Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Chiluacle 2, 3 en 4 zijn geoogst. Deze hebben een normaal formaat. Nummer 1 was heel klein en loeiheet. Deze zijn echt heel mild. Hoe kleiner hoe heter blijkbaar, dat geldt voor deze 3 ook. Het komt echter niet in de buurt bij die eerste. Soort Russische roulette. Daarna doorgesneden en zijn ze de zon in gegaan. Zaad ga ik oogsten, want deze komt terug, al was het alleen al om de prachtige plant van enorm formaat. 

IMG_6468.jpeg

IMG_6469.jpeg

• Like 3
Geplaatst:

Gisteren shishito geoogst, maar ik zie nu dat die eigenlijk groen geoogst moeten worden. Nou ja, rood kan natuurlijk ook.

IMG_20240902_121847.thumb.jpg.1ef291adb61c46acf5223b61a2c4492f.jpg

Er zijn ook nog wel andere pepers rijp, maar heb niet de tijd/zin gehad die te oogsten.

Er staat ook nog een peperplant in P11, moet nodig de grond in en kan dan meteen wat oogst eraf halen.

• Like 4
Geplaatst:

Hoe kan het dat de jalapeno compadre zo langzaam afrijpt? De scorpion chocolate en andere hete pepers zijn al verder.

De kleine eerste bolletjes van de compadre zijn wel al rood. Maar de meeste grotere groene smaken nog redelijk bitter met weinig scherpte.

IMG-20240903-WA0002.jpeg

• Like 2
Geplaatst:

@acpronk voor de chilivlokken zijn ze rood wel het lekkerst. Rood vind ik ze wel lekkerder ook. Heel geurig. Ik heb dit jaar heel grote er aan hangen. Ben benieuwd hoe pittig ze gaan worden. Heb pas 1 rode…. Nog even geduld.

Geplaatst:

Joehoe! De Madam Jeanette begint eindelijk te rijpen. Wonderschoon vind ik ze. Ik kan wel zeggen dat het kweken van pepers mijn tweede grote liefde is geworden (samen met tomaten). Groot bijkomend voordeel: je kunt lekker al in januari beginnen!

IMG_6485.jpeg

• Like 4
Geplaatst:

Jaaa die voorpret in januari is geweldig he?

Hier beginnen de eerste pepers ook te rijpen. Gisteren de eerste Big Bomb geoogst. 

• Like 1
Geplaatst:

@Rookie ik heb ze dit jaar voor het eerst en ben in de loop van januari met de denomethode begonnen. Komend seizoen begin ik  iets eerder. Wat @Arja zegt: zeker in het begin gaat het tergend langzaam, zeker de chinens types. Die rijpen buiten bij mij ook als laatste af, begint nu pas. De annuum’s gaan ietsjes sneller en rijpen hier al vanaf eind juli. Ik denk dat als je later begint, er een kans (bij buitenteelt) bestaat in geval van korte zomer dat je ze niet rijp krijgt. Heel veel legitieme redenen dus om al lekker in januari te beginnen 😉

• Like 2
Geplaatst:

Ik doe ook de denomethode, maar ik ben dit jaar heel laat begonnen.

Ik ga volgend seizoen dus ook lekker heel vroeg beginnen.

Januari: pepers, uien en prei voorzaaien dus.😊

• Like 1
Geplaatst:

Een bekend gezegde luidt
Kerstboom eruit is capsicum erin.
Kennen jullie die niet?! Misschien heb ik hem wel zelf verzonnen, maar hij is niet minder waar. Ik begin dan ook elk jaar braaf in januari

• Like 4
Geplaatst:

Ik wil volgend jaar ook weer pepers zaaien. Had dit jaar een jaartje overgeslagen. Ik had zoveel andere groentes om te zaaien en geen ruimte voor de pepers. Gelukkig nog veel in de vriezer van vorig jaar.

• Like 1
Geplaatst:
19 minuten geleden, Mellie zei:

Dat wordt 1 januari dan! Dan ben ik hem meestal wel zat. Nu dus gelegitimeerd pepers zaaien op 1 of 2 januari 🥳

• Like 3
Geplaatst:

Ik ben weer eigenwijs, natuurlijk🙃 Ik ga binnenkort de eerste peper zaaien. Siberische Hauspaprika (die stiekem gewoon een peper is) schijnt het in koele omstandigheden en met weinig licht nog te doen. Dat moet getest!

De rest gaat in januari en februari zoals vorig jaar.

• Like 3
Geplaatst:

@Rookie Nee, in huis op de vensterbank zonder extra licht of warmte. Ik wil ook nog weer een aantal planten van dit jaar overwinteren. En dan begin januari de C. baccatum en Chinense zaaien en begin februari de C. Annuum (pepers en paprikas).

15 uren geleden, Mellie zei:

Die kan zo op een tegeltje. 😄

• Like 3
Geplaatst:

IMG_20240907_160513205_HDR.thumb.jpg.a837d8c92efd83b9691b272e8ceccc3e.jpg

Nee, geen uitgerekte foto, maar gewoon Aji Cachucha Purple Splotched. Platte ufo's die van paars/groen verkleuren naar rood. Diana Stek vindt ze mildheet, maar die rode heb ik net opgegeten en deed niks.

Behalve dat gekke peper-kuchje wat ik zelfs heb bij de aller-lafste pepers, zoals Aji Delight en Habanada. Net ook nog bij een onrijpe Peachadew met wel een beetje gloei. Kuch, kuch, ja, dit is een peper.

Hebben jullie dat ook?

Bij paprika's geen kuchje.

• Like 4

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...