Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aubergine 2024


Gallox

Aanbevolen berichten

Tuurlijk! Afgelopen jaar was de opbrengst niet zo geweldig, maar dat komt deels door mijzelf (weinig gewaterd/gevoed en een beetje vergeten in de tunnelkas) en de tweede helft van de zomer was het weer gemiddeld ook bagger. Fris, nat en weinig licht.

 

Volgend jaar ga ik voor lang en dun! Pink Flamingo, Japanese Pickling en Snake of Mugla gaan het worden. Violetta Lunga 3 ook. En dan heb ik nog de keuze uit Black Beauty, Halflong White en Tsakoniki. Wat meer in grote potten en in de warme hoek van de tuin achter huis. Nu al zin in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaar 4 voor de aubergines, totale oogst tot nu toe met de Black Beauty en Violetta Lunga 3 is maar liefst 1(!) normale aubergine.

 

Dit jaar ga ik voor Nawal F1, blijkbaar een professioneel ras. Een wanhoopspoging om eens fatsoenlijke planten en een fatsoenlijke oogst te krijgen. Opgeven doen we niet. 😅

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
7 uren geleden, Mellie zei:

Ze groeien zo belachelijk traag

 

Valt wel mee is mijn ervaring. Beetje tussen tomaat en paprika in. Ik zaaide altijd tegelijk met de tomaten, maar kweek geen aubergines meer. Vallen hier minder in de smaak dan tomaten, paprika, pepers, komkommers, courgette en ... meloenen.

  • Like 1

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vandeweek nog wat aubergine gezaaid. Ieder jaar met mijn tuinbuurman Habib een stuk of 70 aubergine planten. Vorig jaar viel wat tegen ja, maar het jaar ervoor toch zeker 300 aubergines, buitenteelt! Was een turkse lange dunne variant. Nu heb ik de lunga en lunga3 gezaaid en ik vond nog wat van die turkse zaden. Geen idee welke soort. Beetje zoals lunga op de foto's. 

Habib zaait meestal rond deze tijd, en dat gaat prima qua opbrengst. Vorig jaar erg lang koud en nat, en ze stonden al buiten. Ik heb nu wat klimaatdoek of iets gekocht om een tentje te maken tegen koude wind enzo. Dat zal wel verschil maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Dit jaar voor het eerst aubergine gezaaid. Barbantane.

Op een warmtemat. Zaad is erg slecht opgekomen. Maar als het goed is, hou ik er toch een paar plantjes aan over. Genoeg om te testen of het volgend jaar voor herhaling vatbaar is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...