acpronk Geplaatst: 18 juni 2024 Geplaatst: 18 juni 2024 Moet een beste foto, maar in het kweekkasje waren (minimaal) 12 plantjes opgekomen. Het even niet gekeken, het was er aardig droog geworden. Nu even zonder de kap kunnen ze lekker nat van de regen worden. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mai Pensato Geplaatst: 18 juni 2024 Geplaatst: 18 juni 2024 7 minuten geleden, acpronk zei: Nu even zonder de kap kunnen ze lekker nat van de regen worden. ... en prooi voor de slakken ...pas maar op! 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Arja Geplaatst: 19 juni 2024 Geplaatst: 19 juni 2024 Ik denk enige groei te bespeuren. Wat groeien die dingen allemachtig langzaam, zeg! Het maakt het wel een heel grappige wedstrijd zo. Heel anders dan dat supersnel groeiende spul 😆 6 Quote
Marinke Geplaatst: 19 juni 2024 Geplaatst: 19 juni 2024 De tweede zaai komt naar boven. Wie weet wie weet... Ik heb het ide dat de eerste zaai al weken stil staat inmiddels 3 Quote
Frans Geplaatst: 19 juni 2024 Geplaatst: 19 juni 2024 Even laten zien wat mijn wedstrijdplanten in de kas de afgelopen week gepresteerd hebben. Het is overigens niet de bedoeling dat ik nu wekelijks een update ga geven. Om goed te kunnen vergelijken nog één keer deze foto van vandaag een week geleden... ... en zo staan ze er vandaag bij. De hoogte van de planten : In de rij van voor naar achter respectievelijk 74, 73 en 68 cm. In kuip bij de kousenband 90 cm In de bak 41 en 56 cm. (Deze planten staan er een week) Mieren zouden weleens een serieus probleem voor de verdere groei kunnen gaan worden. Een tijd geleden zat mijn kas onder de gevleugelde mieren die ik zoveel mogelijk met een stofzuiger heb weg gevangen. Er moeten er een heleboel zijn over gebleven want ik heb momenteel zeker een tiental nesten onder de tomaten en wedstrijdplanten zitten . De mierenlokdoosjes die er staan helpen niet omdat er waarschijnlijk veel meer nieuwe mieren bij komen dan dat er sneuvelen. 2 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Dahli Geplaatst: 19 juni 2024 Geplaatst: 19 juni 2024 Wat een groei-explosie @Frans, in 1 week 😳! Het worden een soort bomen. Iemand een idee wat de gemiddelde lengte wordt? Ik heb er eentje onder een vijgenboom gezet, maar als ik dit zie, verdwijnt die straks tussen de takken van de vijg. Quote
Wortel Geplaatst: 19 juni 2024 Geplaatst: 19 juni 2024 Wow, die zijn echt in een spurt! Dat van die mieren herken ik, hier de kas ook vol mee. Denk dat het komt omdat dat dit jaar de enige plek met relatief droge grond is. Quote
Liekie Geplaatst: 19 juni 2024 Geplaatst: 19 juni 2024 Ik was mijn zaaisels een beetje vergeten nadat de slakken er huisgehouden hadden, maar er waren zowaar 2 laatkomers die de slakken gemist hebben. Die heb ik opgepot en staan er nu zo bij. Ik doe dan blijkbaar toch nog mee in de wedstrijd! 6 Quote
Arja Geplaatst: 19 juni 2024 Geplaatst: 19 juni 2024 (aangepast) Lichtelijk OT: ik heb ook veel mieren, gewoon buiten, ondanks alle regen. Ook verschillende soorten. Nesten in de grond onder het terras, maar ook gewoon in de aarde middenin de groententuin. Vraag: wat voor schade kunnen mieren aan planten veroorzaken? Ik zie het probleem namelijk niet, maar misschien mis ik iets. 20 juni 2024 aangepast door Arja Quote
acpronk Geplaatst: 19 juni 2024 Geplaatst: 19 juni 2024 @Arja sommige mieren melken (blad)luizen tussen de wortels van planten, of ze graven gangen tussen de wortels waardoor de wortels schade lijden. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Lia56 Geplaatst: 19 juni 2024 Auteur Geplaatst: 19 juni 2024 Lijst is weer aangepast met de benodigde foto's / links Quote
Vik Geplaatst: 21 juni 2024 Geplaatst: 21 juni 2024 Er begint 3 weken na uitplanten in de kas stilaan wat groei in te komen 🤞 2 Quote
Erny Geplaatst: 22 juni 2024 Geplaatst: 22 juni 2024 (aangepast) Nou, hier zijn de zieligste plantjes opgevroten door de slakken. Had de twee beste plantjes tussen de basilicum verstopt. Die hebben die aanval dus overleefd. Meegenomen naar de tuin. Hebben 's nachts buiten gestaan... vond 1 plantje niet fijn, ook de natte voetjes blijkbaar niet aangenaam dus die hing er nu wat verlept bij. Op de moestuin heb ik de uien in aarde staan waar uit zichzelf allerlei soorten melde opkomen. Rode melde, Boomspinazie en de "ordinaire" groene melde. Dacht dat dat dan wel de beste plek voor ze zou zijn. Dus daar staan ze nu. Gezellig tussen de uien. En ja.... er heeft aan mijn beste plantje ook al een slak zitten knagen.... En dit is één van de buurmeldes die qua groeikracht als voorbeeld mag dienen. De Boomspinazie, die gaat echt nog wel weer 3 meter hoog worden. 22 juni 2024 aangepast door Erny 4 Quote
Wortel Geplaatst: 23 juni 2024 Geplaatst: 23 juni 2024 De kolen moesten eruit, dus de 2 verstekelingen die bij de kolen stonden ook maar naar buiten gezet. En een van de andere staat nu in de kas, kluitje was al mooi. Er zijn nog een paar reserve, eerst even kijken of de 2 buiten de slakken kunnen overleven... 5 Quote
bonnie f Geplaatst: 23 juni 2024 Geplaatst: 23 juni 2024 Tsja... Het gaat. 25 cm hoog. Het irritante is dat ik ergens een zakje gekregen gemengd bloemenzaad had gestrooid. Daar zat blijkbaar ook een amaranthus bij. Die is al hoger dan mijn zorgvuldig gekweekt goed. 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Dahli Geplaatst: 23 juni 2024 Geplaatst: 23 juni 2024 Vanwege de goede pot-resultaten van sommigen heb ik mijn tweede exemplaar vandaag in een definitieve (denk ik) pot gezet. Het volle grond exemplaar groeit goed en ook de laatste zaailing heeft een groter potje gekregen. Respectievelijk 10 cm, 40 cm en 50 cm hoog. Alles is overigens gelijktijdig gezaaid alleen op andere tijdstippen boven gekomen. 6 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 juni 2024 Geplaatst: 24 juni 2024 Zucht: Die in de bak met aardbeien doet het beter: 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 24 juni 2024 Geplaatst: 24 juni 2024 Ja die is mooi! Bij mij gaat het nu ook hard..vergelijk eens met mijn post van 4/6😝 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
redzebra Geplaatst: 24 juni 2024 Geplaatst: 24 juni 2024 Jehebt er nog 2, de stand van de herzaai zondag was hier zo (ook nog 2 over), Ik dacht waar ze nu staan komen de slakken echt niet, ik had ze al verplaatst sinds de laatste onthoofding, maandagochtend .... bleef alleen degene vooraan nog over. Maar ja, je moet er maar 1 hebben en het is tot oktober, dus wie weet komen we terug in de running @appelvrouw 😁 3 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 24 juni 2024 Geplaatst: 24 juni 2024 Op 11-6-2024 om 22:01, Mai Pensato zei: de grootste ruim 140 cm Korte update: mijn grootste boom nadert nu de 180 cm. Maar ja, het gaat om de bloeiaar.... 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
appelvrouw Geplaatst: 24 juni 2024 Geplaatst: 24 juni 2024 4 uren geleden, redzebra zei: komen we terug in de running We zijn nog in de running! Hou vol Bert, gaasje erover misschien? 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 26 juni 2024 Geplaatst: 26 juni 2024 Het groeit inmiddels wel. Een beetje. En er is wat blad ... verschrompeld? Misschien te felle zon ofzo. Ik laat ze lekker staan waar ze staan, we zien het wel. Quote
Roland Geplaatst: 26 juni 2024 Geplaatst: 26 juni 2024 De mol zit onder mijn planten, alle wortels zijn los Quote
MROE Geplaatst: 29 juni 2024 Geplaatst: 29 juni 2024 Hierbij een aantal foto’s die ik de moeite waard vindt. 20 centimeter is de langste bloemaar. die onder het vogelnet is het grootst. Vergeten de hoogte te meten. 9 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.