jootje Geplaatst: 23 juni 2024 Geplaatst: 23 juni 2024 Na mijn klaag van gisteren nu maar de beuk erin gezet op die tuin! Van 10-half 5. Batterij op nu…. geplant: bloemkool..witte kool..koolrabi..venkel..bieten..chinese kool…pompoen..meloen..snack komkommer..augurken..koolraap en 15 winterpreiplantjes ( met dank aan Jorieke) Happy Jo 4 Quote
Vlavlip Geplaatst: 24 juni 2024 Geplaatst: 24 juni 2024 Tot nu toe een tigerella cherrytomaat, meerdere kweekpotjes vol 'gewone' sla, romain sla, snijbiet en pak choy, nog wat uien gevonden die ik per ongeluk tussen preitjes had verstopt en tijm, basilicum en peterselie uitgeplant. Vanavond even kijken of ik iets voor de prei kan verzinnen, want ik heb geen hele hoge bak en de enige bak op volle grond staat op karton. 1 Quote
MROE Geplaatst: 24 juni 2024 Geplaatst: 24 juni 2024 Knolvenkel, boerenkool, paksoi, bloemkool en rode kool uitgeplant. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 25 juni 2024 Geplaatst: 25 juni 2024 Sla, Portugese biet, pompoen en 3 courgette. Ik moet weer opnieuw aan de bonen… maar geen zin meer. 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 25 juni 2024 Geplaatst: 25 juni 2024 Eigenlijk niets meer, moet weer geopereerd worden aan sleutelbeen ,zeker 3 maanden in sling ( dan pas weer wat gaan opbouwen) en manlief heeft niets met tuinieren... dus een beetje een verloren jaar 😒 1 Quote
Dahli Geplaatst: 25 juni 2024 Geplaatst: 25 juni 2024 Jeetje @Lia56 wat rottig voor je! Ellendig. Kan je man niet een paar dingetjes doen op jouw aanwijzingen om het een beetje bij te houden? Hoop voor je dat de operatie voorspoedig verloopt en heel veel beterschap gewenst! 1 Quote
woldistel Geplaatst: 25 juni 2024 Geplaatst: 25 juni 2024 @Lia56 hè, wat vervelend voor je. Misschien kun je intussen een beetje gaan vensterbanktuinieren. Beetje kruiden, dwergtomaatjes enzo. Om de moed erin te houden tijdens de revalidatie. En dan volgend jaar weer helemaal los! 1 Quote
G. B. Geplaatst: 25 juni 2024 Geplaatst: 25 juni 2024 Restje boterboontjes die ik binnen gezaaid had uitgepoot en de eerste 2 gedeeltes van de sperziebonen uitgeplant. Had deze ook binnen gezaaid en waren goed opgekomen. Inmiddels het 2e gedeelte ook gezaaid, staan nog binnen. Wortels komen mooi op, nog 2 rijtjes erbij gezaaid. Lavendel, tijm, bieslook en venkel in de tuin gezet. De eerste knollen van de koolrabi gespot, duurt denk ik ook niet meer zo lang voordat de eerste planten eruit kunnen. En, nu het weer beter/warmer is, groeien de tomaten als kool. Aan de trostomaat de eerste 6 tomaten gespot. 1 Quote
Dashbro Geplaatst: 25 juni 2024 Geplaatst: 25 juni 2024 Omdat ik veel te veel rucola had voor mijn magere gebruik, die geruimd samen met uitgeschoten bladmosterd, en 2 citroenkomkommers in de hoge kruidenbak geplaatst. Vanuit een vrij kleine pot, naar flink wat meer wortelruimte uitgeplant. Verplaatsen houden ze niet van, maar daar moeten ze maar mee leven. Bell choco mini paprika van een krappe, naar een mooi ruime pot gezet, meest tegen de kans op uitdroging momenteel. Verder nog een gekocht stekje selderij omdat de zelfgezaaide op was. Mineerworm had ook zijn aandeel helaas. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 juni 2024 Geplaatst: 26 juni 2024 Twintig bietjes gezaaid en twee rijtjes brandende liefde🥰 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 27 juni 2024 Geplaatst: 27 juni 2024 Wie liefde zaait zal...... Op 25-6-2024 om 20:42, Lia56 zei: Eigenlijk niets meer Sterkte. Kom hier maar wat halen mocht je een keertje in de buurt komen. Twee dozijn net ontkiemde sperzieboonplanten gezet op het primeuraardappelveldje. 1 1 Quote De moestuin van Patrijs
G. B. Geplaatst: 27 juni 2024 Geplaatst: 27 juni 2024 Op 26-6-2024 om 10:15, appelvrouw zei: Twintig bietjes gezaaid en twee rijtjes brandende liefde Nog nooit van dat soort liefde gehoord, maar een rondje google gaf uitkomst... wat 'n prachtige plant is dat! Nu begrijp ik de naam volkomen 🌺 1 Quote
MROE Geplaatst: 29 juni 2024 Geplaatst: 29 juni 2024 Bleekselderij en winterprei uitgeplant. en ohja nog wat kropsla. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 29 juni 2024 Geplaatst: 29 juni 2024 Hier ook de eerste twee dozijn prei uitgeplant. Quote De moestuin van Patrijs
CherryCharlie Geplaatst: 30 juni 2024 Geplaatst: 30 juni 2024 Worteltjes en roodlof gezaaid. Volgend jaar definitely meer worteltjes zaaien 2 Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
woldistel Geplaatst: 30 juni 2024 Geplaatst: 30 juni 2024 Weer bonen gelegd, dat is dan de derde keer. Reade Krobbe (fries droogboontje) en Herrenbohnli en een aantal Neckargold spekbonen. Ook voorgezaaide Neckarköningin opnieuw uitgeplant. Ik wil toch echt elk jaar spekbonen!!!! 2 Quote
Mellie Geplaatst: 1 juli 2024 Geplaatst: 1 juli 2024 Weer bonen gelegd, dat is dan de derde keer. Reade Krobbe (fries droogboontje) en Herrenbohnli en een aantal Neckargold spekbonen. Ook voorgezaaide Neckarköningin opnieuw uitgeplant. Ik wil toch echt elk jaar spekbonen!!!!Hmmm. Jij zaait ze ook nog steeds. Misschien toch nog een poging wagen. Quote
woldistel Geplaatst: 1 juli 2024 Geplaatst: 1 juli 2024 Als het begin juni nog kan, dan moet het misschien eind juni ook nog lukken. Ik heb vorige week ook nog Purple queen en nog een ander stamboontje gelegd en die kwamen al mooi boven de grond, die natuurlijk nu wel heel mooi op temperatuur is. Maar ja, vandaag regent het weer, dus ik zie wel wat er komende week blijft staan 🐌🐌🐌🐌🤷 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 1 juli 2024 Geplaatst: 1 juli 2024 Doperwten geplant,wel een net er over heen gedaan.voor de slakken,ook al zijn die mij steeds te slim af.heb nog maar 2 spitskool plantjes,ondanks de korrels. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 7 juli 2024 Geplaatst: 7 juli 2024 Wat sperzieboonzaailingen uitgeplant en de eerste drie pompoenplanten gezet. Quote De moestuin van Patrijs
mdubbelm Geplaatst: 7 juli 2024 Geplaatst: 7 juli 2024 On 7/1/2024 at 3:53 PM, Mellie said: Hmmm. Jij zaait ze ook nog steeds. Misschien toch nog een poging wagen. Ik zaai naaldboontjes/stambonen altijd om de paar weken tm augustus in korte rijtjes. droogbonen/pronkbonen hebben langer nodig, die zijn bij mij pas net gekiemd door de nattigheid een paar mislukte zaaisels, maar goed, we zien wel. 2 Quote
mdubbelm Geplaatst: 7 juli 2024 Geplaatst: 7 juli 2024 On 6/25/2024 at 8:42 PM, Lia56 said: Eigenlijk niets meer, moet weer geopereerd worden aan sleutelbeen ,zeker 3 maanden in sling ( dan pas weer wat gaan opbouwen) en manlief heeft niets met tuinieren... dus een beetje een verloren jaar 😒 Sterkte Lia, ik lees het nu pas. Succes met de operatie/herstellen. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 8 juli 2024 Geplaatst: 8 juli 2024 Ow jee @lia56 ik zie het ook pas nu dubbelm erover post. Heel veel sterkte… wat een gedoe zeg. Maar straks kun je er helemaal tegen aan! Dat is dan het voordeel en je bent ruim op tijd voor het volgende seizoen 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 Zestien boerenkoolplantjes gezet en flink wat snijbietplantjes. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 13 juli 2024 Geplaatst: 13 juli 2024 Twee dozijn palmkool en nog twee pompoens gezet. Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.