ik nog uit vinden, en wat ik al zei, Je krijgt dus wel een bericht van iemand als je,je geabonneerd hebt, wil je geen bericht van x nou dan doe je dat niet. maar inderdaad de gezelligheid vind ik verloren gegaan eerst gewoon alles lekker bekijken,nu heb je in principe gewoon je eigen draadje,waar geen reactie's meer op komen als diegene je voorbij gaat zeg maar. Maar nogmaals ik heb geweldige hulp gehad.
Geplaatst: 27 maart 201213 j Het jammere van zo'n blog is inderdaad dat de gezelligheid weg is, je meldt je juist aan op een forum voor de gezelligheid, anders had ik wel voor een blog op het www gekozen.Nu komt het toch over alsof niemand nog naar je topic omkijkt (wat in vele gevallen ook zo zal zijn) en je wilt toch graag iets delen met iemand en daar lekker over kletsen Schrijffouten onder voorbehoud
Geplaatst: 27 maart 201213 j Absoluut nog steeds vrij toegankelijk!! ... Abonneren betekent hier dat je een bericht krijgt als er een update op die blog is... Maar het lekkere kletsen kan toch in de Reactie rubriek plaatsvinden Per update... ik vindt het wel lekker overzichtelijk tot nu toe...Het verschil is dat die reacties niet meer tussen de peroonlijkemoestuinseizoenupdates in staan maar in een overzichtelijk aan te klikken apart schermpje.... Geeft eigenlijk juist meer ruimte tot kletsen omdat je niet zozeer gelijk off/topic bent in iemand anders zn eigen topic als je in de nieuwe reactiezone opereert...
Geplaatst: 27 maart 201213 j Jeetje... dus die updates staan niet meer vermeldt bij de nieuwe berichten??? Stom gedoe... ik snap het ook niet, oftewel WIL het niet snappen... ik wil geen vervuiling van mijn email account met mededelingen... dat pietje een nieuwe post heeft gedaan... dan raak ik mijn echte mail kwijt bij zoveel meldingen... liever niet... Geen wonder dat ik het de laatste dagen minder leuk vond... ha, ha... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 27 maart 201213 j Maar het jammere is wel dat als je in iemands blog hebt gereageerd en de blog eigenaar geeft antwoord dat je daar dan geen bericht van krijgt,dus moet je eerst weer zoeken waar je wat hebt gezegd om te checken of iemand weer op jou heeft gereageerd.Ach zo blijf je uit de tuin zullen we maar zeggen Schrijffouten onder voorbehoud
Geplaatst: 27 maart 201213 j Nieuwe updates op de Moestuin Seizoenen staan op dit moment inderdaad niet vermeldt bij de Ongelezen Berichten. Vind ik ook jammer.... Daarom is het handig om je op de gewenste blogs te abonneren zodat je een pbtje krijgt als er een toevoeging is... en zodoende blijf je wel in contact met je fav. blogs... Ik begrijp dat dit alles onder constructie is en weet ook niet hoever de mogelijkheden tot aanpassing gaan.. maar als je een goed idee of opmerking hebt dan kan je die naar Luc of Jorieke PBén want die verwelkomen feedback.... Edit... Jasmin... je kan de emailoptie uitzetten bij foruminstellingen
Geplaatst: 27 maart 201213 j Nou, al met al is dat dan weer geen vooruitgang... Bovendien, ik heb net de blog van Jet zitten lezen... moet je als een Chinees van achter naar voren, van onder naar boven lezen.... oh nee, zelfs Chinezen doen het handiger... Ik zie mezelf niet zo snel zo'n blog aanmaken... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 27 maart 201213 j Ja, dat van zogenaamd achternaarvoren en weer een blogje naar boven moet ik ook zwaar aan wennen. Is ook niet hoe mijn visuele zélf het graag ziet... maar begrijp dat het wel een bekend blogprincipe is Tussendoor de indeling (opgaand of afgaand) aanpassen had ook geen gewenst effect omdat ie dat dan per pagina doet (niet per hele seizoensinput). Maar heb het idee dat we hier ff mee moeten werken en dat er dan vast wel her en der ( zoals ook al direct is gebeurt sinds invoering) wat veranderingen zullen plaatsvinden.
Geplaatst: 27 maart 201213 j Gezelliger vind ik het er niet op geworden, Nou deze komt wel recht uit je hart Jeanne! Ik lach je niet uit hoor - die nuance zit dan weer net niet in die smileys - maar ik moet wel lachen. Gewoon omdat de aanpassingen zo ontzettend veel emoties oproepen. En zoveel verschillende emoties ook. Ik ben namelijk superblij met de nieuwe opzet. Ik ben één van die mensen die al die reacties in mijn topic 'vervuilend' vond. Niet dat ze niet gezellig zijn, maar ik houd mijn seizoentopic meer bij voor mezelf. Het is een eenvoudig toegankelijk dagboek over mijn tuin waar ik zelf volgend jaar (en de jaren daarna) veel praktisch plezier van heb. Als ik terug wil zoeken wanneer ik ook alweer erwten gezaaid heb dan wordt dat een hele klus als je je ook nog door alle reacties heen moet werken. Ik heb vorig jaar dan ook veelvuldig gebruik gemaakt van de 'opschoon' service die Luc aanboodt. En met die nieuwe blogs kan ik makkelijk terugvinden wat ik zoek terwijl iedereen zich te buiten kan gaan aan reacties. Maar ik begrijp inmiddels dat veel mensen schrijven over hun tuin voor anderen, en ik kan me voorstellen dat het dan nogal een aardverschuiving is. VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 27 maart 201213 j Als nieuwe gebruiker ben ik ook blij met nieuwe opzet omdat het de blog schoon en overzichtelijk houdt. De maanden dat ik door al jullie seizoenen (incl. archief 2011) heb zitten scrollen heb ik ook vooral gescrolled richting fotooz en bijbehorend commentaar... al de goedbedoelde reacties en side discussies scrolde ik als onoplettend lezertje meestal snel voorbij. De opgeschoonde seizoenen voorgaand jaar (archief') waren veel fijner om te scrollen en te genieten.Bij begin eigen seizoen( oude situ) moest ik ook nog even wennen aan hoe om te gaan met reacties zodat ze niet opeens een totaal offseizoenstopicgehalte gingen krijgen. Heb ik uiteindelijk geen last van gehad en had ervoor gekozen om diverse reacties in 1 x te beantwoorden. Maar denk wel dat ik op gegeven moment Luc gevraagd zou hebben de boel op te schonen. En dat zou dan best wel veel werk voor hem zijn dus.. als deze opzet ervoor zorgt dat daar minder aanpassingstijdsinput voor nodig is... Dat de reacties een eigen plek hebben ben ik zwaar voor. En ben persoonlijk ook zwaar voor reacties...
Geplaatst: 28 maart 201213 j @Jasmin: Ik snap je even niet... je vindt het lastig dat het nieuwste bericht in een blog BOVENAAN staat? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 maart 201213 j Ik zou het fijn vinden als er een stukje in het forumoverzicht zou zijn met de blogs en ook dat er een rood vinkje bijstaat als ik iets nog moet lezen...dus een soort "nieuwe berichten" melding...dan is het verschil niet meer zo groot met de oude manier van denken.......iets meer toegankelijker voor zo'n vastgeroeste types als ikke Ik heb het geheel even laten bezinken ....iets moet ook een kans krijgen vind ik. toch moet ik zeggen dat ook ik de reacties ertussendoor wel leuker vond, vooral dat je direct ook tips krijgt....als je iets vreemd of fout of anders hebt gedaan dan zou moeten. Als er iemand iets speciaals zoekt en alleen foto's kijkt, snap ik dat al dat gemompel ertussen in vervelend is....achteraf.....maar op het moment dat jijzelf iets schrijft, is het wél leuk, die reacties.....en voor mezelf, heb ik op mijn pc massa's foto's met data erbij...daar kijk ik op terug als ik de voortgang wil weten....dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Geplaatst: 28 maart 201213 j Ik zou het fijn vinden als er een stukje in het forumoverzicht zou zijn met de blogs en ook dat er een rood vinkje bijstaat als ik iets nog moet lezen...dus een soort "nieuwe berichten" melding...dan is het verschil niet meer zo groot met de oude manier van denken.......iets meer toegankelijker voor zo'n vastgeroeste types als ikke Heb ik dus al aan Luc gevraagd.. is niet mogelijk , of in ieder geval zéér lastig. Het forum-deel en het blog-deel zijn uiteindelijk een totaal ander systeem Misschien komt er wel een knopje waarmee je de meest recente updates onder elkaar kan zien, dan kijk je daar en dan zie je direct wat de recentste nieuwe updates zijn Maar dat je nu zelf moet controleren steeds of je alles al gelezen hebt, dat maakt het seizoens deel wel minder aantrekkelijk om te volgen, irritanter dan de off-topic berichten, als je het mij vraagt > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 28 maart 201213 j Maar ik begrijp inmiddels dat veel mensen schrijven over hun tuin voor anderen, en ik kan me voorstellen dat het dan nogal een aardverschuiving is.Ja precies!!! Perfecte omschrijving! Als er iemand iets speciaals zoekt en alleen foto's kijkt, snap ik dat al dat gemompel ertussen in vervelend is....achteraf.....maar op het moment dat jijzelf iets schrijft, is het wél leuk, die reacties.....en voor mezelf, heb ik op mijn pc massa's foto's met data erbij...daar kijk ik op terug als ik de voortgang wil weten....dat is natuurlijk voor iedereen anders. Helemaal mee eens. Als ik iet wil weten pak ik m'n agenda en de map met foto's erbij, op datum Maar het werkt wel de nieuwe manier, maar ik wil kunnen zien waar er reaties gezet zijn, wat er veranderd is toen ik even niet hier aan het neuzen was etc. etc. Ik vind dat je zo waardevolle info misloopt en de soms zeer goede ideeen en oplossingen van anderen. Misschien ben ik wel een van de grootste topic vervuilers hier, maar ik vind de reacties op mijn blogverhalen gewoon heel erg leuk! Niet zo zeer de waardevolle info over hoe iets moet of niet moet maar ook dat simpele van 'leuke foto's' en 'wat ziet het er goed uit' e.d. vind ik dus erg leuk.M'n plantjes groeien goed, maar van de complimenten groeien de mensen achter de plantjes ook Volgens mij ben ik wel erg aan het zeuren en Luc en de anderen wil ik wel een compliment geven omdat ze het allemaal beter en mooier willen maken.Dat betreft hebben we niets te klagen over het forum, de manier dat het bijgehouden wordt en daar horen vernieuwingen ook bij. In combinatie met verschillende ideeen en wensen is het erg lastig om het iedereen naar z'n zin te maken natuurlijk.
Geplaatst: 28 maart 201213 j Ja, ik hink op twee benen. Aan de ene kant vind ik de manier van het bijhouden van je nieuwe seizoen zo erg mooi, prakties en duidelijk..ik kan zelf snel terugzoeken..ik vind het ook niet erg om naar een aparte pagina te gaan waar de seizoenen staan, kan snel zien wie er ge-update heeft, en ik vind mijn eigen pagina er mooi `bijstaan`zo met die reakties alleen op deze speciale update eronder, en niet alles door elkaar.Lastig om niet in een keer te zien of er reakties of reakties op reakties zijn. Feit is dat ik al een blog heb. Ik krijg nu wel meer het gevoel dat ik dingen dubbel doe.Mijn Appeljam in Frankrijk laten vallen zal ik niet doen, en ik vond `het landje van Jet` ook fijn om jullie snelle reakties... Minder gezellig vind ik ook niet..gewoon even wennen denk ik,over een maandje is iedereen er aan gewend is en kletsen we weer lekker door We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 maart 201213 j Dat bezinken herken ik wel, denk dat het nog een poosje duurt voor t bij mij geland is. Eerlijk gezegd heb ik geen zin in nieuwe dingen en constructies maar wil gewoon de tuin in en dan daarna makkelijk het forum lezen etc. De tijd en energie dan ik dan vrij moet maken om het uit te vogelen daar heb ik t eigenlijk te druk voor. Wellicht dat ik enigszins wat ga afhaken daardoor en alleen nog her en der wat lees als ik zin heb.
Geplaatst: 28 maart 201213 j Ik merk wel dat mensen nog meer hun best doen op de updates nu Heb al veel mooie foto's langs zien komen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 maart 201213 j Ik ben bezig om te onderzoeken in hoeverre de nieuwe opzet van de moestuin seizoen beter geïntegreerd kan worden. Het is lastig om beloftes te doen want het is zeker geen, om in moestuin termen te blijven, peulenschil. Het zijn dezelfde systemen maar toch net even iets anders. Wel heb ik het idee dat er meer leden zijn die moeite hadden/hebben met de vele reacties op hun seizoen en vooral met het volgen van andere seizoenen. Het was in de oude opzet gewoon erg moeilijk om nieuwe updates te lezen, niet alles was nuttig en wat nuttig was stond verscholen in de wir-war aan reacties. Om een update te lezen moest je soms meerdere pagina's terug klikken. Ik kan in ieder geval concluderen dat er twee groepen zijn met een aantal leden daar tussen in. De eerste groep heeft graag reacties op hun moestuin seizoen en geeft die ook graag op andere seizoenen, de andere groep ziet liever wat minder reacties om de updates centraal te houden. Ik had het idee dat deze nieuwe opzet een mooie compromis was tussen beiden. Ik denk namelijk dat we ons allemaal wel kunnen vinden in een leesbaar moestuinforum waar het delen van kennis vooropstaat. Een forum waar je als beginner terecht kunt met vragen en duidelijke informatie kunt vinden. Informatie die gebaseerd is op kennis, ervaring, verschillende meningen en werkwijzen van anderen. Maar ook een forum waar je (ook als ervaren lid) inspiratie op kunt doen, kennis kunt maken met nieuwe soorten of teeltechnieken/ methoden en waar je jou ervaring kunt delen met anderen. Natuurlijk heeft gezelligheid een plaatst daarin maar of die in de moestuinseizoen zijn plaats moet vinden, ik denk van niet, daar zijn andere rubrieken en ook programma's voor... In principe is er namelijk niet zo heel veel anders. Je maakt alleen nu per update een nieuw 'topic' in je eigen rubriek aan waarna anderen elke reactie kunnen geven die ze willen. Ik zie in ieder geval wel dat de updates in de nieuwe opzet wel gewoon goed, misschien zelfs wel beter…, bekeken worden. Daar zit hem het probleem niet. In de (on)duidelijkheid hoe en waar reacties te geven en ook bij te houden mogelijk wel, ik kom daar zo op terug. Ik heb er overigens wel spijt van dat ik 'blog' in de link heb gezet. Dit zorgt voor extra verwarring want de opzet is dan wel die van een heel simpel blog met alle forumfuncties, het idee was en is nog steeds dezelfde als die van de oude opzet. Ik denk zelf dat het vooral tijd nodig heeft om aan de nieuwe opzet te wennen, want nogmaals er is niet zoveel anders dan dat het voorheen was. Ik verwacht dan ook dat er straks gewoon weer meer reacties gegeven worden. Dat neemt niet weg dat ik de reacties op de nieuwe opzet niet aandachtig doorlees om te kijken wat er verbeterd kan worden. Houd reacties dus niet stil. Ik hoor liever van iemand dat hij/zij het anders zou doen dan dat hij/zij dit voor zich houdt. Ik heb geen mogelijkheid om annoniem emails te kunnen ontvangen maar reacties kunnen ook via de via de pm of email verzonden worden als je niet publiekelijk wilt reageren. Tot nu toe heb ik de volgende verbeterpunten staan (stuk voor stuk lastig om te realiseren maar ik ga mijn best doen!!):1. Een knop of link om reacties plaatsen moet duidelijker vermeld worden2. Het bijhouden van nieuwe berichten (updates en reacties) moet anders - rode icoontjes - Toon nieuwe berichten - Toon ongelezen berichten3. Het tijdens een reactie plaatsen terug kunnen kijken wat er ook al weer geplaatst is.4. Algehele integratie forum homepage @opmerking over de volgorde, eerste update eerst of laatste update eerst, kun je heel snel instellen onder aan de pagina van elke moestuin seizoen dat je wilt lezen. Kortom er zijn genoeg verbeteringen mogelijk maar dat kost tijd (of zijn niet mogelijk, moeten we even afwachten). Daarnaast is een verandering van wat al 1,5 jaar op een forum staat flink wennen.
Geplaatst: 28 maart 201213 j Van mij mogen de veranderingen best hoor. Niets mis mee. Ware het niet dat ik er eigenlijk niks van snap hoe ik het nu moet doen. Ik heb maar gewoon niets meer geplaatst.Ik weet niet hoe ik mijn oude seizoen ( 1e 2 maanden dit jaar ) moet importeren. Ben het er wel erg mee eens dat de babbel in andermans seizoenstopic minder prominent mag zijn. Er zij genoeg plekken op dit forum waar je je babbelbehoefte kan botvieren. Niets mis mee, maar doe dat dan lekker daar.Paar keer alles doorgelezen. Maar snap het helaas nog steeds niet.
Geplaatst: 28 maart 201213 j Rantje heeft een filmpje gemaakt Bit en Jeanne heeft aan de hand daarvan haar blog kunnen maken en de oude berichten erin kunnen zetten... Moet jou ook daarmee lukken
Geplaatst: 28 maart 201213 j @Bit: Je gaat naar het bericht dat je over wilt zetten (liefst het oudste bericht). Je klikt daar op 'edit' en kopieert alle tekst, en plakt die in het scherm in je blog. ( www.moestuinforum.nl/blog en dan links op 'nieuw bericht') facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 maart 201213 j Luc dank je wel voor je uitleg. persoonlijk had ik geen `last` van reakties op mijn seizoen. Wel vond ik het vervelender bij anderen..als er al reakties waren, en ik terug moest scrollen om het onderwerp te vinden. En soms reakties waarbij zelfs deze kletskous zich af vroeg wat ze er toe deden bij een serieuze vraag. Per slot van rekening zijn we hier voor een forum, dat is, zoals jij zelf zegt.. een leesbaar moestuinforum waar het delen van kennis vooropstaat. Een forum waar je als beginner terecht kunt met vragen en duidelijke informatie kunt vinden. Informatie die gebaseerd is op kennis, ervaring, verschillende meningen en werkwijzen van anderen. Maar ook een forum waar je (ook als ervaren lid) inspiratie op kunt doen, kennis kunt maken met nieuwe soorten of teeltechnieken/ methoden en waar je jou ervaring kunt delen met anderen. Het is goed ons dat te realiseren.Zoals al gezegd, nu vind ik het duidelijker, en ik denk dat we over een maandje allemaal gewend zijn. Je hebt ook gelijk dat het meer `seizoen`bijhouden dan`blog`bijhouden is..er is niet zo heel veel verandert, en met de eventueel te maken veranderingen jouwerzijds wordt het (nog) gemakkelijker..waarvan het toon nieuwe en ongelezen berichten en algehele integratie het snel werken zal bevorderen.Verder mijn petje (strohoed) af. dank voor het verder werken... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.