Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Ik doe ook niet veel in de moestuin op het moment. Afgelopen woensdag heb ik onkruid verwijderd en de rode bosaardbeien van het bruine lelijke blad ontdaan. De witte bosaardbeien beginnen nu pas af te takelen. Dus daar binnenkort ook mee bezig. Zondag doe ik de mutsen weer op de bakken, omdat het volgende week weer kouder wordt. 

Geplaatst:
  • Auteur

Leuk, hier laat ik het loof juist aan de aardbeiplanten zitten tot ze weer gaan groeien.

Het is prima bescherming tegen koude winters, als die ooit nog eens mogen komen.

Even controle na de vele wind/storm en regen.

De greppels leeg geharkt er lag flink wat blad en twijgen in.

N-Z spinazie geoogst van onder glas en gelijk het glas beter gelegd.

Nog wat kleine prei en een bosje bosuien geoogst.

Geplaatst:

Bedankt voor de tip van het aardbeienloof @Patrijs. Ik zal het volgend jaar zo laten, dan hoef ik misschien de mits er niet over te doen. 

Vandaag de laaste volgroeide salanova sla geoogst. 

Geplaatst:

Gisteren wat gebaggerd en planten langs de slootkant kort geknipt. 

Geplaatst:

Wat is iedereen toch actief nog met dit prutweer. Het enige wat ik doe is rennen naar de kippen en weer terug en af en toe wat rondvliegende dingen opruimen.

Geplaatst:

Paardenmest gereden. En geoogst.

Geplaatst:

Het enige wat ik in de afgelopen 13 dagen (inclusief vandaag) heb gedaan, is de dahlia's uit de achtertuin uit de grond gehaald. Dat was gisteren.

Vandaag rond het middaguur was het best zonnig. Rond 12:50 keek ik eerst op Buienradar, maar die zei dat het vanaf 13:20 weer zou gaan regenen (mijn ervaringen zeggen dat het dan meestal al eerder begint), dus ik ben toch maar thuis gebleven..

Geplaatst:

Brrrrr koud man!
Ik heb de kippen voer gegeven en 2 eitjes geraapt. Er liggen hartstikke veel takken in de tuin. Met volle handen gewaggeld. Toen alles wat kleiner gemaakt en bij de blauwe bessen gegooid. Waait het blad ook minder weg.

Blijkbaar ben ik een koukleum. Ik ben nog aan het narillen.

Geplaatst:

@Melliedat herken ik wel. Wat koud is het. 

Ik heb alleen kort de bakken nagelopen vandaag. Het zag er goed uit.

Geplaatst:

Eindelijk de citrusplanten opnieuw opgepot (stonden nog in de kas) en weer binnen gezet. Het gevecht tegen spint en schildluis kan weer beginnen.

Geplaatst:

Gisteren eindelijk weer in de moestuin geweest, was voor het eerst in 17 dagen.

Doch evenwel niet genoeg gedaan, naar mijn zin dan.

Enkele honingbessen gesnoeid, en druif Reliance gestekt en in de kas van DKB gezet en deze ook meteen wat geordend.

Geplaatst:

Gisteren alle bamboestokken die gebruikt zijn om bv blauwe en andere bessentakken daar te houden waar ik ze wil (uit de loop en een beetje bij elkaar) losgeknipt én verwijderd. Scheelt schimmels en andere ellende die zich in de touwtjes kan nestelen. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Windstil, droog en koud.

Een stuk gespit en de heermoes en vergeten irisbolletjes er daar gelijk uitgevist.

Tussendoor de gladiolen klaargemaakt om op te slaan.

Omdat ik die bloemstengels toch moest knippen ook wat in de stokrozen en rode bes weggeknipt.

Het insectengaas bij de laatste preitjes weggehaald.

Met een emmer snijbiet naar huis.

Geplaatst:

Laatste kruiwagens mest en champost gereden. Alle wortels gerooid, gewassen en in een bak met zand gedaan.

Ik denk een kg of 40.

tevens het eerste zaad gezaaid van 2025 in de kas. 😎 Knolvenkel was het.

De oogst zal in maart/april zijn.

En met de buurman koffie gedronken. Weer een leuke ochtend.

Geplaatst:
  • Auteur

Hier ook de bult mest die op mijn tuin lag uitgereden over het aardappelveldje '25.

Een stukje gespit en de laatste zonnebloem weggehaald.

Het was de winnaar van de grootste zonnebloemwedstrijd, al had ik niet bewust meegedaan.

In ieder geval was die nu zo ver verrot dat die uit de grond getrokken kon worden.

Ook gelijk het touw als afscheiding van mijn tuin deels vervangen.

Geplaatst:
  • Auteur

Niet te koud, een klein windje en een klein beetje motregen.

Weer een uurtje gespit.

Geplaatst:
  • Auteur

Bijna zon, even een silhouet achter het wolkendek

Weer een stuk gespit en tussendoor N-Z spinazie uit de platte bak afgehaald.

Nog een plaat trespa uitgegraven op een andere tuin waar de eigenaresse vanaf wilde.

Die kan bij mij straks weer in de schoeiing. 

Geplaatst:

Vanmorgen nog wat onkruid weggehaald en verder her en der opkomende winterpostelein bij elkaar gezet. 

Geplaatst:

De onderstammen peer en kwee waren zaterdag binnen gekomen, en vandaag kwamen de zakken Makkelijke Moestuin Mix (en zaden binnen).

Vandaag alvast de eerste 23 onderstammen peer opgepot in 5L potten, en de rest (nog 2 peer en 12 kwee MC) zijn dan binnenkort aan de beurt, hopelijk deze week nog.

Ze staan in de kas, dus hopelijk kan ik ze al in maart enten.

Geplaatst:
  • Auteur

Code geel met vlagen motregen, maar zeker niet koud.

Weer wat M2 gespit, ben over de helft schat ik, en dan kan je naar het eind toewerken.

Geplaatst:

Ik heb even mijn knoflook geïnspecteerd en er komen er een paar boven.

Ze doen er wel vreselijk lang over dit jaar.

Ze zitten er nu wel zo'n twee maanden in...

Geplaatst:
  • Auteur

Harde wind en regen.

Ik dacht dat het droger werd maar dat viel op de tuin tegen.

Veel moeten schuilen voor de koude regen en hagelbuien die vanaf het noorden kwamen.

Toch nog een stukje gespit en aan het eind van de middag zelfs even kort de zon gezien.

Geplaatst:

Ik vind jou maar een bikkel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic