acpronk Geplaatst: 13 augustus 2024 Geplaatst: 13 augustus 2024 7 uren geleden, Mellie zei: Een vlieger opgehangen in een boom waar alle vogels uit de wijk komen om lekker te poepen en mijn vijgen opeten. Het was doodeng, want die boom is minstens 35 meter hoog. Ik zit ergens op de helft met een vlieger en bibberende knietjes. Zie je het voor je?! Eigenlijk niet.. heb je een foto? Of anders een foto van alleen de vlieger? 2 huizen hoog, zou ik ook van gaan bibberen...! Vanmiddag, het was al 17:30, eerder had ik geen tijd, de kofferbak van de auto vol gezet met nog meer potten en wat planten om naar de moestuin te brengen. De tuin moet leeg. Nog ongeveer 4 ritjes met de auto schat ik. Praatje gemaakt met buurman, van een andere buurman wat rode bieten gekregen en wat kleine klusjes gedaan. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Rookie Geplaatst: 14 augustus 2024 Geplaatst: 14 augustus 2024 Meloenen en pompoenen uitgedund en getopt. Mega leermoment: van bovenaf beginnen met snoeien!😒 Het was zo'n mooi pompoentje...😞 Quote
woldistel Geplaatst: 14 augustus 2024 Geplaatst: 14 augustus 2024 Wieden en schoffelen en de zoon van mijn tuinachterbuurman condoleren. Mijn tuinachterbuurman was al 91 jaar en de ochtend voor zijn verscheiden heeft hij nog wat op zijn tuin gerommeld. Hij was er op ons complex vanaf de oprichting ergens in de jaren '70 al bij. Persoonlijk zal ik zijn blauw met bordeauxrood gestreepte trui missen. Die zag ik altijd vanuit mijn ooghoek, totdat het te warm werd, dan hing de trui ergens aan een paal. Zijn zoon neemt nu de tuin over, dus die blijft in de familie, maar dan zonder trui. Ook tomaatjes en bonen, bramen en frambozen geplukt en een paar komkommers weggegeven. Toen regen en maar weer naar huis. 4 Quote
Rookie Geplaatst: 14 augustus 2024 Geplaatst: 14 augustus 2024 Het spijt me te horen van je tuinbuurman... Sommige mensen maken zo'n onuitwisbare indruk hè? 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 14 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2024 Vooral veel gekletst, te broeierig om veel te doen. Nog wel komkommers geoogst en ze water gegeven en de tomaten wat bijgemest met wormenpies. Boontjes geplukt en afgehaald en toen ik terug ging werd het net lekker fris. 1 Quote De moestuin van Patrijs
woldistel Geplaatst: 15 augustus 2024 Geplaatst: 15 augustus 2024 @Rookie En zo herkende ik ineens jouw huis met muurtuin vanmiddag (toen we van Bourtange kwamen) van de foto van 7 augustus. Zo leuk! Zelf dus niks gedaan in de moestuin, want rondje Bourtange vesting. Alwaar wel een moestuin gezien naast een klein huisje. Toyota Aygo stond er ook al, dus lief en ik hadden er zo in kunnen trekken. Wel ver fietsen naar mijn werk. 3 Quote
Rookie Geplaatst: 15 augustus 2024 Geplaatst: 15 augustus 2024 Dat is grappig @woldistel! Ja, we wonen echt leuk, zo aan de doorgaande weg. Veel toeristen op de fiets, altijd goed voor een praatje. Het is een stuk rustiger in de winter, maar het is altijd mooi hier. 2 Quote
G. B. Geplaatst: 15 augustus 2024 Geplaatst: 15 augustus 2024 Onkruid weggehaald tussen de prei, wortels en kolen. Bonen, kroten en aardbeien geoogst. 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 15 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2024 Beter weer om te werken. Met de schrepel tussen de aardbeiplanten doorgewerkt. Geschoffeld. Een deel van de platte bak van melde ontdaan. De suikererwten opgeruimd en een deel van de eerste sperziebonen. Een kruiwagen mest op de composthoop gegooid. De reserve palen en oud hout verplaatst en wat uitgezocht. Pootuitjes gezet. Suikererwten en flink wat tomaten mee naar huis samen met wat aangetast blad. Nog twee gevallen tomaten opnieuw opgebonden, er waren hier vanmorgen harde windstoten. 2 Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 15 augustus 2024 Geplaatst: 15 augustus 2024 Gisteren wandeling met baby en alleen boontjes geplukt. 20 minuten wandelen en 15 minuten plukken. Vandaag in de achtertuin de compostbak ontmanteld en de inhoud in 40L potgrondzakken naar de moestuin gebracht. Was 2 keer rijden. Verder nog flink wat onkruid verwijderd in tuintje 1. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
acpronk Geplaatst: 16 augustus 2024 Geplaatst: 16 augustus 2024 Oh ja, gisteren ook nog de saffraan krokussen uit de grond (zowel uit de zakken als uit de volle grond) gehaald. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
bonnie f Geplaatst: 16 augustus 2024 Geplaatst: 16 augustus 2024 Ik wil nu de tuin in maar het regent. Gisteren alleen gras gemaaid, geoogst en het kruidenbed gekuist. Maar mijn aardbeien zijn echt vreselijk verwaarloosd en er groeid (ongelogen) gewoon een bloeiende vlinderstruik tussen. 2 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Patrijs Geplaatst: 16 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2024 De greppels voor en achter gemaaid. De droge irisbollen opgeruimd naar de kas. Een aantal Texla aardappels die minder werden gerooid. Frambozen geplukt en opgegeten. Voor de keuken uien, boontjes, courgettes, snijbiet en selderij meegenomen. Muntthee gedronken en nog een bos zonnebloemen mee. 3 Quote De moestuin van Patrijs
Arja Geplaatst: 17 augustus 2024 Geplaatst: 17 augustus 2024 Aardbeien uitgepoot. Sperziebonen, valappels, komkommers, courgette, amandelen en postelein geoogst. In de zadenvoorraad gezocht naar dingen die we nu nog kunnen en willen zaaien. Quote
woldistel Geplaatst: 17 augustus 2024 Geplaatst: 17 augustus 2024 Wieden, oogsten, stamboontjes gelegd onder koolgaas (ja heus, nu nog). 1 Quote
G. B. Geplaatst: 17 augustus 2024 Geplaatst: 17 augustus 2024 Riet weggesneden en de sloot een gedeelte uitgebaggerd. En onkruid weggetrokken tussen de komkommers en tomaten. Peterselie, selderij, bieslook courgette en wat tomaten geoogst. Plan was voor de soep. 'Helaas' hebben de tomaten en een deel vannde courgette de soep gemist. Ze waren te lekker 😋 Samen met moeders een 'proeverij' gehouden. Tomaten gekweekt uit de tuin (tussen de basilicum en peterselie) vs tomaten van de supermarkt. De winnaar hoef ik vast niet te vermelden 🤣🤣 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 17 augustus 2024 Geplaatst: 17 augustus 2024 (aangepast) Niet helemaal in de moestuin maar in de fruit tuin van dochter waar ik al jaren geleden oa een groene zuilappel, een geënte boom met twee appels die ik ooit van Yuras had heb geplant plus een vijg vol vruchten en blauwe en rode bes. Maar er groeit ook al jaren een Wisteria overheen, dit jaar driedubbel geëxplodeerd met alle regen. De appels waren geheel onder de blauwe regen verdwenen die hebben we nu vrij geknipt. Ook de rijpe vijgen zijn nu beter zichtbaar. Nu is de mega groene bak vol en moeten we weer wachten tot de ophaaldienst is geweest voordat we verder gaan knippen. 17 augustus 2024 aangepast door appelvrouw 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 17 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2024 Boontjes geplukt en een klein uurtje kleinfruit geplukt. Aalbessen, gele en rode frambozen en nog wat eerste Kaapse bessen. 1 Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 17 augustus 2024 Geplaatst: 17 augustus 2024 Een nieuw record, vandaag 3 keer naar de moestuin geweest. Maar dat was kwantiteit, geen kwaliteit. De achtertuin is nu leeg van alle potten en kweekbakken. De 3 familie appelbomen in 30L kuipen gezet. De familie perenbomen zijn volgende week aan de beurt. Plus nog enkele kleine werkzaamheden die het vermelden niet waard zijn. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 18 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2024 Het grootste deel van de mais geoogst en gepeld. Geschoffeld. Thuis is er jam gemaakt en komkommers ingemaakt. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 19 augustus 2024 Geplaatst: 19 augustus 2024 Tomaten gedieft en geoogst, het blad ging naar de kippen. Feest in de ren! Veel geplukt: tomaten en vijgen. Paar verloren komkommers, de eerste courgette -tromgeroffel!- en aardbeien. Van de 20 planten heb ik de laatste 3 weten te redden van de slakken. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 19 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2024 Hier ook weer de tomaten langsgelopen en gediefd, geschoffeld en wat geoogst. Meer geschoffeld en planten verhuisd van de platte bak naar de composthoop, voornamelijk melde en melkdistels. Komkommers geoogst en water gegeven. courgettes en postelein geoogst en wat kruiden meegenomen. Nog frambozen geplukt en toen was het weer genoeg voor vandaag. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Marinke Geplaatst: 19 augustus 2024 Geplaatst: 19 augustus 2024 Gisteren het oerwoud dat tomaat heet onder handen genomen. Nu in ieder geval geen jungle meer maar ik kweek momenteel op iets te veel stammen per plant heel veel gras weggetrokken (nog steeds maar een fractie wat er staat) en wat mega komkommer en courgette geoogst, lang leve de vakantie! paprika’s, pepers en boontjes waren gelukkig wel hoe het hoorde! 2 Quote
G. B. Geplaatst: 19 augustus 2024 Geplaatst: 19 augustus 2024 Onkruid weggetrokken tussen de kroten. Bonen, courgette en komkommer geoogst. Deel van de bonen uitgedeeld en een mooie krop andijvi ervoor terug gekregen. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.