Dahli Geplaatst: 31 augustus 2024 Geplaatst: 31 augustus 2024 Oh @Polly168 jaloers! Wat een mooie oogst al. Hier zijn eigenlijk alleen de Early jalapenos pas rijp. Quote
Dahli Geplaatst: 2 september 2024 Geplaatst: 2 september 2024 Chiluacle 2, 3 en 4 zijn geoogst. Deze hebben een normaal formaat. Nummer 1 was heel klein en loeiheet. Deze zijn echt heel mild. Hoe kleiner hoe heter blijkbaar, dat geldt voor deze 3 ook. Het komt echter niet in de buurt bij die eerste. Soort Russische roulette. Daarna doorgesneden en zijn ze de zon in gegaan. Zaad ga ik oogsten, want deze komt terug, al was het alleen al om de prachtige plant van enorm formaat. 3 Quote
acpronk Geplaatst: 3 september 2024 Geplaatst: 3 september 2024 Gisteren shishito geoogst, maar ik zie nu dat die eigenlijk groen geoogst moeten worden. Nou ja, rood kan natuurlijk ook. Er zijn ook nog wel andere pepers rijp, maar heb niet de tijd/zin gehad die te oogsten. Er staat ook nog een peperplant in P11, moet nodig de grond in en kan dan meteen wat oogst eraf halen. 4 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Polly168 Geplaatst: 3 september 2024 Geplaatst: 3 september 2024 Hoe kan het dat de jalapeno compadre zo langzaam afrijpt? De scorpion chocolate en andere hete pepers zijn al verder. De kleine eerste bolletjes van de compadre zijn wel al rood. Maar de meeste grotere groene smaken nog redelijk bitter met weinig scherpte. 2 Quote
Dahli Geplaatst: 3 september 2024 Geplaatst: 3 september 2024 Wat een mooi assortiment @Polly168. Jij hebt al gele Madame Jeanette zie ik. Die beginnen hier pas net te kleuren. Quote
Polly168 Geplaatst: 3 september 2024 Geplaatst: 3 september 2024 @Dahli. Dankjewel. Is geen madame jeanette. De gele van links naar rechts zijn. Scotch Bonnet Foodorama Bahamian Goat Topaz. Madame Jeanette staat wel voor volgend jaar op de wensenlijst?☺️ 1 Quote
Mellie Geplaatst: 3 september 2024 Geplaatst: 3 september 2024 @acpronk voor de chilivlokken zijn ze rood wel het lekkerst. Rood vind ik ze wel lekkerder ook. Heel geurig. Ik heb dit jaar heel grote er aan hangen. Ben benieuwd hoe pittig ze gaan worden. Heb pas 1 rode…. Nog even geduld. Quote
acpronk Geplaatst: 3 september 2024 Geplaatst: 3 september 2024 @Mellie ik had er al wat meer kunnen hebben, maar de slakken hebben de eerste paar aangetast, en die zijn weggerot. Maar ongeveer de helft was rijp, dus zo'n grote oogst heb ik helaas niet. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Dahli Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 Joehoe! De Madam Jeanette begint eindelijk te rijpen. Wonderschoon vind ik ze. Ik kan wel zeggen dat het kweken van pepers mijn tweede grote liefde is geworden (samen met tomaten). Groot bijkomend voordeel: je kunt lekker al in januari beginnen! 4 Quote
Arja Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 Jaaa die voorpret in januari is geweldig he? Hier beginnen de eerste pepers ook te rijpen. Gisteren de eerste Big Bomb geoogst. 1 Quote
Rookie Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 Beginnen jullie alle pepers al in januari? 1 Quote
Arja Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 Ik wel. Ze groeien super langzaam. 1 Quote
Dahli Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 @Rookie ik heb ze dit jaar voor het eerst en ben in de loop van januari met de denomethode begonnen. Komend seizoen begin ik iets eerder. Wat @Arja zegt: zeker in het begin gaat het tergend langzaam, zeker de chinens types. Die rijpen buiten bij mij ook als laatste af, begint nu pas. De annuum’s gaan ietsjes sneller en rijpen hier al vanaf eind juli. Ik denk dat als je later begint, er een kans (bij buitenteelt) bestaat in geval van korte zomer dat je ze niet rijp krijgt. Heel veel legitieme redenen dus om al lekker in januari te beginnen 😉. 2 Quote
Rookie Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 Ik doe ook de denomethode, maar ik ben dit jaar heel laat begonnen. Ik ga volgend seizoen dus ook lekker heel vroeg beginnen. Januari: pepers, uien en prei voorzaaien dus.😊 1 Quote
Mellie Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 Een bekend gezegde luidtKerstboom eruit is capsicum erin. Kennen jullie die niet?! Misschien heb ik hem wel zelf verzonnen, maar hij is niet minder waar. Ik begin dan ook elk jaar braaf in januari 4 Quote
Gitta Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 Ik wil volgend jaar ook weer pepers zaaien. Had dit jaar een jaartje overgeslagen. Ik had zoveel andere groentes om te zaaien en geen ruimte voor de pepers. Gelukkig nog veel in de vriezer van vorig jaar. 1 Quote
Dahli Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 19 minuten geleden, Mellie zei: Kerstboom eruit is capsicum erin. Dat wordt 1 januari dan! Dan ben ik hem meestal wel zat. Nu dus gelegitimeerd pepers zaaien op 1 of 2 januari 🥳 3 Quote
rorror Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 Ik ga volgend jaar ook mee, met kerstboom eruit capsicum erin! Nu een aantal jaar achter elkaar in verschillende maanden gezaaid en toch geeft eerder zaaien en dus grotere planten dus beter resultaat. 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
woldistel Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 Ik ben weer eigenwijs, natuurlijk🙃 Ik ga binnenkort de eerste peper zaaien. Siberische Hauspaprika (die stiekem gewoon een peper is) schijnt het in koele omstandigheden en met weinig licht nog te doen. Dat moet getest! De rest gaat in januari en februari zoals vorig jaar. 3 Quote
Gitta Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 @woldistelik ben erg benieuwd. Hou je ons op de hoe ze het doen met weinig licht en met koude? 1 Quote
Rookie Geplaatst: 7 september 2024 Geplaatst: 7 september 2024 Doe je dat dan in een kas @woldistel? Als je de naam mag geloven kan die inderdaad wel wat kou verdragen, maar toch? 1 Quote
woldistel Geplaatst: 7 september 2024 Geplaatst: 7 september 2024 @Rookie Nee, in huis op de vensterbank zonder extra licht of warmte. Ik wil ook nog weer een aantal planten van dit jaar overwinteren. En dan begin januari de C. baccatum en Chinense zaaien en begin februari de C. Annuum (pepers en paprikas). 15 uren geleden, Mellie zei: Kerstboom eruit is capsicum erin. Die kan zo op een tegeltje. 😄 3 Quote
woldistel Geplaatst: 7 september 2024 Geplaatst: 7 september 2024 Nee, geen uitgerekte foto, maar gewoon Aji Cachucha Purple Splotched. Platte ufo's die van paars/groen verkleuren naar rood. Diana Stek vindt ze mildheet, maar die rode heb ik net opgegeten en deed niks. Behalve dat gekke peper-kuchje wat ik zelfs heb bij de aller-lafste pepers, zoals Aji Delight en Habanada. Net ook nog bij een onrijpe Peachadew met wel een beetje gloei. Kuch, kuch, ja, dit is een peper. Hebben jullie dat ook? Bij paprika's geen kuchje. 4 Quote
Gitta Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 @woldistelNee, dat heb ik niet. Het is me in ieder geval nooit opgevallen. 2 Quote
donaldk Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 Mijn seizoen:-(. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.