Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hallo allemaal 👋


favium

Aanbevolen berichten

Hoi! 👋 Ik ben Fabio en woon in Den Bosch. Ik woon en werk sinds 2018 in Nederland en heb sindsdien de Nederlandse cultuur en taal geleerd.

 

Oorspronkelijk kom ik uit Noord-Italië (rond Verona), uit het begin van de Alpen/Dolomiti. In deze bergen heeft mijn opa mij de fascinatie en het respect voor de natuur, moestuinen en dieren bijgebracht. In zijn kleine paradijs had hij ontelbare fruitbomen, kippen, 4 moestuinen, konijnen, bloemen, ... Ik houd van alles wat de natuur te bieden heeft en ik probeer mijn steentje bij te dragen om de natuur zoveel mogelijk te helpen. 

 

Ik heb nu, na heel veel dromen, eindelijk een stukje land (400m2 weiland) kunnen huren en ook een volkstuin (100m2) gekregen.

 

Volkstuin:

 

be8df40d-0074-4eaf-bacd-9a988b13dce8.thumb.jpg.0c984525b30f186436010ff42f4ba401.jpg

 

 

Weiland (work in progress):

 

603e6fbc-82fd-4a92-a8ea-cf3bb4d0d49b.thumb.jpg.2f3d8711594d287940157b94b17cb8fe.jpg

 

ac4f5035-48ea-4020-bad6-565b86c9cb77.thumb.jpg.5fb32bb8ce66bd84eb7469455b9f7f5a.jpg

 

9e81cd54-2684-4cf3-913b-73410773e717.thumb.jpg.e1eee665faee0554b08b645137efea8b.jpg

 

(Tips over hoe je het weiland omtovert in een moestuin zijn zeer, zeer welkom!)

 

 

 

Ik ben ontzettend dankbaar dat ik nu alles wat ik in deze jaren heb geleerd in de praktijk kan gaan brengen. Ik ga in 2024 ook beginnen met een imkercursus, dus dan heb ik een moestuin en mijn eigen bijen! Is dat niet geweldig?

 

Hopelijk kan ik van iedereen hier veel leren en kan ik hulp krijgen bij mijn fouten 🪴

aangepast door favium
  • Like 14

Moestuin // Bijen // Koken

 

Vriend van de Natuur 🤝

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Wat een leuke plannen en wat fijn dat je dit jaar kunt starten! Met je achtergrond zit het wel goed.

Om je weiland tot tuingrond te veranderen zonder te spitten, zou ik de boel met karton bedekken. Daarover heen als je aan kunt komen, mest of anders bigbags met tuinaarde laten komen. Dan heb je met minimale inspanning in de lente je moestuin gereed.

Veel plezier in elk geval! Groene groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Welkom. De tip van Mellie is top. Zo heb ik in een paar dagen tijd 120 m2 gecreëerd. Maar daarvoor heb ik wel 8 kuub compost nodig gehad.
Als tip wil ik je aanraden om wat filmpjes van Charles Dowding te kijken.

  • Like 1

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...